Z schaal digitaal?

Gestart door Roderik, 17 juli 2007, 22:33:39 PM

depovero

@zamateur:

Aw?l, ge durft het mislukt resultaat niet ten toon te stellen. Zo iets van een gesmolten stuke suiker dat ineens bevroren werd [?][?][?][xx(][xx(][xx(][:D][:D][:D]

Denis,
ne muZketier.
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

Zamateur

Nee, ik heb te veel het chassis gewerkt. Omgebogen !
Het is breekbaar deze kleine dingen !
[:(]
De werktuigen zijn eveneens breekbaar.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

Roderik

Ik heb bij het wegslijpen van een onderdeel op een chassis op die manier een decoder oververhit. Ook spijtig van de kosten. Dat gebeurt geen twee keer.
Always be modelling!

Zamateur

Pas op, Roderik,
het is niet decodeur die, maar de motor verwarmt.
Maximum voor Z motor van Mini-club : 10 V.
Met mijn centraale, ik heb 11,7 V.  
Ik heb 4 dioden gezet om te verminderen (voor een brug van dioden, ik weet niet if het is juist).
Gedurende de RAMMA 2007, heeft de locomotief een dag zonder te verwarmen gewerkt.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

tonycabus

Awel, Z?bu, dat Vlaams van je is niet slecht hoor! We begrijpen prima wat je bedoelt. Leuk dat je hier ook langskomt.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

mahtoska1

Hello Z-tters,
Welke centrales gebruiken jullie voor de digitale Z locomotieven?
Ik ben aan het kijken om een Roco Multimaus aan te schaffen. Heeft er daar iemand ervaring mee?
Op de website van Z-freund Europe hebben ze mij aan geraden om een voeding van 12V (gelijkstroom) te gebruiken.

Alle reacties zijn welkom. Het zullen mijn eerste stappen in de digitale Z wereld zijn. Wie weet, kan ik op de 5de grote modeslpoor expo iets digitaal laten zien.

Nog veel Z plezier,
Pieter

Roderik

citaat:
Geplaatst door mahtoska1

Hello Z-tters,
Welke centrales gebruiken jullie voor de digitale Z locomotieven?
Ik ben aan het kijken om een Roco Multimaus aan te schaffen. Heeft er daar iemand ervaring mee?
Op de website van Z-freund Europe hebben ze mij aan geraden om een voeding van 12V (gelijkstroom) te gebruiken.

Alle reacties zijn welkom. Het zullen mijn eerste stappen in de digitale Z wereld zijn. Wie weet, kan ik op de 5de grote modeslpoor expo iets digitaal laten zien.

Nog veel Z plezier,
Pieter



Ik gebruik de Multimaus met 12volt-transformator (een langwerpig, blauw model voor Halogeen-lampen dat je kan kopen bij Brico) voor zowel mijn Z- als N-modellen. Alle decoders komen van Viessmann.
Waarom de Multimaus? Gewoon toen ik het aanschafte was dit een goedkoop en gebruiksvriendelijk systeem.
Always be modelling!

Zamateur

Ik heb een centraal CT Electronik met de klein decoder DCX74zD.
http://www.tran.at
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mahtoska1

Bedank voor de antwoorden.

Nog een vraagje voor Zamateur. In de documentatie van CT Electronik staat er dat de spanning kan ingesteld worden tussen 10V en 21V op de centrale.
10V is OK voor Z locomotieven. Waarom gebruik je dan diodes om de spanning te verlagen?

Beste Z groeten,
Pieter

Zamateur

Een probleem met de potentiometer d' oorsprong.
Hij gaat niet onder 11,2V naar beneden.
Maar ik een andere oplossing heb gevonden.  Ik ga de stroom om 3A naar beneden.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mahtoska1

Hallo Z-ters,
Vandaag stond er een grote verassing op mij te wachten. Zowel een Roco Multimaus als 2 decoders van Velmo werden afgeleverd door de postbode. Nu tijd vinden om alles eens te lezen en uit te testen. Ik hou jullie op de hoogte.
Beste Z-et groeten,

Pieter

Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mahtoska1


citaat:
Ik gebruik de Multimaus met 12volt-transformator (een langwerpig, blauw model voor Halogeen-lampen dat je kan kopen bij Brico) voor zowel mijn Z- als N-modellen.


Heeft een Halogeen transformator geen minimale belasting nodig (vb10VA) alvorens deze werk?

Alvast bedankt,
De beste Z groeten,

Pieter

Zamateur

?
Il weet het niet !
Met Centraal van CTE, niet !  Voor deze centrale, 14 V min in transfo.
Een transfo miniclub is niet goed.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

Roderik

citaat:
Geplaatst door mahtoska1


citaat:
Ik gebruik de Multimaus met 12volt-transformator (een langwerpig, blauw model voor Halogeen-lampen dat je kan kopen bij Brico) voor zowel mijn Z- als N-modellen.


Heeft een Halogeen transformator geen minimale belasting nodig (vb10VA) alvorens deze werk?

Alvast bedankt,
De beste Z groeten,

Pieter



Geen idee. Ik weet niet hoe het werkt maar het werkt... Da's voor mij 't belangrijkste.[:I]
Always be modelling!