Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Schaal H0 gelijkstroom 2 rail

Gestart door tonycabus, 26 januari 2005, 22:09:41 PM

modelbaanHO

Dit is ook mijn stek. Ik ben al jarenlang bezig met de hobby. Ik ben nu gestart met het bouwen van een nieuwe baan: mijn wedervaren vind je op mijn website http://home.tiscali.be/modelbaanho/Index.htm . De baan wordt gebouwd naar Duits voorbeeld en zal analoog worden bestuurd.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

Welkom, Luc! Toffe site, trouwens. Zet je hem in de lijst van "websites van forumleden?"
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Hoor ook thuis bij deze groep, na 15J opnieuw kriebels,
en nu zekers dat de kleine intresse heeft,heb al wat plannen
uitgetekend, en zal weer een modulebaan worden 1m x 0.60
met een parade stuk van ongeveer een lengte van 7m,de
sporen komen op een berm, met een boven station, heb daar voor geopteerd, omdat ik dan alle fascetten kan maken, een brug
tussen heuvels, een doorgang onder de sporen voor auto verkeer,
en onder de sporen komt er een schaduw station, met 2x 2 opstelsporen, de bedoeling is om
digitaal te rijden, maar ken er geen snars van  [:)]
De baan zal fantasie zijn, toch wel Belgisch en een link naar de
ardennen, hou de modules smal, om de reden; gemakkelijk transporteerbaar en kan dan kleine situaties maken van het
dorps leven.
Nog wat geduld en ik vlieg er in, foto's kun je altijd bekijken,
je stuur een mailke en bezorg je die dan.

Groetjes
Eric

mardelat

10 M?rklinist geweest, veel materieel verzameld; in '70 beginnen bouwen, dus alles verkocht. In '74 begonnen met N-spoor, 30 jaar lang alles verzameld wat te vinden was. In 2001, wegens gezichtsproblemen terug gans het zaakje van de hand gedaan. Sindsdien terug overgeschakeld op HO gelijkstroom en terug de tour op van verzamelen.
Eigenlijke hobby: bouwen en verbouwen.
Om maar te zeggen dat ik ook thuis hoor tot deze groep.
Groeten, Marcel

DelticPower

Hallo Marcel, welkom bij de groep en veel plezier met verzamelen  bouwen en verbouwen. Hopelijk zien we hier op het forum jou resultaten.[;)]
Groeten van Jan

n/a

Yep,

Na 20 jaar terug met de hobby begonnen, had daarvoor geen tijd en plaats.
Ben digitaal terug gestart ,wat niet mee valt,heb echter veel hulp vanb clubgenoten.

Spoorse groetjes
Locorail

Rotsgieter

Ook ik hoor hier thuis, ik ben al zo'n 32 jaar met de hobby bezig en heb momenteel op mijn zolder een baan naar nederlands voorbeeld. Ik rijd analoog 2 rail. Ik ben met nog 3 anderen in clubverband bezig (en bijna klaar) met de bouw van een nieuwe tentoonstellingsbaan die de belgische ardennen als voorbeeld heeft en de naam Messieux-Walemons draagt binnen de club  M.S.C.  De BAANBREKERS. Ook deze baan is analoog 2 rail gelijkstroom.

Mvrgr.  Hans

Tom

Van die tentoonstellingsbaan heb ik iets gehhrd.
Komen jullie naar de modelspoor expo, en hebben jullie een website?
Tom

janjozef

een nieuwe baan voor op tentoonstellingen is nooit slecht, dikwijls komen dezelfde terug.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

Ik behoor ook tot de HO-gelijkstroom groep. Ben momenteel ban aan het bouw met als thema de Duitse Harz en dat zonder smalspoor.
Ik heb zo'n 60-70 meter spoor en hou het bij de moderne spoorwegen.

Arbeco

Hallo modelspoorvrienden,

Ben nieuw hier op het forum, dus zal even wat vertellen over de manier waarop ik de hobby beleef. In clubverband bouwen we momenteel aan een nieuwe tentoonstellingsbaan, in dezelfde club als Rotsgieter. Ook ben ik de trotse bezitter van een vaste baan thuis, eveneens naar voorbeeld van de Belgische Ardennen. Uiteraard 2-rail gelijkstroom, en gewoon lekker ouderwets analoog bestuurd. Inmiddels al een aardige verzameling NMBS-materieel opgebouwd,(voornamelijk diesels) waarvan jullie vast nog wel een gedeelte zullen zien als "de Baanbrekers" weer ergens een show bezoeken, met de nieuwe baan...
Tot ziens ergens in de BeNeLux....

Spoorse groeten, Arbeco.

www.treinenpaleis.tk
Old diesels never die...

DelticPower

Hallo Arbeco, Welkom in ons midden en veel plezier met en op dit forum.
Groeten van Jan

Rotsgieter

Hoi Tom
De nieuwe baan zal te zien zijn op Rail en in Mechelen.
Het adres van de site is:  http://groups.msn.com/m-s-c-DeBaanbrekers

poco loco

Present! Beleef chronische opstoot van 25 jaar verdwenen gewaand virus. Een jaar lang alle vrije tijd koortsachtig besteed aan studie & planning  en stilaan uit de startblokken met v??l-jaren-project. Digitaal op Tillig-code83.

Willems

Voorlopig sluit ik dan even de rij, ook ik hoor in deze groep thuis, mijn baan is helaas niet meer zo groot als dat hij is geweest omdat de CV monteur/controleur niet akkoord ging met een bijna ingebouwde CV ketel [V]en zoals mijn onderschrijving al verraad NS&NMBS diesels lijn 55
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn