Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

blauwe Belgische containerwagons

Gestart door BD1701, 15 augustus 2007, 15:19:13 PM

BD1701

Hier in Bellem (tussen gent en Brugge) zie ik heel wat containertreinen voorbij rijden met daarin regelmatig Blauwe Belgische containerwagons ik dacht van het type Sggnss, maar ik ben dat niet helemaal zeker. Het zijn zeker Belgische wagons, maar ik had dus graag geweten van welk type ze dus effectief zijn. Door sat het hier telkens doorgaande treinen zijn is het heel moeilijk om foto daarvan te nemen, vandaar dat ik ook even wil vragen of iemand soms foto's heeft van deze wagons?

Alvast hartelijke dank voor de info
 

rixke rail

Op onderstaande link vindt U alvast nuttige info :

https://ecms.bcargo.be/DMS/ds/nl/272618

Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Deze morgen even in mijn archieven gedoken en wat gevonden.
Wellicht is het dit, wat U zoekt, beste Bj?rn
Uit "Op De Baan" # 58, nov. 2003

Uit "Op De Baan" # 73, juni 2006


Let wel : ze behoren aan de firma T.R.W., een zijn dus als P-wagens bij de NMBS ingeschreven.
Spoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

doomslu

Hoe doe jij dat toch, Eric ? Jij ben een echte archivaris !
Mannen, zullen we hem promoveren tot hoofdarchivaris van het MSM-Forum ? [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Tja, abbonneren op enkele magazines en je hebt al meteen een schat aan informatie h?. Soms heb je die informatie niet meteen nodig, maar je ziet het, het komt altijd wel een keer van pas. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Tja, abonneren op enkele magazines en je hebt al meteen een schat aan informatie h?. Soms heb je die informatie niet meteen nodig, maar je ziet het, het komt altijd wel een keer van pas. [:)]


En een olifantengeheugen ! [:I] Ik wist dat ik dat ergens gelezen had, 'k moest het alleen nog terugvinden ! [B)]  
citaat:
Geplaatst door Doomslu

Mannen, zullen we hem promoveren tot hoofdarchivaris van het MSM-Forum ?

Ik doe mijn best om voor iedereen, binnen mijn mogelijkheden informatie die ik heb op te zoeken en door te geven ! [8)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

citaat:
Geplaatst door rixke rail
Ik wist dat ik dat ergens gelezen had, 'k moest het alleen nog terugvinden ! [B)]
Bekend probleem. Ik heb zo ook verschillende meters tijdschriften en boeken staan.
Om die reden ben ik een database aan 't vullen met links naar artikels (Treebase - zie mijn website bij downloads)
Het enige probleem op dit moment: Ik krijg sneller info binnen dan ik kan opslaan in die database [xx(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

BD1701

Beste Rixke rail, het gaat inderdaad over deze wagons. Ik had dus toch goed gezien dat het wagons zijn van het type Sggnss. Tegenwoordig bestaan er zoveel Belgische containerwagons, dat ik mij een nu steeds meer een beeld kan voorstellen hoe die verschillende wagons er allemaal uitzien.
Ik hoop ook dat er eens een model van deze wagons komt, want containerwagons in model zijn volgens mij ook zeer ruim inzetbaar.
Dus laat dit een tip zijn voor de modeltreinfabrikanten.
Of zijn er al plannen om deze in model uit te brengen, ik wacht althans geduldig af.

Alvast bedankt voor alle info en reacties,

Groeten Bjorn
 

Blausee-Mitholz

Dank voor de info over deze wagens. Precies wat ik zocht en gekregen zonder een vraag te stellen [:D]

Was mij nl opgevallen dat ik de laaste tijd blauwe Belgische containerwagen in Zwitserland zag rijden. Twee typen. Hier foto's er van.





Zou mooi zijn als ddar modellen van zou komen. De eerste komt zeker Fleischmann voor in aanmerking.

Mvg, Johan.


BD1701

Beste Blaussee-Mitholz, bedankt voor deze info, en vooral voor de duidelijke foto's van bijde recentste wagons van de TRW.
Wie nog meer foto's heeft van deze wagons, laat maar komen ...