Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

SCHAAL I, IIm, 1/29 en tuinspoor

Gestart door tonycabus, 26 januari 2005, 22:11:54 PM

tufken

Ja Lucien,

Je hebt nu wel tegenslag met het weer om verder te doen, maar het ziet er een fantastisch plan uit op je blog.

Zeker de moeite om te bekijken.

Nog veel plezier en veel werk[:D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


DWL

bedankt Patrick,
Maar geen nood,er komt beter weer aan en ondertussen is er nog veel voorbereidend werk te doen in mijn atelier (tuinchalet)dat later buiten wordt ge?nstalleerd.
Ik ben nu vandaag bezig met een bedieningspaneel voor het station en de wissels, want dat moet klaar zijn alvorens hier meerdere treinen kunnen gaan rijden,het weer dus niet echt een spelbreker op dit ogenblik, een echte modelbouwer heeft inspiratie genoeg en kan zich altijd "nuttig" bezighouden !

Lucien
Lucien

1op32

Zelf ben ik bezig aan een Spoor 1 modulebaan.
Railmateriaal is hofdzakelijk van M?rklin de wissels van H?bner.
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Gottardo

Hoe het bij mij verliep:

Als Gotthardfan begon alles in 1994 met de aanschaf van een bruine M?rklin krokodil in spoor 1.  

Jarenlang ook al gedacht om naast de Gotthard, ook wat Albula of Bernina in huis te hebben.  En dus al die jaren steeds meer blijven stilstaan bij de vitrines met LGB.  Dit leidde uiteindelijk tot de aanschaf van het LGB-set Classic Alpine Pulmann Express (Kroko en 2 rijtuigen), het station van Susch en een R3 ovaal met 3 wissels om die krokodil in de woonkamer te laten rijden (en in de zomer van tijd tot tijd op het gazon).

Intussen hebben achtereenvolgens een Ge 3/4 Rangierlok, Ge 4/4 III (Valbella), Ge 4/4 II (Berg?n), Ge 4/4 I (Albula), Ge 6/6 II (Pontresina) en -sinds vorig weekend, met de uitverkoopactie van Brawa- een G 4/5-stoomlok de krokodil vervoegd, dit samen met het nodige getrokken materiaal (intussen een 30-tal rijtuigen en wagens).

Een echte tuinbaan ligt er na bijna 9 jaar nog steeds niet.  De treinen rijden nog steeds 1 of 2 maal per jaar wat rondjes (gewoonlijk een keer buiten op een zomerse dag en een keer binnen in de kerstperiode).  Maar op een dag wil ik een eenvoudige tuinbaan maken (met ??n of twee simpele stations en een (beschermd) schaduwstation in garage of tuinhuis.  Voorlopig heb ik de stap nog niet gezet.  W?l al wat plannetjes uitgetekend (dat is al een deel van het plezier).

Voorlopig is al mijn spoormateriaal gewoon LGB-messing.  Voor de buitensporen hoor ik echter veel goeds van de systemen van Thiel en ST-Gleis (roestvrijstalen rails).  Ik zou vnl. met flexrails en slanke wissels werken.  Het zou baan moeten worden waarin landschap domineert (met dwergdennetjes enz.).  Hoogstens een stationsgebouw, een kapelletje, wat tunnels en ergens een viadukt.

In de loop der jaren heeft ook mijn bruine krokodil Ce 6/8 II in schaal 1/32 gezelschap gekregen van een Re 6/6 (in 1996) en -sinds een maand- ook een groene krokodil Be 6/8 II.

Dus -tot nu toe- vooral wat verzamelen, veel lezen in tijdschriften en internet, en wat volgen wat er zoal beweegt in de wereld van de grotere kleine treinen.

Ter info: naast dit alles ligt het zwaartepunt van mijn treinengekte eigenlijk bij spoor N (zoals je zo vaak ziet: de modeltreinliefhebbers van de hele kleine schalen, worden vaak verleid door de grotere schalen - kwestie van een "evenwicht" vinden zeker ?).

En sinds november vorig jaar verzamel ik ook loks in schaal h0 (Zwitsers, en voor het eerst ook NMBS).

Nog heel wat te doen dus !

Gottardo






Memling

Spoor I is zeer mooi en gezien het wat groot is voor binnen,  de tuinbaan.
De baan, enkelsporig traject tussen twee kleine kopstations, met een schaduwstation in het tuinhuis.

Sporen Hubner,  Baan was volledig, doch dit jaar herbegonnen met de opbouw, Onderbouw was in Tuinhout, en nu met beton. Ook de bedrading wordt heraangelegd.

Enkele loks staan in de woonplaats

Spoorse groeten

Memling

mini

Ik werk aan een kleine spoor 1 modulebaan met H?bner en Hegob rails, bestuurd door een Ecos. De decoders zijn van ESU en Zimo.

Hp1, Jean-Luc
Over niet perfecte dingen kan men gemakkelijker de negatieve dingen opnoemen dan de positieve er in te zien,     spijtig

C-rail

citaat:
Geplaatst door mini

Ik werk aan een kleine spoor 1 modulebaan met H?bner en Hegob rails, bestuurd door een Ecos. De decoders zijn van ESU en Zimo.

Hp1, Jean-Luc



Ik werk samen met den dezen hier ook mee aan de Spoor 1 - modulebaan van de Leuvense Modeltreinclub. Daar rijdt men voornamelijk met materieel van clubleden. Besturing tijdelijk met Intellibox.

C?dric

glamo

 

hoppenbrouwers

Ja,  Ik ga Maxi Marklin verzamelen. (1:32 spoor1)
Mijn verzameling bestaat al uit 3 locs en 10 wagons,
De locs rijden digitaal.



wim.

Ook verzamelaar van Fleismann HO. Liefst oude modellen van metaal.