Loc rijdt verkeerd

Gestart door neos, 24 augustus 2007, 15:28:22 PM

neos

Vandaag Loc ontvangen die ik via ebay gekocht heb (voor een prikje)

Het betreft een Marklin type F7 van Santa Fe. Dat ding rijdt goed, maar in de verkeerde richting. Kan je die ompolen?

Groetjes

Marc
 

Havoc

Probeer eens de draaistellen te verwisselen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

Of: draadjes van het motortje om te wisselen?

Groet van Frank.
Groet van Frank

Havoc

Als ik het goed voor heb gaat het verwisselen van de draaistellen niets uithalen. En de mmotor is niet met draden aangesloten maar er is een direct contact van de pcb in de loc met de borstels. En volgens de volgende foto kunnen de motor en pcb niet verkeerd gemonteerd worden: http://www.zscale.org/articles/pictures/unitwiring02.jpg

De kap zit er toch niet gewoon verkeerd op? Je vergelijkt de rijrichting toch met de pijl onderaan het chassis?

Ik weet niet hoe het juist zit met de F7 en welke je hebt. Maar er zijn sets vande F7 geweest met 2 locs. In zo'n set moet er eentje "vooruit" en eentje "achteruit" rijden want die zaten in een vaste samenstelling. Je hebt toch geen A-unit gekocht die zo bedoeld is om achteruit te rijden in een set? Of kan je misschien de rijrichting veranderen in de F7 om er 2 rug-aan-rug te koppelen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

neos

citaat:
Geplaatst door Havoc

Probeer eens de draaistellen te verwisselen.



Had het ondertussen al gedaan en inderdaad, het is gelukt. Dus gewoon draaistellen verwisseld.

Groetjes

Marc