grote mini-baantjes wedstrijd

Gestart door Rochevalien, 13 april 2007, 23:00:42 PM

Rochevalien

Al wie nr 59 gelezen of doorbladerd heeft kon er zeker niet naastkijken,MSM zoekt nieuwe wegen op( en heeft die naar mijn gevoel al gevonden ook)We zijn zo langzamerhand door de voorraad Belgische banen heen en we hebben wel eens zin in iets anders,verandering van spijs doet eten,zegt het spreekwoord.
Het moet met andere woorden niet altijd per s? halfnul en belgisch te zijn al hoeft dat nu ook weer niet meteen doodgezwegen worden.
Guy slaat in zijn voorwoord nagels met koppen als hij het heeft over de voordelen van smalspoor tov normaalspoor en in het bijzonder voor de mensen met weinig tijd en plaats.Het is zelfs zo dat ik mij geen enkele grote smalspoorbaan kan voorstellen maar wel heel veel "grootse".
"Minder is meer "is dan ook geen holle slogan maar een waarheid als een koe.
Ik heb dan ook met veel plezier de verschillende smalspoorbaantjes in MSM mogen herontdekken en natuurlijk ook de schitterende baan van Henk en Derk,al is die baan iets teveel vervuild naar mijn smaak.
De mini-baan-MSM -wedstrijd of mbw;) is dan ook een uitgelezen gelegenheid om "het kleine-maar fijne baantje" te promoten en bij deze wens ik mij dan ook officieel in te schrijven voor dit gebeuren.
(cv + bewijs van goed gedrag en zeden + diplomaafschriten worden asap opgestuurd).:D:D
Wie volgt?

Gerrit

Havoc

Ik ga allesinds morgen eens zien om een MSM te pakken te krijgen. Ongeloofelijk hoe moeilijk het in de rand van Brussel is om MSM te vinden. Steeds een pak TMM op het schap maar geen MSM.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Johnnytrein

Johan dat is misschien een reden om een abo te nemen zit hij automatisch in je bus.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Gerolf

ik moet zeggen dat het bij mij ook onvoorstelbaar kriebelt, maar:
- mijn huidig project neemt mijn volledige zolderruimte in: ik heb geen plaats om een minibaantje te bouwen, tenzij ... juist [xx(]
- "MSM-medewerkers worden uitgesloten". Ben ik medewerker of free-lancer? ('k heb al een mailtje naar Guy gestuurd)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

martintje

Moet zeggen dat het bij mij ook kriebelt.
ben met een module bak bezig die ook als stand alone kan opereren, en is 0,774 m2 dus het ken net.
Alleen wat valt er onder niet eerder gepubliceerd?? valt daar alleen publicatie in een maandblad onder, of mogen er ook nog geen foto's van op een site van een vereniging gestaan hebben.
Ook moet de module eind van het jaar klaar zijn om de hort ermee op te kunnen gaan, dus ik denk niet dat de medebouwleden het leuk vinden als ik er nog een jaar een doek overhou.
Persoonlijk hou ik  er ook niet zo van om me ergens aan vast te leggen, maar begrijp ook donders goed dat de organisatie wil weten hoeveel er mee doen ( afgezien van de afvallers) en als ik me inschrijf, dan vertik ik het om mijn belofte niet waar te maken, in mijn ogen kan je dat gewoonweg niet maken naar de organisatie toe, schrijf je je in, heb je een verpichting, schrijf je anders niet in.
Maar ik heb nog 2 maandne om een idee te bedenken om me alsnog in te schrijven, dus wie weet.
Alleen ik weet dat ik het niveau nog niet heb van een winnaar, maar ik kan zo beroerd slecht tegen mn verlies [:p]
Mvg Marty

Rochevalien

Ik denk dat veel mensen er niet aan denken dat,als ze iets bouwen voor deze wedstrijd ,ze dat later ook kunnen inbouwen in een vaste baan of in een modulebaan.Het werk dat nu in dit baantje "moet" gestoken worden hoeft dus niet per s? verloren te zijn.
Ik meen ook dat iemand die bv al jaren Belgisch of Duits bouwt in Ho eens iets anders zou kunnen doen ?n in een andere schaal.
Per slot van rekening hoef je geen kast vol rollend materieel te gaan kopen en het moet zelfs niet nieuw zijn.Bovendien kan je het later zelfs terug verkopen (baan +rollend materieel)als het in de weg mocht staan .Het door Guy voorgestelde Ardeens trambaantje (wat mij bijzonder charmeerd [:p])kan bv ook in schaal N, of zelf TT uitgevoerd worden maar dan met normaalspoor,als rollend materieel kan dan ??n railbus volstaan.Je zou ook het gegeven van dit baantje naar Oostenrijk of Duitsland verplaatsen en in HOe werken en weer moet er niet veel rollend materieel voorhanden zijn.
Ik denk ook dat de beschikbare tijd m??r dan volstaat om een leuk baantje te bouwen maar dan zullen er w?l niet teveel zelfbouw-plasticard huizen of fabrieken op mogen staan zoals bij de vorige uitgaven van deze wedstrijd .Teveel is "trop" en minder is nog altijd m??r.[;)]


