Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Digitaal DCC

Gestart door tonycabus, 27 januari 2005, 09:42:53 AM

René

Digitaal rijden?  Al jaren.
Aanvankelijk Motorola met een aantal zelfgebouwde systemen afgeleid van een testencoder uit het eerste Edits boek.
Later Motorola via de Intellibox
Tegenwoordig DCC en 2-rail. Hierbij gebruik ik de IB nog steeds als centrale. Dit voornamelijk omdat deze ook overweg kan met Loconet en ik dat systeem gebruik voor de terugmeldingen en een seinhuispaneel.
Eigenlijk zoek ik een stabilere centrale die overweg kan met Loconet en ook het DCC-boostersignaal via deze bus uitstuurd en daarbij ook nog eens voorzien is van een interface.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

krispy

Hoi allemaal ,

Ik rij ( voor zover het nu al kan ) met DCC op bassis van zelfbouw modules ( S88 / bezetmelding / wisseldecoders ) in combinatie met MR direct .
In mijn loks bouw ik ESU loksound V3.5 in ( momenteel zo'n 15 tal OK )
Tot nog toe zeer tevreden over alles
In de toekomst zou ik iets als koploper of dergelijke willen gaan gebruiken ( maar dit is toekomstmuziek )
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

nederbelg

Beste,

Gelijkstroom DCC
Nederlands tijdperk jaren 60 tot nu.
Belgisch alle stomers en rijtuigen alleen van fleischmann.
IB met loconet 63350 (terugmelding samen met dectectie van deloof), 63410 (wissels, seinen en lampen decoder) en paralel63 (wisselaansturing).

doei

dave

Michiel

Momenteel rijd ik nog "niets", want mijn modelbaan is nog in een pril stadium. Maar het project Saraan zal uitgewerkt worden in schaal-N met DCC (Lenz / Littfinski / TAMS / M?t / ... met RS-terugmelding) en een combinatie van computersturing met Koploper en manuele bediening.

groetjes aan allen,
Michiel

http://users.edpnet.be/Saraan/index.html
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Tom

Ik rij Belgisch HO 1978.
Ik heb me een Roco startset aangeschaft met de multimaus, en ik ben daar heel tevreden over. [^]
Tom

n/a

Hey,

ik ben een nieuweling in modelspoor.

Ik heb mezelf een digitaal setje van PIKO gekocht.

Op dit forum hoor of zie ik bijna nooit PIKO.

Ben op zoek naar goedkope decoders voor de loks om te experimeneren!
(Heb al 1 origineele om zeep geholpen)

Wat vinden jullie eigenlijk van PIKO.

Geert

ERVIN

Hoi Yorben, welkom hier man.[;)]
Wat vindt ik van Piko,heel goed hoor, ik heb ??n loc en ??n ICE3 van Piko, heel erg betrouwbare locs, rijden heel erg goed en ook van de afwerking heb ik niet te klagen, en vooral de prijs valt heel erg goed mee, dus Piko is een merk dat je zeker in de gatel moet blijven houden.

Hier de foto's van de Piko loc en de ICE3....




doomslu

citaat:
Geplaatst door Yorben

Hey,

ik ben een nieuweling in modelspoor.

Ik heb mezelf een digitaal setje van PIKO gekocht.

Op dit forum hoor of zie ik bijna nooit PIKO.

Ben op zoek naar goedkope decoders voor de loks om te experimeneren!
(Heb al 1 origineele om zeep geholpen)

Wat vinden jullie eigenlijk van PIKO.

Geert


Waarom lees je hier zo weinig over Piko ? Heel eenvoudig : er zijn maar bitter weinig Belgische Piko-modellen. Heel recent heeft Piko een Belgische stomer uitgebracht, het type 71.
Zelf heb ik ??n Piko-loc en dat is de 4011 van de Luxemburgse spoorwegen (waar ik overigens wel tevreden over ben).
En Piko A-spoor gebruik ik ook. En ik ben zeker dat ik niet alleen ben !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

adrievans

Besturing met roco multimaus,
Rangeerlokjes met kuhn en tams decoders.
De "grote "loks wil ik gaan ombouwen met esu lok/sound decoders.
Geen computerbesturing dus ook geen bezet,wissel en ik weet niet wat voor melders.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

JurgenM

Roco Line, Multimaus, H0.
Loks: Roco, Mehano, Brawa, Trix, Gutzold.

De baan is nog in de opbouwfase. Eerste twee bakken met daarop een suikerfabriek zijn zo goed als klaar.
Nu bezig met een rangeerterrein.

Groet,
JurgenM

yvessan77

Rij met Roco locmuis, gekocht als starterkit op e-bay.
Heb ook al enkele digitale locs in de verzameling zitten[:D]
Roco 2024 , 5205 (loksound). Ene piko (Taurus Railion).
Mehano 5001 (loksound), 7719 , G2000 , en al 2 omgebouwde Limaloc (2557 en 25..).
Moet er nog een pak ombouwen zenne. De decoders die ik gebruik zijn van alle merken zowat (veel van ebay).
Ik zoek,nog steeds, echter naar een goed en niet te dure fabrikant van decoders.
Iemand??????[:D][:D][:D]
De wissels en seinen(in aanleg) worden gewoon manueel aangestuurd.

Michel F

Hallo,

Ik rij met Roco's Multimaus en Routecontrol voor bediening van de wissels. Momenteel overweeg ik om terugmelders te plaaatsen en ook Rocomotion aan te schaffen. Mijn rijdend materieel (veelal Roco, Trix & Fleishmann) is uitgerust met diverse decoders van Roco/Motorola, Uhlenbrock en Lenz

Gr.

Michel


oosterlaak

Goede middag,

Rij HO, digitaal Lenz met koploper als besturing

spoor materiaal is o.a. van Lenz, fleishmann, Roco en Trix
railszijn van roco in de schaduwstations en Tillig overige


groet


Hennie

vandomm

Alles Marklin , digitaal met Mobile station .
Cees .

eric

Cees,
kssst, terug naar Schaal H0 wisselstroom (3 rail)jij  [:D][:D][:D]
Het gaat hier over DCC[;)]

('t is dat we elkaar kennen, anders durfde ik dit niet plaatsen)