Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

V60 minitrix

Gestart door 5307, 20 februari 2007, 13:42:44 PM

5307

dag railfa-N ik kocht overlaatst 2 V60'ers van minitrix. de 1e rijdt super. de andere heeft veel moeite om te rijden. er komen redelijk veel vonken uit de kooltjeskamer en soms wat rook (nie veel ze). beide modellen deed ik gelijkertijd open, maar alles lijkt hetzelfde... weet iemand raad of maakte iemand dit ook mee en heb je dit kunnen oplossen???:(

5307

ik heb zitten denken, zou het niet kunnen zijn dat het enkel de kooltjes zijn die versleten zijn?? en kun je die ergens goeikoop verkrijgen

loco

@ 5307
Doe eens de volgende test. Verwissel de koolborstels van de ene naar de andere loc. Indien de slechte loc dan perfect rijdt, dan is er inderdaad iets mis met de koolborstels. Normaal moet dan de goede loc slecht rijden. Als de koolborstels slecht zijn dan zou je dit ook kunnen zien. Koolborstels slijten wel, maar meestal niet zo rap. Tenzij het lokje er al ettelijke uren heeft opzitten. maar ook dit zou je ook moeten merken door het vuil van het rijden dat door de loc opgenomen wordt. Probeer eens de wisseltruuk.

5307

ik heb van m'n goede vriend (break302)een instructielijst gekregen die ik moest volgen [;)]. ik moest de motor uit elkaar halen en dan de plaats waar de koolkes de motor raken dat volledig kuisen. ik kwam tot de constatatie dat daar olie was, wat volgens mij nie zo gezond is [}:)] er zat veel zwart vuiligheid. dit heb ik vakkundig gereinigd met toiletpapier [:D]. hij rijdt beter, niet zoals de andere, maar al heel stukken beter. met dank aan de break302.