Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

1ste "0" versie NMBS.

Gestart door FREMO e.V. - afd België, 10 augustus 2007, 09:11:52 AM

FREMO e.V. - afd België

Hallo,

Hier het eerste beeld van een #simpele# herschildering van een bestaand 0-schaal model (Heljan ex DSB).

Deze winkelier, die zich niet ver van het oude station van LYE bevindt (lijn 58), maakt er een paar in deze schildering, alsook laat hij weten dat er andere, meer aangepaste versies zullen volgen.

Prijs is echter onbekend.

Ter info
Mvg
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

rgp

#1
Dag,

Herman, denk dat hij een beetje laat is, want ik zie niet direct veel volk die nu nog een Nohab gaat kopen.

Roland

Tom

#2
Schildering ziet er wel mooi gedaan uit. [^]
Tom

FREMO e.V. - afd België

#3
citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Herman, denk dat hij een beetje laat is, want ik zie niet direct veel volk die nu nog een Nohab gaat kopen.

Roland


-------------------------------------------------------------------------------------

Goede avond Roland,

[8D]Pas de commentaire! [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Mvg
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

alfa624

#4
citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Herman, denk dat hij een beetje laat is, want ik zie niet direct veel volk die nu nog een Nohab gaat kopen.

Roland

alfa

alfa624

#5
Hallo iedereen,
edit door admin
Luc
CL-Decor bvba
alfa

rgp

#6
Dag,

1? 0-Forum is geen club maar een federatie.
2? Eigenaardig dat als men polst of er in interesse is in Belgi? bij winkeliers, dat men dan in HET BESTE GEVAL een neen krijgt, meestal krijgt men geen antwoord.  Het ergste is dat er sommige zich CONTRACTUEEL verbinden en dan op het einde SCHAAMTELOOS afzeggen.

3? De aangegeven prijs is dat de prijs voor de transformatie of is dat inclusief de lokomotief.
4? 0 is in volume ACHTMAAL groter dan H0, dus zeggen dat het niet opvalt (handgrepen) geldt alleen voor slechtzienden [;)]

Roland

alfa624

#7
Beste,

edit door admin
Luc
CL-Decor bvba
alfa

Gert1

#8
Waarom zou hier nu geen belangstelling voor zijn?
Het Heljan schaal 0 model is prachtig en aangezien de producent heeft aangegeven beslist geen Belgische en Luxemburgse modellen te gaan maken, ligt het voor de hand dat iemand in Belgi? zelf deze varianten gaat maken op basis van een Deense loc.

Mijn schaal is H0, maar als ik in 0 spoorde, dan zou ik het wel weten!
Kortom een uitstekend initiatief!

mvg,
Gert

rgp

#9
Dag,

Gert1, er WAS belangstelling in Belgi?, er werden immers 29 modellen gekocht na een peiling door 0-Forum.  De meesten zullen omgebouwd worden naar een Belgische versie.  En de peiling gebeurde niet alleen bij leden van 0-Forum.

Trouwens men moet nu eens conskwent blijven: eerst is er geen markt en daarna is er blijkbaar een grote markt.

Roland

tonycabus

#10
Maar er is een erecode die handelaars verbiedt reclame voor hun eigen spullen te maken op dit forum, Luc! (alfa 624)
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

alfa624

#11
Beste,

Allemaal goed en wel geen reklame voor handelaars, maar Mijnheer
Herman heeft de foto geplaatst zonder mijn medeweten.
Herman zou toch moeten beter weten.
Voor mij hoefde dit niet.

Luc
CL-Decor
alfa

Rochevalien

#12
Misschien kan deze (totaal overbodige) draad maar best meteen verwijderd worden? Ik weet dat men dit hier niet graag hoort maar wie bewaard er nu bv zijn oude reklamefolders om ze later nog eens te herlezen? dit is toch net hetzelfde niet?

Gerrit