Gerrit






Gerolf

Je enthousiasme is aanstekelijk, Gerrit [8D]
Als ik zou meedoen, is dit "buiten competitie" wegens "MSM-medewerker", maar dat vind ik geen probleem.
Ik ga er toch eens goed over nadenken ... wie weet [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik de noorman

Wat Roche schrijft dat het werk  dat in een werkstuk gestoken wordt niet per s' verloren moet gaan klopt helemaal. Uiteindelijk is mijn baan ook onstaan door 2 modules te bouwen voor de 2 eerste uitgaves van de diaroma wedstrijden.
Wat betreft de tijd, om  veel zelfbouw te bouwen ben ik niet akkoord. Als je eerst goed overdenkt wat je juist wil en alles goed plant heb je normaal gezien voldoende tijd (zelfs over) om veel aan zelfbouw te doen. Wat niet wil zeggen dat zelfbouw een absulute must is.
Als ik mee doe is het ofwel een werkstuk dat is in te passen op mijn bestaande baan of iets in schaal TT naar B. voorbeeld.

Erik

Ben ik nog vergeten iemand intresse om samen te bouwen in schaal TT.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Je enthousiasme is aanstekelijk, Gerrit [8D]
Als ik zou meedoen, is dit "buiten competitie" wegens "MSM-medewerker", maar dat vind ik geen probleem.
Ik ga er toch eens goed over nadenken ... wie weet [;)]



>>> Wel wat betekent nu precies: "MSM medewerker"? dat de mensen van de kernredaktie + hun famillieleden niet kunnen meedoen staat buiten kijf,wie gaat er anders voor jury spelen? Maar ik zie niet in waarom jij niet zou mogen meedoen als je er TIJDELIJK even mee ophoud om in MSM te publiceren. Je kan eventueel ondertussen verder werken aan je baan en aan verdere artikels ,mocht je daar nog tijd voor hebben[:D][:D].Als de wedstrijd afgelopen is kan je nog altijd je "schade" inhalen ?n krijgen we er nog een baantje bij[:p]
Gewoon doen!!

Gerrit







Gerolf

@ Gerrit: Het maakt me niet uit of ik wel of niet kan meedingen naar de prijzenpot. Buiten competitie meedoen is voor mij een even waardevolle optie.
Momenteel zit ik te peinzen welk stuk van Marche-en-Bieres dat nog niet gebouwd is, ik eventueel zou kunnen uitwerken als mini-baantje.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DelticPower

Hoi Gerolf
citaat:
Geplaatst - 16/04/2007 : 01:23:34
   

Op dit uur nog peinzen over een ontwerp? Hoewel bij sommigen de beste idee?n in de nachtelijke uren komen. Wens je veel inspiratie, en voor straks welterusten.
Groeten van Jan

just4fun

Wat ik me afvraag is of een eventueel aanwezig schaduwstation, fiddle-yard, wisselbak, ... mee in de gegeven oppervlakte zit, of niet. Dat is me niet helemaal duidelijk en kan een groot verschil geven.
Groet,
Paul (die ook denkt)

Guy Van Meroye

Aan alle kandidaat-bouwers,
Het is inderdaad de bedoeling dat in de maximum toegelaten oppervlakte ook de fiddle-yard of wat daar voor moet doorgaan inbegrepen is. Zo ligt de lat gelijk voor iedereen, en kan de ene niet afkomen met een cassette van 30cm, en de andere met een bundel opstelsporen van drie meter lengte.
Ik weet het, de ruimte is soms krap.. Een mogelijke oplossing is om voor de wedstrijd een kleine fiddle yard te voorzien, maar die achteraf kan vervangen worden door een grotere voor deelname aan een echte expo of demonstratie.
Zoals uit de ontwerpen en voorgesteld baantjes blijkt zijn er diverse mogelijkheden.
Succes, en veeeeel bouwplezier.
Guy
 

SuSke

het lijkt me ook een mooie uitdaging om toch al met iets te beginnen en 't hoeft zeker niet groot te zijn.

't kriebelt... [:I]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Roderik

Ik zie dat ook wel zitten. Ik verstuur dit weekend mijn inschrijving nog. Alleen nog wat extra info zoeken voor mijn project...
Always be modelling!