Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

grote mini-baantjes wedstrijd

Gestart door Rochevalien, 13 april 2007, 23:00:42 PM

Michiel

't maar een idee, maar waarom niet werken met "wimpels" (knipoog naar de blauwe wimpel) voor specifieke categorien. Bijvoorbeeld voor sceney, technische uitwerking, ontwerp, presentatie, ... E?n grote winnaar, en verschillende categorien waarin een ere-vermelding te winnen valt. Het lijkt me motiverend dat je binnen je specialiteit een waardering kan krijgen door middel van die wimpel.

't Is maar een idee.

(en voor ik het naar mijn hoofd geslingerd krijg; neen, ik heb niet deelgenomen, maar ik had het overwogen, en doe het weer met de volgende editie. [;)])
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marctje

dit vind ik nu een goed idee. Erevermelding via een wimpel is een idee, alleen dat je dan wel aan de bezoekers meer vragen zult moeten stellen vb. punten op scenery, op idee, op thema, uitvoering, gebruik van rollend materiaal, wel of niet zelfbouw enzo... dus redelijk moeilijk voor bezoekers die eigenlijk komen om iets te zien en niet om een boek te schrijven
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Stefan Appelmans

In het geval van een prijs voor de jongsten, kan er ook eventueel met "handicap" geteld worden voor een "bis waardering"(Gelijk in Engeland in de jaren '70 voor 1/8ste radiobestuurde wagens).
Hoe ouder je bent (en wordt[xx(]) hoe minder % punten je krijgt.
stefan.

MickeyMouse

Persoonlijk zou ik het toch allemaal niet te ingewikkeld maken...
Als ik zie wat de deelnemers van dit jaar gerealiseerd hebben denk ik dat het initiatief nu toch wel heel succesvol geweest is. Daar stonden toch wel echt mooie stukken tussen (ik was stikjaloers op de kunsten van die deelnemers). Sommigen zullen misschien wel afgeschrikt worden door te ingewikkelde reglementen en/of teveel indelen in categorie?n. Iedereen een beetje zijn zin laten doen leidt net tot de meeste variatie en verassingen...

Geert

Rochevalien

Ingewikkelde reglementen zijn er dus niet h? ,zelfs nog nooit geweest.
En onderverdelingen werden er ook al niet gemaakt dus of daar zich nu iemand heeft door laten afschrikken???
Men kan alleen maar de deelnemers gaan onderverdelen in kategorieen als men echt weet WIE er mee doet ,of ze wat ervaring hebben of niet,hoe oud ze zijn en met hoevelen[:D][}:)][:D][}:)].
Pas dan kan men gaan bekijken of het zinvol is om bv een junior-kategorie te maken of niet.(als er maar 1 of 2 onder de 15 jaar zijn lijkt mij dat niet echt de moeite)
Dit vereist w?l wat (eerlijke)informatie van de deelnemers.
Als dan in een latere faze van de wedstrijd het eindresultaat al wat beter te beoordelen is kan men de deelnemers definitief in een categorie steken.
De opgevers en de late beginners vallen dan wel uit de boot,jammer voor hen.
Misschien moet men nog wel een voorselektie maken als het aantal deelnemers t? hoog moest worden.Dit heeft men in een vorige editie van de wedstrijd ook al eens gedaan.
Het is natuurlijk zo dat dit alles alleen te doen is als alle info over de deelnemers ?n hun baantje BIJ DE REDAKTIE (en dus niet noodzakelijk op dit forum )bekend is.
Het is daarom misschien niet onverstandig om nu al eens over dit gegeven te brainstormen.

bijvoorbeeld :
cat1 : -15 jarigen
cat2 :+15 ,herstarters ,beginners
cat3 : gevorderden
cat4 : meer dan ??n persoon

nogmaals dit is geen whisfull thinking maar gewoon maar een "balletje opslaan"

Gerrit

marctje

ik ben het in grote lijnen eens met Gerrit (ongelofelijk h?) alleen op het puntje van de voorselektie vind ik nu net weer niet kunnen want zo sluit je beginners en jongeren weer uit omdat die dan "net niet goed genoeg zijn" of je zou dit per categorie moeten doen.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Rochevalien

Marc,die voorselectie is alleen bij een buitengewoon groot aantal deelnemers (bv meer dan 100[:0]) nodig .Het is dus een puur theoretische redenering,maar we moeten ons ergens op baseren h?.

Gerrit

mahtoska1

Hallo,

Om over iets anders dan het reglement te beginnen.
Er zijn veel foto's genomen van de minibaantjes. Waar zijn deze allemaal naar toe? Heeft er iemand foto's online geplaatst?

Beste groeten,

Pieter

dgrr57

citaat:
Geplaatst door mahtoska1

Hallo,

Om over iets anders dan het reglement te beginnen.
Er zijn veel foto's genomen van de minibaantjes. Waar zijn deze allemaal naar toe? Heeft er iemand foto's online geplaatst?

Beste groeten,

Pieter



mijn foto's staan HIER

Gerolf

Op mijn website staan er ook enkele. Ingestuurd door anderen, want zelf had ik geen tijd om te gaan fotograferen...

http://meb.gerolf.be/home/expo/nmech08.htm
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Ik heb ook een aantal foto's geplaatst. Ze vind ze allemaal hier :
http://s144.photobucket.com/albums/r184/doomslu/Mechelen%202008/?start=0

En hier een persoonlijke selectie :













luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rochevalien

Ik zou de 'fotografen van dienst' bij deze willen bedanken voor de vele, mooie foto's.
Ik zelf g??n foto's(behalve van mijn eigen standje[:I]) en g??n filmopnamen kunnen maken en kan nu nog eens nagenieten.
Bedankt Patrick,Luc,Luc en alle anderen.

Gerrit

mahtoska1

Hallo,

Bedankt voor de foto's.

Beste groeten,

Pieter

doomslu

Wie graag ??n of andere foto op groot formaat (ik fotografeer altijd op de hoogste resolutie) zou hebben kan mij altijd een mailtje sturen. Ik heb mijn foto's ook niet allemaal op Photobuck geplaatst. Dus er is nog meer.

En in MSM 76, die vanavond naar de drukker is vertrokken, staat een erg leuke reportage over de wedstrijd.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rgp

Dag,

Er is een een spreekwoord dat zegt: "de geschiedenis herhaalt zich"

Wel als ik hier lees van categorie?n en aanmoedigingsprijzen dan vervalt de hoogstaande mini-baantjes wedstrijd in een "Ecole des fans" waar iedereen altijd had gewonnen.

Een 20-tal jaar geleden hield de FFMF via Loco Revue ook wedstrijden dat uiteindelijk volledig is verwaterd toen men categorie?n voor alles en nog wat in het leven begon te roepen.

Aan de intervenanten: hoe ga je de leeftijd controleren ?  Een item kan gebouwd woorden door ervaren modelbouwers en ingeschreven worden door een 12 jarige.

Een beginner kan dat ook.

Dus KISS: leg een oppervlakte op per spoorbreedte en niet per schaal.  Laat toe dat het item "vervolledigd" wordt door fiddle-yards.

Roland