Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

bollen neus

#1290
Nog 2 ROCO 62858 DSB MY1108 geel/zwart aangekocht om te verbouwen. Ook nog in onderhandeling om aankoop van 2 HELJAN MX modellen, deze zou ik ook eens willen proberen van om te bouwen. :)

Ook nog bericht vandaag (14 sept) gekregen dat de bestelde messing en decals ook reeds onderweg zijn, dus een volgende verbouwing is in de maak, welke weet ik nog niet maar dat komt wel, wel weet ik dat dit nummer 57 is in de verzameling. :)

bollen neus

Een ROCO 63483 SJ TMY103 gekocht , om te vernummeren naar de TMY101 zodat ik van de TAGEKERIET/BERGSLAGEN AB dus 3 verschillende modellen ga bezitten in de verzameling NOHABS. Ik weet he, het zijn steeds "dezelfde" vorm van modellen maar er is geen enkele dezelfde en dat maakt het nog zo tof aan het maken van een ruime verzameling van deze diesellocomotieven. :)

Peter

Twee nieuwe auto's (tijdperk III) namelijk de Peugeot 403 cabriolet van Norev en de Peugeot 203 van Drummer (uitgave van Brekina)



Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Juist binnen met de post, ROCO 72742 MY1149 AltMARK Rail versie in duo rood schildering, nagelnieuw aangekocht  via ebay .  :)

Johnnytrein

Mijn nieuwste aanwinst is een vanuit de fabriek geweatherde BR 50 van Märklin catalogusnummer 37815. Deze loc heeft jammer genoeg geen sound, ik heb geen idee of er sound in kan. Geen foto want de loc is nog niet verstuurd. Wel te zien op ebay. http://www.ebay.de/itm/Marklin-37815-DB-Schlepptenderlok-BR50-gealtert-ab-WERK-/380498120508?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item5897748f3c .
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

PietB

Vandaag viel er in mijn brievenbus de S88 met diodetruc en S88LN geintegreerd op één print.

Weer een knap staaltje techniek van Rosoft, bij mijn weten de enige die dit uitbrengt.
In één keer af van de soeza om in iedere sectie een diode onder de baan te moeten proppen.

grt Piet.

railtravelmanager

#1296
Hallo modelspoorvrienden,

laatste nieuwe aanwinst op de nog af te werken treinbaan, enorme stoere diesel zesasser tijdperk V of VI zelfs denk ik

http://www.waggonfabrik.eu/

sächsische waggonfabrik stollberg Voith Maxima 40 CC

wisselstroom versie AC - rijdt aardig op M rails Märklin artikelnummer 600002 digitaal zonder sound rijdt perfect op analoge banen  ;)









Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Eres

Vandaag een diesel loc. mogen ontvangen van Roco de ACTS 6703 een ex NMBS helaas weet ik dit nr van NMBS niet. Een paar weken geleden ook al een ex NMBS diesel lok ontvangen ook van ACTS maar nu in de VOS Logistics kleurtjes

Groet

Wim






Metpetergaathetbeter

nu reeds op zoek naar de LOCON ?  Zag die loc op de beurs en is toch ook een fraaie loc ?
Groeten Peter ;)




bollen neus

Die versie kan je zo aankopen , wordt uitgebracht door ROCO. :)

Mattias

Dit weekend gingen alle remmen los!  8)
Vooral wat "niet Belgische" objecten aangaat..

Vorig weekend een weekendje weg geweest naar het Oosten van het land en bij een winkelier 3x roco 45508 gekocht (BahnToeristik Express-rijtuigen)
Dit weekend heb ik in Mechelen gekocht:
1x 44771 van Roco, betreffende het 1e klasse rijtuig van SBB in de grijze uitvoering.
1x 47243 van LSModels, betreffende het 2e klasse rijtuig van SBB in de witte uitvoering.
1x 62595 van Roco, met name loc 115 152-1 van DB, die perfect past voor mijn sleep BahnToeristik Express!
1x 39400 van Gützold, wat loc 155 158-9 van DB Cargo moet voorstellen.

Het merk van die laatste kende ik tot gisteren niet eens!
Na rondvraag bleek het een "oost-Duits" merk te zijn, die locs maakt met de kwaliteit tussen Piko en Roco.
Persoonlijk is de detaillering ronduit prachtig en de loc op zich loodzwaar, wat hopelijk voor een goeie trekkracht en railligging zal zorgen.
De loc is digitaal voorbereid en er is plaats zat om de decoder in weg te steken!!!

Die Roco 115 daarintegen is een regelrechte ramp!
Ook wel digitaal voorbereid, maar amper tot geen plaats om de decoder deftig in weg te stoppen...
Volgens de papieren die erbij zaten, moet de decoder geplaatst worden onder de printplaat, maar daar hindert die bij het draaien en bij het rijden.
Onder de kap is er ook al niet veel plaats om deftig in weg te stoppen.
De decoder bouw ik er later wel eens in.
We gaan eens tot aan de modelspoorvereniging rijden, om er onze nieuwgekocht materieel te laten proefrijden  ::) ;D

Mattias


www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

ToThePoint

Een lok van de K.Bay.Sts.B. met de ietswat rare asindeling 1B2.
Schoon machien, echter de stroomafname is slechts op een groot en een klein wiel, dat is wat te weinig vrees ik.







En een flimke HIER
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Eres

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 oktober 2012, 17:31:11 PM
nu reeds op zoek naar de LOCON ?  Zag die loc op de beurs en is toch ook een fraaie loc ?
Groeten Peter ;)

Peter en Bolle Neus

Dank voor jullie reactie, zijn deze twee nog verkrijgbaar met de NMSB kleuren en nrs? Zijn deze nu ook te verkrijgen van Roco met Locon uitvoeringen? Zover is mijn kennis nog niet Maar ach ben een beginneling en kan je niet veel van verwachten dacht ik zo

Ik ben al heel blij met deze en ga nu verder zoeken voor meerdere ACTS locs.

groetjes en nogmaals dank voor de reactie

Wim

railtravelmanager

Dag Wim,
De 6321, 6325, 6391 en 6393 die sinds 1998 in Nederland beter bekend zijn als ACTS 6701, 6702, 6703 en 6705 zijn gister "officieel" buiten gebruik gesteld bij Husa (ex ACTS) en verkocht aan Laurens Pit, iemand achter EETC. Sinds juni 2010 rijden ze niet meer in actieve goederendienst, daarna rangeerde de 6702 nog even in Leeuwarden, maar dat is sinds de zomer ook verleden tijd

Mvg Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Metpetergaathetbeter

de Locon van Roco werd op de beurs aangeboden !

Groeten Peter ;)