Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Schaal H0 gelijkstroom 2 rail

Gestart door tonycabus, 26 januari 2005, 22:09:41 PM

tonycabus

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Thommy

count me in. gebouwd als zijnde bouwpakket als zijnde zelfbouw

Greetz

Thommy
Greetz

Thommy

D_Loc

Als er bedoeld wordt wie van het forum welke schaal rijdt, dan hoor ik hier thuis.
Ik heb op dit moment nog geen baan. Ik wil wel zeer binnenkort beginnen aan de bouw van een baan naar Belgisch-Luxemburgs voorbeeld. Het Belgische deel zal een station bevatten ge?nspireerd op Vielsalm. Het Luxemburgse deel had Kautenbach moeten worden maar dat ga ik niet redden in de beschikbare ruimte. Ik zoek nog naar een alternatief. De treinen gaan digitaal rijden (DCC), het besturen van de wissels e.d. zal analoog gebeuren maar de aansturing zal waarschijnlijk wel met behulp van een (oude) PC gebeuren ipv met wisselschakelaars.
Het meeste materieel heb ik reeds in bezit waarvan intussen +/- 25% voorzien is van een decoder.

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

balloo

Ik heb vandaag evenmin een baan. Ik ben in de verzamel- en planfaze. Ik heb vandaag meest HO 2 rail gelijkstroom. Ondertussen bouw ik een digitale sturing.
Over enkele jaren krijg wat ruimte vrij en kan de eigenlijke baanopbouw beginnen.

Gerolf

Hier hoor ik ook bij: Ik ben nu 5 jaar bezig aan een vrij grote baan, fictief Belgisch.
Ik heb een zelfgebouwde, deels zelf ontworpen analoge (PPM) sturing, met automatisering in stappen: keuze tussen manueel, blokbeveiligd, semi-automatisch en computergestuurd (de laatste twee zitten nog in de ontwerpfase).
Ik bouw zo veel mogelijk zelf, deels uit kostenbesparing: elektronica, seinen, wissels, ...
De evolutie van mijn baan is te volgen op mijn website (sinds ik op dit forum zit wordt die duidelijk meer bezocht)

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Bij deze club hoor ik dus ook[;)]

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

quf


janjozef

Ik moet mij in enkele clubs inschrijven want alhoewel de grote hoofdzaak van mijn materiaal HO-gelijkstroom is bezit ik ook een aantal wisselstroomlocs, ben ik in het bezit van een 59 in de N-schaal maar heb ik ook OO-schaal zijnde engels van Bachman en Hornby en nog enkel anderen. Ik ben ook de gelukkige eigenaar van welgeteld 1 O-wagon
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a


Ben sedert 1999 bezig aan een analoge HO-gelijkstroombaan in mijn verwarmde kelder.
Op een vaste module met afmeting 2.50 x 1 meter werd een fictief landschap naar Duits-Zwitsersmodel nagebouwd.
Landschap en gebouwen, worden zelf vervaardigd.
Alleen worden de rails en het rollend materiaal aangekocht (nieuw of
tweedehands) en aangrijpend verouderd. Het meeste geld wordt uit-
gegeven aan de figuursetjes (noch, preiser, bush).
Heb sinds vorig jaar de baan vergroot met 5.50 meter via een tunnel-
aanleg door de binnenmuren van de kelder.
Ik ben een doe-het-zelver en geen lid van ??n of andere modelspoorbaanclub.

treinvirus

Ik heb -nog- geen baan maar ben recent , na meer dan  20 jaar, terug begonnen met het verzamelen van  loks en wagons nmbs (stoom, diesel en electrische loks bijna alleen in groene kleurstelling) ,ook  duitse loks enkel periode woII en orientexpress loks en wagons. Ik heb op korte tijd zeer veel gekocht, 85 % nieuw, de rest was licht beschadigd of met ontbrekende deeltjes.Deze heb ik zelf ik hersteld met de originele onderdelen (veel zoeken, tweede model kopen enz) of zelf gemaakte onderdelen copie conform en enkele verfherstellingen.Ik heb nog loks in stukken liggen ter restauratie, enkele nieuwe ter ombouw naar Belg. modellen en een of twee bouwdozen. Gereedschap werd aangeschaft na lezen artikels MSM ( alle nummers herlees ik doorlopend).Mijn hoofd zit vol bouwideen (652,43 enz)maar momenteel is er bijna geen vrije tijd: de werf wordt groter en groter, maar alle tips in forum bewaar ik.
Groetjes treinvirus.
 

guy holbrecht

Ik hoor blijkbaar bij deze groep. Sinds enkele jaren een afgewerkt baantje in twee-rail gelijkstroom met een eenvoudige analoge besturing. Er kan trouwens maar 1 loc per keer rijden. Het baantje heet 'Zelebeke' en is opgebouwd uit 5 modules, drie afgewerkt als omgeving van het station van Zele, twee fiddle-yards met telkens vijf sporen. Dit baantje stond in min of meer afgewerkte toestand op de eerste modelspoorexpo te Wetteren. Enkele nieuwe projecten zijn in ontwerp, waaronder een zeer klein baantje waar zowel een rangeerloc, het Faller -car systeem en een trambedrijf in opgenomen worden, en dit op een oppevlakte van 1 m?.

rgp

Dag,

Hoor ook - voor een deel - thuis in deze groep.  Het plan van mijn baan is bijna af.  Al mijn treinen moeten in de schaduwstations kunnen (30 stammen) van waaruit ze opgeroepen worden, over een paradestuk rijden en ofwel terugkeren naar het schaduwstations of kopmaken in het uiteraard kosptation.
Afmetingen: 6.15m * 2.00m
A priori analoog, maar later overgaan naar digitaal wat het rijden betreft.  De prijs van 70 lokomotieven valt alleen wat tegen.
Heb in het verleden wat rollend materieel gebouwd: SR2, M2B, M2A

Roland

Roland

watman

Hier hoor ik ook wel thuis.  Nog geen baan.  Is vollop in ontwerpfase, reeds 4 plannen afgekeurd.  Wordt een fictieve trambaan, in HOm, zo'n 4 meter lang (4 modules) naar Belgisch-Nederlands voorbeeld.

Bart
 

n/a

Ik heb zowel tweerail- als drierail materiaal - Intellibox, 6021 centrale en sinds kort ook een Mobile Station.

Veel te leuk om 'van alle markten thuis te zijn'.

Peter

sdbhg

Ik hoor hier ook thuis, maar alles staat nog in het beginstadium.
Momenteel heb ik een eenvoudige baan gelegd, bestaande uit piko A-rails. Ik werk op een totale grootte van 2 m 40 op 1 m 20, maar deze oppervlakte is nog 25 % uitbreidbaar.
Tijdelijk rijdt slechts ??n lima-loc rond (analoog). Ik bezit nog slechts 3 lima-wagons (rest is al verkocht).

Bedoeling is om binnenkort digitaal te rijden na aankoop van een Fleischmann digitale startset. Het besturen van de wissels e.d. zal analoog gebeuren.

De scenery wordt een Duitsachtig stadsdeel naar eigen fantasie met veel verlichting en hier en daar speciale effectjes (Faller car system)...