Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Station Eeckeren - Foto's Opbouw

Gestart door B-Modelbouw, 02 september 2007, 22:33:55 PM

eric

die van L12 willen dat eerder zien, donderdag of zo  ;)

B_Modelbouw

Eindelijk nog eens wat tijd gevonden om wat aan modelbouw te doen ...
de baan onder het stof halen, schaduwstation 4 afwerken en de basis voor schaduwstation 3 gelegd





Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


vyncky

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

doomslu

Citaat van: vyncky op 12 november 2018, 19:54:41 PM
Geen foto te zien Bert...

Yannick
Neen. Hier ook niet.
Er staat wel een (onzichtbare) link naar de pagina, maar niet naar de foto. Die foto kan trouwens niet gelinkt worden...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

B_Modelbouw

#64
Oei, begint na Photobucket nu ook Flickr moeilijk doen... https://www.flickr.com/gp/142064611@N06/8CP0NN
Dan maar de link naar de pagina...

In tegenstelling tot een volledige onderbouw in hout voor tafel 1, ben ik nu voor draadstangen gegaan met tafel 2 ... Om een verdieping op te bouwen en een extra schaduwstation te creëren.
De tafel is zelfs 80cm langer geworden dan eerst voorzien, waardoor ik de vijf schaduwstation sporen van schaduwstation 3 kon opsplitsen in verschillende blokken en zo nog meer treinen kan opstellen.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


D_Loc

Dat de foto niet door derden gelinkt kan worden ligt waarschijnlijk aan de de privacy instelling, die staat op Friends voor deze foto in plaats van Public.
Volgens mij moet je hem zelf wel kunnen linken, normaal gesproken. De wijzigingen in het beleid van Flickr gaan pas volgend jaar in dus daaraan zou het nog niet kunnen liggen.
Ik heb zelf al foto's op het forum gelinkt die op Flickr verborgen zijn en dat gaat gewoon goed.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Klaas Zondervan

Flickr doet niet moeilijk, maar je volgt niet de juiste route.
Korte handleiding om een foto direct in je bericht zichtbaar te maken:

1. kies bij Flickr de foto door er op te klikken
2. klik rechtsonder op Share photo (gebogen pijl naar rechts)
3. in het venster dat je dan krijgt kies je voor BBCode
4. er komt een link in blauw. Rechts op klikken en dan Kopiëren.
5. plak de link in je bericht

ERVIN

Mooi werk van gemaakt Bert , ziet er een degelijke en stevige constructie uit.  ;)

B_Modelbouw

Staat hoger op zijn poten dan de vorige tafel, zodat er onderdoor gaan gemakkelijker is en bereikbaar.
Ook is alle techniek van sturing en bezetmelders niet meer tussen de sporen maar op een eenvoudig bereikbare plaats voorzien... ja, de tips van ouder worden zeker meegenomen.

Ik koploper is de baan al volledig opgebouwd... en hoop de kinderziektes, waarom er geen trein wil keren in schaduwstation 4 of vertrekken vanuit het opstelspoor, spoedig op te lossen ... dat zal wel ergens een vinkje hier of een setting daar zijn, dat ik nog moet juist zetten.

De foto nieuw plaatsen hier ga ik niet doen, de weg naar Flickr is al aardig gevonden.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Jurgen

't Kan maar gezichtsbedrog zijn op de foto hé, maar is daar niet bitter weinig plaats tussen die niveau's om eventuele problemen te kunnen oplossen?

Een probleem op het achterste schaduwspoor bij een volledig volzet schaduwstation is rampzalig als je niet genoeg werkruimte hebt.

En ja, nu ben je nog jong en lenig, maar op een dag heb je last van reuma...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: B_Modelbouw op 13 november 2018, 17:01:41 PM
De foto nieuw plaatsen hier ga ik niet doen, de weg naar Flickr is al aardig gevonden.







Asjeblieft Bert!

;)

B_Modelbouw

Geen probleem de sporen zijn telkens langs verschillende kanten bereikbaar...
enige zorg is dat er iets gebeurt op het middelste van de vijf sporen en ik eerst de andere sporen moet leeg rijden. Gelukkig is het nog nooit mis gegaan in het schaduwstation zelf (ervaring met schaduwstation 1 en 2, die veel moeilijker bereikbaar zijn) maar soms op de wisselstraten, die dan weer wel zeer toegankelijk zijn. Enige punt waar het goed mis kan gaan is de wissel in de andere tafel die de splitsing schaduwstation 2 of naar deze tafel vormt (twee binnenste sporen dalen, twee buitenste stijgen). Die zit verstopt achter de achterwand van de baan en is nauwelijks bereikbaar.

Stevig ? Neen, deze tafel is beter doordacht dan de andere ... En dit daar ze per 80cm kan gedemonteerd worden, vandaar de dubbele balken op geregelde afstanden.
Het demonteren is niet om ze geregeld te gaan tentoonstellen op beurzen maar voor 't geval er ooit verhuist wordt.
Ook het gebruik van buis (oude tentstokken) voor de montage van het schaduwstation 3, maakt het veel lichter en toegankelijker dan de andere tafel, die volledig in hout is.
Complexe wisselstaat op deze tafel ligt vooraan en is zonder kruipwerk bereikbaar.

Merci Rangeerduvel...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


B_Modelbouw

Ondertussen zijn we weer een jaartje verder en is de verbinding tussen beide treintafels een feit, en kan er begonnen worden aan scenery en afwerking...

Het havendeel dat de containerterminal Combinant en een deel van BASF zal vormen is een afslag op de hoofdlijn die verdwijnt in een tunnel, naar een voorbeeld van de Antigoon-tunnel.

In verband met die afslag heb ik een vraagje: Aan welke kant bevindt zich de wisselmotor ?
In
1) telkens aan de rechte kant van de wissel (aandrijfstang steeds aan zelfde kant)
2) telkens aan de buitenkant van de sporen (aandrijfstang kan zowel aan de rechte of aan de afbuigende kant van de wissel zitten)

Internet en 1:1 geeft hierover geen duidelijkheid ...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


B_Modelbouw

Hé hé ... het laatste metertje spoor is gelegd. Gedaan met rails. En neen, deze keer komen er geen uitbreidingen meer.

Nu komt nog een uitdaging om alle draden juist aan te sluiten... die nu allemaal onder de tafel liggen
Nog een 30tal bezetmelders, 15tal wissels en 10tal seinen op de juiste modules aansluiten
(Ontwar de spinnenkop aan draden) en eindelijk treintjes laten rijden op de tweede tafel.

Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


vyncky

Mooie mijlpaal!

succes met de spaghetti ;)

Tot binnenkort!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)