SCHAAL "0"

Gestart door tonycabus, 26 januari 2005, 22:08:53 PM

tonycabus

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

rgp

Dag,

Omdat het bouwen van rollend materieel in HO een wat tegenvalt, ook interesse in de "Koningsschaal".
Vooral dus bousen van rollend materieel.
Ben bezig aan een I5 en een B-resto op LIMA-basis.
Heb plannen voor een HLD77, een HLE16 en een DD

Roland

argilla

dat is nu net wat ik zocht zie. Een persoon met ervaring die ook aan zelfbouw doet. Ik ben bezig met een kleine module (60cmx1.22) De bedoeling is 4 modules achter elkaar te schakelen Zoek hiervoor een DCC systeem Het meest waarschijnlijke is het eenvoudige een goedkope systeem van Bachmann EZ genaamd Voor $95 heb je alles Voordeel is dat het programma spoor een afzonderlijke aansluiting heeft op de booster en je dus niet moet liggen "knoeien" met een DPDT schakelaar Kan alle decoders aan, ( geen motorela Marklin) heeft 4 functies Kortom wel volgens mij een goed systeem voor "O"

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Havoc

Voor 0 zou ik eens naar zelfbouw zien. Plaats kan toch geen probleem zijn. De Edits schakelingen van Elektuur zouden prima passen.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

n/a

Aan Argilla wil ik wel meegeven dat hij zeker moet langskomen op de voorjaarsbijeenkomst van 0-Forum ( nu hij toch lid is, mag dit als een evidentie beschouwd worden [:)] ).
Daar zal uitgelegd worden wat het opzet is van het dioramabaan-systeem en hoe hij hier met zijn eigen modules kan aan deelnemen. Een inleiding was al terug te vinden in het 0-Forum Magazine van januari.

tonycabus

Johan, (Havoc)

Edits is toch gebaseerd op Selectrix, niet? Of ben ik zover mis?

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

FREMO e.V. - afd België

Dag koningsschaal liefhebbers,

Ja, ik behoor ook toe tot deze schaal. Bezit een HLV, ex ROD die in 1944-45 de rangeringen van treinstellen in het station van FSD (=Oostende) uitvoerde. Geen vaste baan doch enkel 3 "FREMO"modules voor deze schaal. Verder nog een paar wagentjes.

Ben van plan daar verder aan te werken, maar wacht op OSM om de nodige basis modellen te willen leveren om te kunnen verbouwen en aan te passen.

Ben bezig met het maken van een Belgische Ballonwagen met draaideuren en interieur in plastikaart op basis van een OSM chassis.

Spoorse groeten,
FREMO e.V. - afde België
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Havoc

Euh Fremo, zou eens die afkortingen willen verklaren. De enige die ik ken is ROD maar HLV en OSM zijn me vreemd.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

FREMO e.V. - afd België

Hallo Johan,

Beste vriend OSM = O Scale Model :: een fabriekant van O-spoor materiaal.

HLV = Officiele afkorting voor een stoomlokomotief in NMBS jargon.

Mvg
FREMO e. V. - afd België
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.