Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

website

Gestart door hobbyist, 22 januari 2005, 13:39:11 PM

hobbyist

:0Wie kent nog de website in Duitsland waar je de intellibox goedkoper kunt kopen dan hier. Heeft een tijdje geleden op forum gestaan. Waarschijnlijk verplaatst of gewist.:)

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

hobbyist

Het verschil liep toch vrij hoog op. zo'n 100 a 150 euro goedkoper in Duitsland

Johnnytrein

Hobbyist, ik weet niet welke prijs je momenteel hebt maar op de Duitse ebay staan er intelliboxen sofort kopen aan 359 euro  http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=40697&item=3777162287&rd=1&ssPageName=WDVW
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

n/a

Een Intellibox is een complex en gevoelig apparaat, ik zou nooit een 2e hands via E-bay of dergelijke kopen, helemaal niet als de vraagprijs zo dicht tegen nieuwwaarde aanzit. U bent dan veel te kwetsbaar voor "oplichting" of beschadigde apparaten.
Waarom doet iemand een goed werkende IB weg??? Tja, ze zeggen natuurlijk wegens beeindigen hobby maar ik geloof dat maar zelden.
In Nederland kost een IB ongeveer 380 - 395 Euro, Nieuw en met de volledige normale garanties.

n/a

citaat:
Geplaatst door maxim

Misschien omdat die mn een handelaar is?


Zelfs als zo'n figuur dan zegt nieuwe IB's te verkopen zou ik voor een prijsverschil van een paar tientjes altijd naar een winkel gaan waar je fysiek naar binnen kunt stappen. 'Dozenschuivers' hebben niet voor niets een slechte reputatie als het aankomt op service en assistentie.
Een IB is zo ontzettend centraal in je baan dat je er naar mijn mening zo weinig mogelijk risico mee moet lopen en gezien de toch al hoge investering kan een paar procent voor de zekerheid er nog wel bij denk ik.

quf

Komt daarbij nog de twee jaar garantie die je in Belgie zowieso hebt als je hem in de winkel koopt. Ok belangrijk gezien de problemen die afen oe opduiken.

Frank

n/a

Ik vraag me echt af waarom iemand zoveel geld wil betalen als je zo een intellibox kan vervangen door een oude DOS PC (die toch niemand meer gebruikt) en met een programma dat nog gratis te verkrijgen is ook.

n/a

Heel simpel Dirk,

Een DOS-PC met MRDirect (wat je waarschijnlijk bedoeld) is razend knap gemaakt maar is niet een directe vervanging, allereerst heb je ook nog een aparte booster nodig (ingebouwd in IB) en ten tweede vind ik persoonlijk de interface onhandig, maar da's persoonlijk, geef mij maar de draaiknoppen op de IB!
Verder wist ik van elektronica geen ene moer toen ik begon en zag ik het noodzakelijke soldeerwerk toen helemaal niet zitten (snapte er helemaal niks van).
Nu zou het waarschijnlijk wel lukken maar ik heb volstrekt geen spijt van m'n IB.

n/a

Hi,

Men neme een Delta Control, verbind deze aan een RS232C stekker, dat kan met kroonsteentjes, hoef je niet te solderen. Dan heeft men een booster voor ongeveer 15,-- euro. Want daarvoor worden ze aangeboden op beurzen.
Een oude PC met MS-Dos, window is niet noodzakelijk en het is gewoon beter dat het er niet op staat.
Men download MRDirect vanaf www.mrdirect.nl en men heeft een multi-protocol digital systeem (Motorola en DCC)
Wil men ook nog zijn baan besturen met b.v. Koploper dan een tweede PC en dan deze verbinden met een Nul-Modem kabel kant en klaar te koop en de winkel.
Met Koploper kan men de HSI-S88 van LDT gebruiken, dus de terugmelding is ook zo geregeld zonder te solderen.
Als je gebruik wilt maken van de terugmeld mogelijkheden van MRDirect, moet er even een klein schakelingetje worden gesoldeerd. Er is altijd wel een hobbyist die dat even voor je wil doen, als je dat niet zelf kan.

Mvg
Wim Ros


www.rosoft.tk


n/a

Bedankt Rosoft, dit is precies wat ik bedoel. Het is trouwens veel leuker om alles zelf in elkaar te steken, qua schakelingen en bedradingen. Het geeft veel voldoening om dan te zien dat alles perfekt werkt en dat je een bom geld hebt uitgespaard.