Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Kostprijs start digitaal

Gestart door Stefke, 27 januari 2005, 10:49:54 AM

n/a

Ik rij gewoon digitaal met een 6021, mobile station of op de club met een IB en koploper. Maar of wij daar mee door gaan is nog maar de vraag.
Teveel mensen kunnen er niet mee omgaan.

Kortom ik ben van alle markten thuis. En ik juich elke vereenvouding in de digitale wereld toe. Of dit nu in motorala, DCC of mfx is. Want dat zal de beste methode zijn om mensen en nieuwe mensen te krijgen die digitaal gaan rijden.  
En of een computer qua stroomverbruik nu zo goedkoop is. Het is en blijft een grote energie vreter.

Beste manier om digitaal te rijden is eerst een digitale startset te kopen. Daarna kan je altijd nog beslissen hoe je verder gaat uitbreiden of niet.

n/a

citaat:
Geplaatst door Davy

Beste manier om digitaal te rijden is eerst een digitale startset te kopen. Daarna kan je altijd nog beslissen hoe je verder gaat uitbreiden of niet.


Valt wat voor te zeggen, Davy.

Ik persoonlijk zou ook niet gauw twee PC'kes (MRdirect & Koploper) op mijn zolderke zetten - treintjes stuur je met een draaiknop, punt uit [:D] .

Alleen zou ik dan aanraden, bij tweerail, niet te kiezen voor een FLM startset met TwinCenter - maar voor een Roco startset met LocMaus - die Maus kan je altijd achteraf via Loconet nog als handregelaar gebruiken op een IB - het TwinCenter sleept het fossiele FMZ met zich mee.
En bij drierail alias M?rklin k?n je (behalve via eBay D - daar vind je ws nog Delta sets) al niet meer anders als naar het Mobile Station (die natuurlijk ook als handregelaar op het straks nieuwe Systems te gebruiken is).

Groetjes,
Peter

argilla

sorry hoor maar kwestie van updaten bij Roco kan dit ook , weleenswaar via een bijkomende stekker die je bij Roco kunt kopen Het partnumber  staat in de uitleg ( geen nederlandtalige uitleg overigens) Maar toch goed

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

n/a

Wat bedoel je, Argilla - updaten van de Roco decoders?
Hiermee heb ik geen ervaring.
Een Roco centrale is zover ik weet niet upgrade-able qua firmware.

Peter

tonycabus

Ik meen ook zoiets gelezen te hebben, wacht: ik ga er nog eens piepen mannen!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Zeg Marc, waar had jij dat gelezen? Ik herinner me zoiets, maar ik weet By Jove niet meer waar!!!!! [:(]

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

argilla

staat in de( originele)  duitstalige uitleg Je hebt wel een PC bus nodig . Nummer staat er bij

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

ik citeer....... die Adresse 30 fur das pC-interface 10785....blz 6 onderaan tussen de twee kaders ....nogEinstellen der DatenBus-Adressen
internset site: www.roco.cc:digitaal
nog;...auf den Roco Internetsiteen. Dort finden sie fur die Roco lokdecoder auc eine liste mit den Wertebereichen fur die verschiedene Einstellungen ...enz..enz blz 10 ( ongeveer inhet midden vh blad) "die Programmierimodi und programmierverfahren der Lokmaus 2"
Tony nog mee man.....



de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

natuurlijk weer fout www.roco.cc/digitaal das de juiste
sorry Tony



de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Tony origineel eens scannen en op sturen naar je ???

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

n/a

citaat:
Geplaatst door argilla

ik citeer....... die Adresse 30 fur das pC-interface 10785....blz 6 onderaan tussen de twee kaders ....nogEinstellen der DatenBus-Adressen
internset site: www.roco.cc:digitaal
nog;...auf den Roco Internetsiteen. Dort finden sie fur die Roco lokdecoder auc eine liste mit den Wertebereichen fur die verschiedene Einstellungen ...enz..enz blz 10 ( ongeveer inhet midden vh blad) "die Programmierimodi und programmierverfahren der Lokmaus 2"
Tony nog mee man.....
de Bruyn M-L



Hi, de Bruyn,

Ik ben toch bang dat je een aantal zaken door elkaar haalt en verkeert vertaald, begrijpt.

De programmiermodi van de Lokmaus is niets anders dan het programmeren van de CV waardes in een lokdecoder.
Dus bijvoorbeeld CV1 voor het veranderen van het digitale adres van  de decoder.
Dit heeft niets met een eventuele update mogelijkheid te maken.

Mvg
Wim Ros


www.rosoft.tk


tonycabus

Wat Wim hier zegt klopt dus, je kan CV's op verschillende manieren programmeren met de Lokmaus 2 en 3.
En toch heb ik ergens iets van die strekking gehoord (udatebaarheid), niet verwonderlijk trouwens... iedereen doet het bijna nu!
Kocht net een Zimo MX64: moooooooiiiii ding!!
Verslag volgt!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

argilla

Tony

ja dat heb ik meermaals gehoord van dat updaten maar waar ???
zooals het nu ervoor staat ging het hier volgens de vorige berichtgever om CV's .Ik zoek  verder Tony want ben bijna zeker dat dit mogelijk is. Wie helpt nog mee ???

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Tony

heb me zojuist opgegeven als clublid van ROCO op de website.Als ik bevestiging krijg van lidmaatschap ga ik die vraag stellen in het forum van Roco-club .Eens zien wat reactie dat er op komt ( en dat allemaal in het Duits amaai zeg Mijn naam is de Bruyn in het duits ist das" von Braun" ze zullen lachen ginder in Oostenrijk loooooooool)




de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

tonycabus

Hallo der Werner!

Mein Name ist KOHL !

Cool!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)