Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

digitaal

Gestart door beertje, 25 februari 2007, 21:49:52 PM

beertje

ik zoek mijn baan te besturen met koploper en intellibox.mijn locs zijn al uitgerust met dcc decoders,nu is mijn vraag moet ik de wissel en sein + de s88 decoders ook in dcc aankopen of kan dat ook in mm motorola.

MARKLINRIJDER

Al eens gedacht aan Loconet.  Je IB is uitgerust met een stekker om een loconetmodule in te pluggen.  Je IB verstaat het en Koploper verstaat je IB dus een goed alternatief.  Ten tweede is het ook een pak prijsgunstiger en stabieler.  Ikzelf altijd geschaled via Marklin Motorola format maar schakel volledig over op loconet.
Ik heb hier trouwens nog wat MM decoder liggen die binnenkort de deur uitmoeten.  Waarom Loconet: het is een flink wat prijsgunstiger en makkelijk uitbreidbaar.  Tot zelfs met een schakelbord.  De decoders of units om te schakelen zijn ontwikkels zodat ook lichten met een knipperfrequentie kunnen aangestuurd worden zonder een extra sturing.  Ook een teruglmeld module is in te pluggen op loconet.
Meer info vind je op http://www.uhlenbrock.de/3/index.htm
Bij produkte, digital, schalten.[;)]

Groetjes,

David

INFO

citaat:
Geplaatst door beertje

ik zoek mijn baan te besturen met koploper en intellibox.mijn locs zijn al uitgerust met dcc decoders,nu is mijn vraag moet ik de wissel en sein + de s88 decoders ook in dcc aankopen of kan dat ook in mm motorola.



Beertje, dat is nu het grote voordeel van zo'n Intellibox, je kan en mag alle beschikbare digitale formaten die de Intellibox ondersteund gelijktijdig en dus door elkaar gebruiken. De beste weg is zoals David ook al aangaf je te concentreren op het LocoNet, voor terugmelding en aansturing. Vooral de S88 moet je niet willen gebruiken.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door INFO
Vooral de S88 moet je niet willen gebruiken.



wim
wat is er mis met de s88 bus,alleen dat hij minder kan ???

Ik heb nauwelijks ervaring met geen enkele bus,dus het is nieuwsgierigheid.

wim ysbeer

INFO

Omdat het allemaal achter elkaar aangesloten zit, en daardoor een vaste nummering heeft. Het storingsgevoeliger is, lees de draadjes maar eens die over valse terugmeldingen gaan.

Het voordeel van de LocoNet aansluiting is dat de module op iedere willekeurige plaats in, of op het loconet kan worden aangesloten, en dat het adres en het adresbereik per module kan worden opgegeven. Het hoeft dus zelfs geen aan een gesloten reeks te zijn. Vooral handig bij moduleer gebruik bij een modelspoorvereniging. Verder is hij storingsvrij, en is de maximale lengte van LocoNet 100 meter.
Verder kan het LocoNet als het nodig is voorzien worden van een signaal versterker. Kortom vele voordelen.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door INFO

....en is de maximale lengte van LocoNet 100 meter.

Volgens mij kun je daar rustig een nul achter zetten.

Als toevoeging op het verhaal van Wim: s88 is eigenlijk helemaal geen bus. Het is een verspreide ringteller. Met als gevolg alle mindere eigenschappen die Wim al noemde.

René

Hoewel je in combinatie met een Intellibox meerdere protocollen door elkaar kunt gebruiken, is dit niet aan te raden. Sommige decoders kunnen niet altijd goed overweg met een combinatie van protocollen.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

INFO

citaat:
Hoewel je in combinatie met een Intellibox meerdere protocollen door elkaar kunt gebruiken, is dit niet aan te raden. Sommige decoders kunnen niet altijd goed overweg met een combinatie van protocollen.



Nu ga ik niet zeggen dat is de grootste onzin, maar ik ben in al die jaren nog niet 1 decoder tegengekomen die daar last van had. En ik heb al heel erg veel verschillende type ingebouwd en getest.

Alleen de waarheid ligt in het midden.