Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

??? AM 96 ???

Gestart door thalysken, 24 februari 2007, 15:47:19 PM

doomslu

Als je niet kan wachten tot er een fabrikant de AM96 uitbrengt kan je proberen er zelf ??n te maken. Eerlijk gezegd zou ik het ook niet durven om daar drie I11-rijtuigen aan op te offeren.
Dan maar van scratch proberen...



Het resultaat is niet op niveau van een fabrikant, maar het is een leuke oefening (die nog verre van af is).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Het ziet er goed uit. Maar ik veronderstel dat dit ook niet voor een beginner weggelegd is.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

B-Modelbouw

Prachtig ... mooie ombouw

En hoe heb je de rubbers van de neus nagemaakt?

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Mannen, bedankt voor de reakties, maar ik moet toch even relativeren hoor.
Om te beginnen -ter aanmoediging van iedereen die aarzelt- zeggen dat ik weinig of geen ervaring heb met zelfbouw van rollend materieel. Dit model is er gekomen met vallen en opstaan. Voor ieder onderdeeltje dat gebouwd moest worden ben ik op zoek gegaan naar een kreatieve oplossing. Op een redelijke afstand ?zoals of de foto- is de algemene ?look? wel goed, maar het resultaat is verre van super. Moest ik detailopnames posten dan zouden jullie die onvolkomenheden wel merken.
Zo zijn er in de daken ?die ik in resin gegoten heb- putjes door luchtbellen. Ze zijn gegoten lang voordat het trilapparaat van Gerolf in MSM verscheen [:D]. Verder is het schilderwerk niet perfect. Dit waren m?n eerste probeersels met spuitbussen en slechte afplaktape. Een airbrusch staat dan ook bovenaan m?n wenslijstje op dit moment.
De rubberneus is gemaakt uit een stukje kunststofplaat van 3 mm dik. Daaruit heb ik de vorm gesneden en dan met schuurpapier afgerond. Enkele lagen matte zwarte verf doen de rest.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

B-Modelbouw

Toch mag het gezien worden ...

De afsluitrubbers zelf gemaakt in Kunstofplaat, was een rubberring waarmee de spoelbak van een toilet afsluiten geen mogelijk alternatief geweest ?

Greg

Ziet er zeker niet slecht uit hoor, zeker voor een (redelijke) beginner is dit zeer knap werk.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

doomslu

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

Toch mag het gezien worden ...

De afsluitrubbers zelf gemaakt in Kunstofplaat, was een rubberring waarmee de spoelbak van een toilet afsluiten geen mogelijk alternatief geweest ?

Ik heb eerlijk gezegd niet aan 'echte' rubber gedacht omdat ik meen dat dat niet zo eenvoudig te bewerken is. Het is ook nergens voor nodig dat het echt rubber is, als het er maar op lijkt. Tenzij je natuurlijk met een dubbel stel zou willen rijden waarbij de neuzen echt op mekaar zitten. Voorlopig hou ik het echter bij ??n stel. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

Wat voor de rubbers een goed alternatief kan zijn is zwarte krimpkous, kunt ge in verschillende diameters krijgen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

janjozef

De krimpkous natuurlijk niet opwarmen he

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

citaat:
Geplaatst door janjozef

De krimpkous natuurlijk niet opwarmen he
... of juist w?l, dan weet je zeker dat hij nooit (verder) zal krimpen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw