Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Autotransportwagons Roco

Gestart door ERVIN, 16 februari 2007, 20:28:11 PM

dgrr57

citaat:
Geplaatst door loebaske

Hela Erwin, op het scharnier punt staat idd. geen wagens,het is beter een wagen minder en dat de wagons op hun sporen blijven, trouwens..... wie valt er nu over het feit of er 12 of 10 BMW's geladen zijn [:)]


bij sommigen is dit toch het geval :



foto niet van mij. Gevonden op site : http://perso.orange.fr/wagons/pages/indexpag.html


Blausee-Mitholz

citaat:
Geplaatst door dgrr57
een oplossing, maar in het frans [:)]
http://www.lrpresse.fr/trains/viewtopic.php?t=9523




Zou iemand zo vriendlijk willen zijn een vertaling van de oplossing  te geven, mijn kennis van Frans is nul komma nul.

Bij voorbaat vriendelijk dank!

Mvg, Johan

boke

Voor zover ik (een heel klein beetje) Frans versta, kan ik eruit afleiden dat je de 2 centrale veren moet vervangen door veren met een diameter van 2mm, 8 wendingen per veer en een draaddikte van 0,25mm! Ik denk dat het er dus op zal aankomen om de juiste, sterkere veertjes te zoeken/gebruiken! Hoe ver sta ik met een Frans? [:I] Wie verbetert me of vult aan? [?]

Groetjes,


glamo

in het echt kunnen ze wel auto's laden op de scharnierpunten omdat die zulk geen scherpe bochten moeten nemen denk ik.

mvg kurt
 

ERVIN

Bedankt voor die zeer nuttige informatie en bedankt voor die mooie foto's, nu zo van die veertjes gaan vinden h?.
merci dgrr57, ik wist niet dat daar een oplossing voor was.[;)]

Gerolf

Op die franstalige link hebben ze het er verder over om die veertjes zelf te maken. Staaldraad van 0,25mm is te koop in lengtes van 1 meter.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Amai, hier worden sneller oplossingen gegeven dan Lucky Luke kan schieten. [:D]

Problemen met de reeks 77/78 zijn vooral omdat de loc veel te licht is. Ik heb mijn 77 een keer alleen laten rijden en hij heeft bij lage snelheden al problemen op een wissel op een normale helling. Op de puntstukken slipt de loc gewoon door.
Ik ben nu van plan om er een 2de aan te kopen, maar ik weet nog niet goed welk nummer. [}:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Hoi Jurgen, je hebt nu de 7764, ik zou nu een Reeks 78 kopen, om zo eens een andere nummer te hebben h?.
In dubbeltractie hebben ze geen problemen om 8 autotransportwagons naar boven te slepen, maar alleen is het met de grootste moeite.
Het was de eerste keer dat ik dit op mijn baan heb meegemaakt, een slippende loc, zelfs met mijn 15 beladen Fals van Fleischmann hebben ze  geen problemen.[:I]

Greg

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hoi Jurgen, je hebt nu de 7764, ik zou nu een Reeks 78 kopen, om zo eens een andere nummer te hebben h?.
In dubbeltractie hebben ze geen problemen om 8 autotransportwagons naar boven te slepen, maar alleen is het met de grootste moeite.
Het was de eerste keer dat ik dit op mijn baan heb meegemaakt, een slippende loc, zelfs met mijn 15 beladen Fals van Fleischmann hebben ze  geen problemen.[:I]



Bij mij raakten ze in de problemen met men olietrein (2.45 cm lang).
Maar dit komt omdat die olietrein enkele oude wagonnen bevat, en die zijn in metaal dus een groot gewicht+ ze bollen ook niet meer zo vlot. Maar eens de dubbeltractie ervoor hangt gaat alles perfect.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

tufken

Je kan ze gerust dubbel maten rijden,
meer dan de helft avn de 77'ers die ik hier dagelijks zie passeren in de haven rijden dubbel ook omdat bij de echte 77'ers de motoren te licht zijn.

De NMBS heeft er een lichtere motor in laten plaatsen.

Ook als ze naar Duitsland rijden MOETEN ze dubbel rijden of mogen ze Duitsland niet binnen, omdat ze met hun korste zijde vooraan moeten rijden om een goed zicht te hebben. De lange zijde vooraan laten ze naar het schijnt niet toe.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Anarchy

citaat:
Geplaatst door tufken

Je kan ze gerust dubbel maten rijden,
meer dan de helft avn de 77'ers die ik hier dagelijks zie passeren in de haven rijden dubbel ook omdat bij de echte 77'ers de motoren te licht zijn.

De NMBS heeft er een lichtere motor in laten plaatsen.

Ook als ze naar Duitsland rijden MOETEN ze dubbel rijden of mogen ze Duitsland niet binnen, omdat ze met hun korste zijde vooraan moeten rijden om een goed zicht te hebben. De lange zijde vooraan laten ze naar het schijnt niet toe.




Klopt. En dat ze in TS rijden zal menig forumlid al weten denk ik [:D]

loebaske

All?, goe nieuws...of omgekeerd [:)]
met andere woorden zou de NMBS zijn
bestelling verkeerd hebben geplaatsts

Jurgen

Voila, ik heb mijn autotransporter uitgetest op mijn M?rklin-baan. Door de kleinste bochten rijden is geen probleem. Op wissels, gewone en bochtwissel, geen problemen. Op mijn Engelse wissel heb ik mijn wagen eens zelf doorgeduwd en ik heb mijn loc eens laten vliegen over die wissel, geen problemen. Op 1 van mijn bochtwissels ontspoorde de wagen wel, maar dit kwam doordat 1 van de rails blijkbaar niet op zijn plaats zat. Dus dit was direct opgelost.

Alleen het probleem van het scheeftrekken van de wagen heb ik ook.

Over problemen op mijn hellingen kan ik niet echt een representatieve test doen omdat ik maar 1 wagen heb. Maar ik veronderstel dat dit toch dezelfde uitkomst zou hebben.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Veel plezier ermee Jurgen, en ga je hem ook beladen??

tufken

Hallo,
Ik heb hier  2 klanten en die hebben het veertje aan het middelste wiel ongeveer de helft ingekort.

Daarna hadden ze er geen probleem meer mee.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "