Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

tandradbaan in schaal N

Gestart door dibbetje, 05 februari 2005, 16:03:39 PM

dibbetje

Graag zou ik een tandradbaan op mijn toekomstige baan hebben, maar het enige dat ik vind is van het merk fleischmann.
Daar ik dit model niet zo mooi vind is mijn vraag of er leden zijn die een ander merk kennen.
Alvast bedankt en tot op de trein. ;)
tot op de trein

n/a

Voor zover ik weet is Fl* ook de enige die het heeft in N.
Maaaar, een poos terug heb ik eens ergens gelezen, weet echt niet meer waar, dat stroken tandrad (of hoe je het ook moet noemen) ook los te koop zijn. Je kunt het dan ook op je eigen favoriete rails plakken. Bel eens met een goeie modelspoorzaak, kunnen ze je vast verder helpen. Laat even weten hoe het afloopt, ben wel benieuwd.

Succes,
Henk

quf

Die losse tandradstroken kan je ook bij Flmnn kopen; maar ik denk niet dat dat het probleem van Dibbetje is. Hij ziet het rollend materieel van Flmnn niet graag , en ik zou niet weten waar elders men motorstellen kan krijgen met een passende tandrad op een aangedreven as. Zelfbouw is mischien een oplossing maar dan moet je toch wel:
1 ervaring hebben
2 weten waar je dat speciaal tandwiel (tandrad) kunt krijgen. (mischien wel bij Flmnn als wisselstuk ?)

Groeten

Frank