1 wissel + 1 sein schakelen met reedcontact

Gestart door n/a, 31 augustus 2007, 13:53:31 PM

n/a

[:(] pfffff, ik heb weer een probleempje en een vraagje met de relais die ik gebruik voor het schakelen door middel van reed-contacten.
Ik heb me hiervoor conradnr. 502826-89 (Relais SY-12W-K) aangeschaft.

Vraag 1: is dit wel een monostabiel relais?
Vraag 2: indien ja bij vraag 1, hoe sluit ik dit aan. ter info, dit heeft 6 pootjes. Ik moet een 12V-kring via de reedcontacten aansluiten en een 16-kring via de wissels en seinen aansluiten.
Wat gebeurt er nu? alle wissels en seinen krijgen constant contact, duidelijk iets verkeerd aangesloten dus.

Klaas Zondervan

1. Ja, dit is een monostabiel relais.
2. Heb je het datablad van de Conrad website al bekeken? Duidelijker dan het daar staat zou ik het niet kunnen vertellen.

n/a

tja, ik ben een electronica-leek en ben niet zeker of ik het wel juist interpreteer.

INFO

citaat:
Geplaatst door svenson
[br
Vraag 2: indien ja bij vraag 1, hoe sluit ik dit aan. ter info, dit heeft 6 pootjes. Ik moet een 12V-kring via de reedcontacten aansluiten en een 16-kring via de wissels en seinen aansluiten.
Wat gebeurt er nu? alle wissels en seinen krijgen constant contact, duidelijk iets verkeerd aangesloten dus.




Kun jij ook eens zo'n mooi schematje maken, en ons eens laaten zien hoe je het aangesloten hebt.?
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

ok, hier is een poging om mijn schema up te loaden.



Klaas Zondervan

Als dit een onderaanzicht van het relais is dan zie ik daar niks verkeerds aan.