Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Belgische modellen in N

Gestart door dwizeno, 27 januari 2005, 12:10:59 PM

Michiel

Wordt het dus mogelijk weer een gezellig weerzien van dezelfde modellen in de aankondingen van 2020.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Michiel op 07 januari 2019, 13:00:05 PM
Wordt het dus mogelijk weer een gezellig weerzien van dezelfde modellen in de aankondingen van 2020.  ;D
en jullie klagen dan nog dat er niks uitkomt jaarlijks zo'n 4 Belgische nieuwigheden !  :) ;)

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Tricolor

Michiel

Ik zie er maar 3 in N - andere 2 zijn HO.

Michiel

Je hebt gelijk. Ik heb niet goed opgelet.  :-[  Ik pas m'n oorspronkelijk bericht aan. Thanks!  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner

Fleischmann komt met 2 belgische goederenwagons op basis van eerdere modellen:
Fleischmann 825212 : containerwagen Sngs
Fleischmann 837929 : setje van 2 X Shimms huifwagen B-cargo

https://www.fleischmann.de/uploads/news/Kataloge/20190115_FLM_Novelties_2019_GB_FR.pdf

Volgens mijn contacten bij Minitrix zouden deze de intentie hebben om in een aantal jaar de M6 rijtuigen uit te brengen.  En Hobbytrain zou de G1700 (reeks 77/78) in belgische livrei overwegen in een oplage van 500 stuks. Ik ben benieuwd.


Michiel

#427
Dat is héél goed nieuws voor ons.  8)  Prachtig initiatief van Lemke, en deze keer voor een redelijke prijs. Dit is een zeldzaam moment, en nu hopen dat de productie ook werkelijk opgestart wordt, en dat het geen dooie mus blijft zoals Kato al eerder heeft gebracht.

Ramses Shaffy zong ooit een liedje: "Eens in de honderd jaar, komt ie weer thuis.".  Dat zou beeldspraak kunnen zijn voor de Belgische producties in schaal N.

Dank U, Lemke!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Driesel

Niet te euforisch, Michiel. Het gaat immers om een model van een G1700 in de Belgische kleuren. Van ver lijkt dat op een 77/78. Kijk maar eens naar de 77 van Piko in H0, dat is hetzelfde compromis-model. Je kan er wel zeker van zijn dat dit model uitgeleverd wordt, het is immers een kleurvariant van een bestaand model.

Interessanter vind ik de nieuwe autotransportwagens bij Hobbytrain; er staat wel geen B-logo op, maar die wagons rijden al jaren in België! https://www.lemkecollection.de/de/search?page=search&page_action=query&desc=on&sdesc=on&keywords=ta+370&x=0&y=0

Michiel

#429
Euforisch... het is niet voor mezelf, want ik rij TPI en II, maar elk initiatief om iets Belgisch te leveren is toe te juichen. Al is het een omschildering van een buitenlander, want sinds Roco's diesel reeks 59 uit 1980 en een beetje (zo'n kleine 40 jaar geleden!), hebben we naar mijn herinnering nooit iets echt Belgisch gekregen. Dus, wat maakt het uit? Erg goed nieuws, toch?

Interessant dat je die autotransportwagens even vermeld.  ;)

Citaat van: Driesel op 25 januari 2019, 09:22:53 AM
Je kan er wel zeker van zijn dat dit model uitgeleverd wordt, het is immers een kleurvariant van een bestaand model...
Niet te euforisch, Dries. ;D  Kato zou ook een "Belgische Nohab" (ik weet het, dat vloekt) brengen, die nooit gekomen is. Dat was ook "maar" een omschildering.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

BC911

Al is hij niet 100% correct, ik vind het een mooi vooruitzicht. Dus staat op het verlanglijstje als hij er effectief komt. Want de TRAXX die vorig jaar even kort aangekondigd werd is er ook niet gekomen ... Maar ik ben positief en ga ervan uit dat deze er komt  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Michiel

Bij Pi.R.A.T.A. kondigen ze ook een paar Belgen aan: een restauratiewagen uitvoering 2017, en 2 rijtuigen voor de "Jan Kiepura" express (Brussel-Warchau). Bij de tweede staat "L.S. Models". Het kan dus ook een fabel zijn dat blijft steken in 15 jaar aankondigen. Het is dus afwachten. (paginas 26-27)

http://www.bahnorama.ch/data/downloads/Pirata/Pirata_Katalog_2019_Spur_N.pdf
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

"Jan Kiepura" express zijn dan wel DB of PKP  wagons

Michiel

Dat is goed mogelijk, zelfs waarschijnlijk. Ik ben niet bedreven in het modern materieel.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loco

PIRATA en LS Models zijn goed bevriend en werken al een aantal jaar samen. Ik ben ooit eens samen met LSM naar de stand van Pirata getrokken voor wat extra uitleg over de producten van Pirata.
Schaal N behoort niet tot de core business van LSM en ze laten het over aan hun partners die dan zelf zorgen voor de publiciteit en verkoop. LSM is dan blijkbaar alleen een tussenschakel.