Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Digitaal Motorola/M

Gestart door tonycabus, 27 januari 2005, 09:43:57 AM

Ludwig

citaat:
Geplaatst door stoomvriend

citaat:
Geplaatst door Ludwig

citaat:
Geplaatst door stoomvriend

Ik ook, nog steeds met 6021, uitgebreid met de draadloze ESU (prachtig materiaal overigens !!)

Bob



Bob,
Heb jij zo'n afstandsbediening van ESU ???
Zo ja: wat zijn jouw bevindingen en wat moet voor dit kleinood betaald worden .
Zou het graag willen aankopen maar ken eigenlijk niemand die het in gebruik heeft .
Of zijn er nog andere afstands bedieningen op de markt ??
LUDWIG



Dag Ludwig,

sorry dat ik niet meteen reageerde: ik ben een sporadisch gebruiker van dit forum. Mijn excuses.

Ik ben met die ESU zeer tervreden : je sluit hem gewoon aan op de Marklin 6021 : wat je aansluit is de zender / ontvanger. De controle gebeurt met een handmodule, die je om het even waar meeneemt. Het werkt radiobestuurd, dit wil zeggen dat je geen richtings- of orientatie afhankelijkheid hebt zoals sommige infra-rood wireless bedieningen. Ik kan gewoon niet meer zonder : je kan nu gaan rangeren en manoeuvreren op elke plaats van je baan, met de volledige controle in je hand. Ik heb twee dergelijke controlers (de unit die je aansluit op de 6021 kan 4 kanalen bedienen, dus 4 afzonderliijke handheld modules!).
Je kan er ook  je loks namen mee geven en zo meer.

Prijs : ik heb die 270 EUR betaald, de prijs van ??n lok... Ik vind dit de beste investering die ik gemaakt heb...

Groetjes,

Bob




Bob,
Bedankt voor de uitleg.
Ik was zelf mijn vraag ook uit het oog veloren.
Maar ben wel van plan me zo'n afstandsbediening aan te schaffen.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Frans HOOYBERGHS

Snap wel niet goed deze nieuwe vraag, maar vooruit.

Motorola en Co (Loksound en M?rklin, van delta tot fx, mfx, ...), bestuurd met de ESU-ECOS 1.1.1 (of Mobile Station(s)) en/of Win-Digipet Pro X.3.
Ik ben uitermate tevreden, ware het niet dat je, hoe meer je zoekt en expirimenteert, weet hoe weinig je (zelf) nog maar kan, omdat je (zelf) zo weinig kent, en dus steeds meer honger krijgt naar meer, en beter, en ... Je krijgt zo veel kaarten in je handen (van zelf aan de "knopjes draaien" tot genieten van het maken en laten rijden van een complete "dienstregeling"), dat je onmogelijk met alle kaarten tegelijk kan "spelen", en je heel veel tijd nodig hebt voor je zelfs nog maar alle kaarten eens kon vastnemen. Ik zou nu in elk geval van bij aanvang direct incalculeren om "ooit" digitaal te rijden, ook al denk je dat je dat nooit zal gaan doen (zoals ik ook dacht).

n/a

citaat:
Geplaatst door Frans HOOYBERGHS

Snap wel niet goed deze nieuwe vraag, maar vooruit.

Motorola en Co (Loksound en M?rklin, van delta tot fx, mfx, ...), bestuurd met de ESU-ECOS 1.1.1 (of Mobile Station(s)) en/of Win-Digipet Pro X.3.
Ik ben uitermate tevreden, ware het niet dat je, hoe meer je zoekt en expirimenteert, weet hoe weinig je (zelf) nog maar kan, omdat je (zelf) zo weinig kent, en dus steeds meer honger krijgt naar meer, en beter, en ... Je krijgt zo veel kaarten in je handen (van zelf aan de "knopjes draaien" tot genieten van het maken en laten rijden van een complete "dienstregeling"), dat je onmogelijk met alle kaarten tegelijk kan "spelen", en je heel veel tijd nodig hebt voor je zelfs nog maar alle kaarten eens kon vastnemen. Ik zou nu in elk geval van bij aanvang direct incalculeren om "ooit" digitaal te rijden, ook al denk je dat je dat nooit zal gaan doen (zoals ik ook dacht).



Interessante bemerking die je maakt, Frans ! Ik zit ook met dat gevoel, en probeer me dus wat in te perken: ik heb ervoor gekozen om digitaal te rijden, maar niet te sturen. Dat wil zeggen dat ik mijn wissels, seinen, parkoers, schaduwstation volledig volgens de ouderwetse schakelrail-relais methode bedien (dit kan ik nog goed volgen!). Voor de seinen experimenteer ik momenteel met vertragingsmodules, wat het weer optisch zeer mooi maakt. Alleen is het veel prutsen met isolatiestukjes, maar dat is iets voor elders in dit forum.
Mijn optie is dus beperkt digitaal, maar ik ben daar zeker niet ongelukkig mee [:D][:D]

Bob

n/a

Ik werk reeds een 10-tal jaar met het Marklin digitaalsysteem tot mijn grote tevredenheid. Nu ben ik aan het sparen voor het ECOS systeem van ESU. Dit kan ook overweg met mijn ouder systeem en maakt dubbeltractie een stuk eenvoudiger.