Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Schaal H0 gelijkstroom 2 rail

Gestart door tonycabus, 26 januari 2005, 22:09:41 PM

yvessan77

En nog er eentje bij.[:D]
Ben er mee begonnen op mijn elf jaar (ben er nu bijna 43).
Ik moet er wel bijzeggen dat de hobby, door omstandigheden, 7 of 8 jaar heeft stilgelegen.[V][V]
Mijn baan (6m x 1,5m) is fictief Belgisch en is nog in opbouw.[:p]
Het rollend materiaal is Belgisch op een paar "priv?-loks" na.
De overstap van analoog naar digitaal is bezig (aankoop en ombouw).
Rij, wat loks betreft, met Roco, Lima, Trix, Mehano, Piko en Jocadis.
[;)][;)]

n/a

Nog een reactie: een meerlaagsbaan metIntellibox en resp.Koploper-en Rosoft-besturing.

Decapod

Nog eentje d'erbij: ik ook H0, schakel binnekort alles over naar digitaal.
Begonnen op m'n 6de en na een break van 13 jaar er terug ingerold een maandje geleden. Eigenlijk vooral met 2-rail begonnen omdat mijn startset 2-rail was. Rollend getrokken materieel is vooral Roco, een beetje M?rklin; gemotoriseerd is wat diverser: Roco, Fleischmann, Piko en Trix. Het grootste deel is IIIb-IIIc NMBS-materieel. Er rest me nog wat Iv en V, van de tijd waarop ik het verschil tussen al die dingen niet echt kende.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

bumper

En nog eentje erbij.
Ik ben juist gestart met de echte opbouw van mijn baan. Deze bestaat uit een deel HO tweerail gelijkstroom en een deel HO drierail wisselstroom.
 

T03

Gelijkstroom:Fleischmann, Liliput, Trix, Mehano.


SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

itchy

nog ??ntje: fleischmann H0 modell rails, analoog (met dynamo besturing, ooit)
materiaal: vooral fleischmann, roco, mehano, een enkele m?rklin, vitrains.
belgisch en duits, tijdperk IV - V.
steven
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

n/a

Ik heb een H0 gelijkstroom baan van Fleischmann, analoog.
Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Trix, Mehano.
Op een tafel van 4.60x1.0 m.[:)]

Stomer

Al dik 40 jaar FL. en bijkomend Roco, Liliput en onlangs TRIX
Alles analoog en code 100.
Marc
 

bollen neus

E?ntje voor de gelijkstroom, geen baan, wel stuk rechte rail FLEISCHMANN flexibel van 1,6 meter lengte (meer moet da nie zijn zekerst?) Voor eens een loc te laten rijden dus. Rij analoog FlEISCHMANN, ROCO, TRIX, JOCADIS.
Hopelijk komt er wel eens een baan terug, vorige is afgebroken.[:I]

Groeten, Eric alias bollen[:o)]neus.

Memling


Wegens plaatsgebrek een gelijkstroommodulebaantje. Waar in de garage aan gewerkt wordt.
Maar in den tuin een spoor I baan.

Laat de zomer maar komen.

Spoorse groeten
Memling

XVS-650

Hallo, ben voor 6 maanden terug begonnen aan delen te kopen. De bedoeling is in een kamer van 4*3 een Fleischmann HO terug op te starten, deze heb ik nog over van 16 jaar geleden. Wel niet meer analoog maar met het verouderde FMZ (is denk ik voor de pret ook niet mis en kost ook wel "occasie" een pak minder). Ook ik ben in een planen fase, en zoek daardoor ook veel lektuur voor toch niet al te dom te er-beginnen.
Groetjes, Jean-Pierre

Gerolf

Welkom, Jean-Pierre.
Als je jezelf nog verder wil voorstellen, kan je dat op dit subforum:
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/forum.asp?FORUM_ID=9
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

M@rco

Ik rij gelijkstroom digitaal, Roco multimaus en gebruik Roco geoline rails die wel nog geballast gaat worden.

M@rco.

marktegrotenhuis

Ik rijd analoog op Fleischman Profi-rails met de transformator van Mehano uit mijn eerste set (de rails daarvan heb ik vorig jaar vervangen voor Profi-rails).
Ik rijdt voornamelijk Nederlands materieel van Roco (1600-serie loc, Kalkwagens), Mehano (ICE3 en Thalys), Fleischmann (LINT-41, NS 1341?, ICK rijtuigen), Rivarossi (mDDM + DD-AR rijtuigen)en een naar analoge gelijkstroom omgebouwde M?rklin loc uit de NS 1800-serie.