Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Duitse seinen op de baan

Gestart door Iebor, 20 augustus 2007, 13:59:21 PM

Iebor

Om mijn baanplan compleet te maken ben ik nu toe aan het plaatsen van seinen. Ik heb diverse boekjes gekocht en gekregen met uitleg over de genoemde seinen. Ik heb zelfs het originele seinenboek gekregen over het Duitse seienbeleid. De uitleg van het doel van de seinen is duidelijk te volgen. Het enige wat aan alle gelezen lectuur ontbreekt is een uitleg waar welk sein moet worden geplaatst langs de baan. Ik gebruik zelfbouw armseinen van Conrad die voor onder 10 Euro te koop zijn (Viessmann??). Nu heb je bijvoorbeeld een enkel armsein een dubbel gekoppeld armsein en een dubbel ontkoppeld armsein maar welk sein hoort nu waar op de baan? Ik hoop dat iemand mij desnoods via de mail wil helpen. p.s. de zoekfunctie van het forum gaf mij geen antwoord op mijn vraag. Alvast dank!!

INFO

#1
Heb je dit document dan al gelezen?

http://www.pahasoft.nl//bestanden/Seinen.zip

Staat op www.pahasoft.nl in en bij de helpfiles
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Iebor

#2
Ik wist dat jij hier wel een antwoord op had. Ik heb het vluchtig doorgelezen en ik denk dat ik hier wel mee vooruit kan. Hartelijk dank voor het zoeken en vinden. Ik heb de site in mijn favorieten gezet.