Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

dani

inderdaad, Peter, dat was ook de stelling dat er flink wat mensen zijn die bereid zouden zijn om daar enkele euro's meer voor te betalen.  Ik heb zo een beetje een déjà-vu :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Ja Dani dat ben ik met je eens.

De serie V200 van PIKO kwam uit in vele winkels waren deze in een record tijd uitverkocht. Voorraad bij Piko hebben ze niet meer en worden dus bijbesteld. Denk dat de FYRA en de NMBS 2901 ook heel snel zullen gaan. Natuurlijk is LSM en Roco heel goed maar moet dat dan zonodig zoveel extra kosten.?

Wim

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Peter op 23 juli 2013, 16:59:54 PM
Er bestaan verschillende producenten die voor een paar euro setjes aanbieden om de juiste verlichting in verschillende modellen monteren. Ik dacht dat hier in Belgie Brelec ook zo'n setjes aanbied ook voor Duitse modellen.

setjes kosten wel meer dan een paar euro, standaard zou het veel goedkoper kunnen met behoud van garantie !
Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 juli 2013, 20:56:22 PM
Citaat van: Peter op 23 juli 2013, 16:59:54 PM
Er bestaan verschillende producenten die voor een paar euro setjes aanbieden om de juiste verlichting in verschillende modellen monteren. Ik dacht dat hier in Belgie Brelec ook zo'n setjes aanbied ook voor Duitse modellen.

setjes kosten wel meer dan een paar euro, standaard zou het veel goedkoper kunnen met behoud van garantie !
Groeten Peter ;)
Paar euro, ja hallo, kleine 20 euro zeg maar, nu ja ze moeten er wel iets aan over houden, maar dit, hohoho, door zelf wat te fröbelen kom je al ergens, en als je kan etsen, kan je het nog netjes met smd-tjes doen op een printje.


Gefröbel by Olivier Vleminckx, on Flickr
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres

Olivier helaas zijn we niet allen zo handig, als ik het zou moeten doen kan ik meteen een nieuwe loc aanschaffen?  Ik heb daar de ballen geen verstand van. Zou beter zijn vanaf de productie lijn. als je het optelt met het aantal locs per jaar en dan een kleine extra kom je niet verder dan 5 a 10 euro en dat is nog aan de ruime kant

Wim

OlivierV

Citaat van: Eres op 23 juli 2013, 22:12:53 PM
Olivier helaas zijn we niet allen zo handig, als ik het zou moeten doen kan ik meteen een nieuwe loc aanschaffen?  Ik heb daar de ballen geen verstand van. Zou beter zijn vanaf de productie lijn. als je het optelt met het aantal locs per jaar en dan een kleine extra kom je niet verder dan 5 a 10 euro en dat is nog aan de ruime kant

Wim
Dat klopt als een bus Wim, maar al doende leert men en sinds ik terug met modelspoor bezig ben, ben ik toch wat handiger geworden.

Soit, terug naar de hoofdkwestie, want we dwalen af.

Groeten,

Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

Langs de andere kant, als je een lok koopt van minder dan 100 (meestal rond de 80) kan die 20 euro er ook nog wel bij voor zo'n setje.
Wat de garantie betreft die je dan kwijt zou zijn. Als een model goed rijdt na de aankoop is de kans klein dat je ooit aanspraak op garantie zal moeten maken (van tafel laten vallen is niet inbegrepen in de waarborgen)
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

CiteerDe serie V200 van PIKO kwam uit in vele winkels waren deze in een record tijd uitverkocht.

De nieuwe V200 is in de winkels aangekomen.
Het is het model als 220 (tijdperk IV) zonder de tekst Deutsche Bundesbahn op de zijkanten en met een handgreep meer op de neus. De zilveren lijn  (de V op de front en de lijnen op de zijkant) zijn niet meer in relief maar zoals bij het grote voorbeeld, enkel opgeschildert, i.p.v de zilverkleurige metalen sierstrips in tijdperk III

Gelijk met de 220 is er nu ook een verbeterde soundset (veel betere klank) door Piko uitgebracht
(Bron MIBA nr.8)
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

Ik heb nog nooit zo'n v200 in 't echt gezien, maar laatst bij het digitaliseren van zo'n machine van Piko moet ik toch wel zeggen dat het er erg geslaagd uit ziet! Het zou me niet verbazen dat zo'n model dat erg soepel rijd en erg mooi is afgewerkt rap uitverkocht is.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

Jongens, dit zijn bijna 2 volledige pagina's zonder een nieuwste niet Belgische aanwinst. Misschien moeten jullie de discussie elders verder zetten zodat men hier terug naar het hoofdonderwerp kan.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Nieuwste aanwinst: de Roco VT98 railbus, digital-sound.  De twee delen die achteraan op de foto te zien zijn had ik al.
Wel tegenslag:bij aankomst funktioneerde er  niets, geen licht, geen geluid en niet rijden. Blijkbaar was er met dat model geprutst, want de kap zat slecht op het gemotoriseerde deel, een draad was gelost en het model had rijsporen op de wielen.
Hen het niet teruggestuurd naar die (Belg.)winkel, want anders zou ik weer een hele tijd op dit model hebben moeten wachten, en dus maar zelf hersteld. Enkel de bijwagen is nog niet in orde  (geen front/sluit en binnenverlichting.) Die binnen verlichting is niet zo erg want die vervang ik toch de een LED stripje van Hufing.

Maar.....hij rijd nu heel goed en de klank is prachtig

Met vriendelijke groeten
Peter

oebr

mooi Peter !

heb zo eens meegereden in een bakje (schaal 1/1 dan he) , was merkwaardig voertuig...



grtjs,
R
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Stedahult

De eerste Lyntog, en met sound.


Foto: Aerool
Mvh. Steef

bollen neus

"één" van de......... dus komen er nog bij? Tof.

Stedahult

Mvh. Steef