Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Station Eeckeren - Foto's Opbouw

Gestart door B-Modelbouw, 02 september 2007, 22:33:55 PM

n/a

#15
citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Ik zie buiten het opstartscherm van Photobucketniks.[:(]

Groetjes,

David



DITO

Spoorse

n/a

#16
Bert,

Knap en proper werk, maar met zulk een krullenbolltje als inspecteur kun je natuurlijk niet anders.

Spoorse h

conducteur

#17
ik heb eigenlijk ook problemen met de link,een wit scherm,verder niks[:(]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

#18
ben via photobucket naar jou albums geweest en heb het daar gevonden[:D]
('t is toch bij treintafel-foto H??)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

#19
mooie foto's,knap werk!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

jan77

#20
Knap werk Bert
Gr Jan

Rochevalien

#21
Bert,ik heb jouw fotoreportage eens goed bekeken en het is wel duidelijk dat jij met hout kan werken.Ook het ontwerp met de 2 schaduwstations en de klimspiralen is goed doordacht ?n goed opgebouwd.Dat heb je goed gedaan!
Ik vraag mij w?l oprecht af of jij niet een beetje t? optimistisch bent ivm met storingen aan de elektrische komponenten en ivm met ontsporingen en afgekoppelde wagons die achterblijven.
Ik zie mezelf nog niet zo direkt plat op mijn buik onder de baan liggen om die ene wisseldecoder te vervangen of om een wisselaandrijving na te kijken.
Dezelfde opmerking voor onstporingen en dergelijke,het is altijd de  trein die helemaal achteraan staat die problemen geeft.
De wet van Murphy weet je wel.
Ik zou eerder voor een rond-de -kamer-lopende baan gekozen hebben met eventueel aan elke kant een klimspiraal naar een schaduwstation.

Gerrit

jeroen

#22
Hey B-modelbouw

Donderdag maakte ik - met behulp van de sorry-pass (waarmee je een hele dag kon gratis reizen tussen alle belgische stations) - een reisje met de trein.
De stations die ik heb bezocht lagen op lijnen 25,27 en 12. Daar ik ook het station van Ekeren bezocht, dacht ik : misschien kan ik de foto's op het forum plaatsen, onder deze rubriek.
Daar ik nog niet gevonden heb hoe je foto's rechtsreeks op het forum plaatst, kan ik ze altijd doorsturen naar jouw e-mail adres.
De situatie in Ekeren is u wellicht al heel goed gekend...
Ik bezocht de stations van Kalmthout, Ekeren, Duffel, Mechelen-Nekkerspoel (wat ik graag zou willen nabouwen), Antwerpen-Centraal, Antwerpen-Dam, Lier, Mortsel en Mortsel-Deurnesteenweg.
Het zijn niet echt de beste foto's (het fototoestel is dringend aan vernieuwing toe)...
Groeten, Jeroen

jeroen

#23

jeroen

#24
Ik heb een pagina met een viertal foto's aangemaakt op photobucket
Hoe de foto's op deze pagina te krijgen met ik nog een beetje uitvissen
De foto's staan bij photobucket onder jeroen_027, sorrypass en andere
Ik heb een tijdje geen internet gehad dus daarom duurde het een beetje lang...

Groeten, Jeroen

loebaske

#25
Goe bezig Gerrit, sedert je laatste bezoek hier ben je al een heel eind opgeschoten[:)]

doomslu

#26
citaat:
Geplaatst door jeroen

Ik heb een pagina met een viertal foto's aangemaakt op photobucket
Hoe de foto's op deze pagina te krijgen met ik nog een beetje uitvissen
De foto's staan bij photobucket onder jeroen_027, sorrypass en andere
Ik heb een tijdje geen internet gehad dus daarom duurde het een beetje lang...

Groeten, Jeroen


Jeroen, ik heb jouw post wat aangepast. Je had als code [OMG] gebruikt en het moet [IMG] zijn...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ysbeer

#27
citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Ik vraag mij w?l oprecht af of jij niet een beetje t? optimistisch bent ivm met storingen aan de elektrische komponenten en ivm met ontsporingen en afgekoppelde wagons die achterblijven.
Ik zie mezelf nog niet zo direkt plat op mijn buik onder de baan liggen om die ene wisseldecoder te vervangen of om een wisselaandrijving na te kijken.
Dezelfde opmerking voor onstporingen en dergelijke,het is altijd de  trein die helemaal achteraan staat die problemen geeft.
De wet van Murphy weet je wel.
Ik zou eerder voor een rond-de -kamer-lopende baan gekozen hebben met eventueel aan elke kant een klimspiraal naar een schaduwstation.

Gerrit



Ik lees dat nu net,en kan het alleen maar absoluut ondersteunen.
Heb net de afgelope twee dagen onder de tafel gelegen,gehangen en gekropen.
In mijn, nog wat jongere dagen,heb ik alle electro en electronica onder de tafels gemonteerd,daar was zo lekker veel plaats[:(]
Nu na een jaar of tien er wat verbouwd moet worden,en ik iets ouder ben,valt het behoorlijk tegen dat gekruip en gebuig.
Een goed raad,tenzij je denkt de eeuwig jeugd te hebben,monteer niet te veel onder de tafel of achter iets.
Het kan ook echt wel anders.
Later als je groot(en soms iets te dik)bent zul je er dankbaar voor zijn.
wim

ERVIN

#28
Haa B-Modelbouw is weer aan het tekenen geslagen, maar ik heb een vraagje, waarom al je sporen in je " Main-Hub" doodlopend gemaakt, als je daar nu ??n spoor van verbindt met je doorgaande spoor, dan kan je je loc laten keren en dan kan die andere wagons ophalen in je " Main-Hub " en zo in de andere richting terug vertrekken.
Als je dan een engelsman legt aan je ingang, dan kan je in de juiste richting verder op je hoofdlijn rijden.

Is maar een idee h?, doe je dat niet, dan moet je altijd met je hele trein terug achteruit rijden, of moet je een andere loc laten komen.

INFO

#29
Zolang je nergens anders in je blauw gekleurde sporen een oversteek hebt, hoef je hier geen keerlus te voorzien, maar ik vrees dat dit niet zo zal zijn. Als je verstandig bent dan zijn de blauw gekleurde sporen gelijk gepoold aangesloten, dus beide sporen een de bovenkant de Plus en aan de onderzijde de Min. Digital Data en GND
Alleen de waarheid ligt in het midden.