Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

M

Gestart door Johnnytrein, 18 januari 2005, 19:20:18 PM

Gerolf

Hoe waardevol (of niet) de argumenten in de politieke discussie ook zijn, ik vrees dat ze weinig terzake doen. Woorden als "normvervaging", "wangedrag", "straffeloosheid", ... zouden wel op zijn plaats zijn als we het zouden hebben over graffiti, zwartrijden, agressie tegen treinbegeleiders, ...
Deze roof - kunstroof als je wil - is wat mij betreft duidelijk een professionele daad: 1 miljoen Euro als buit, extreem moeilijk verhandelbare stukken, ... het zou wel eens een roof 'op bestelling' kunnen zijn.

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Zo bedoelde ik het, Janjozef! " De Feiten ".
Diefstal is diefstal, en kunstwerkjes waren het.
Maar wie zijn wij om daarrond te speculeren, h? Gerolf?
De buit is inderdaad zo exclusief dat die niet verhandelbaar wordt.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Gerolf

Voil?, dat bedoel ik dus ...
enneuh - ik heb die roof niet besteld ('op bestelling', weet je wel ...)

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Is er ondertussen al iets teruggevonden trouwens?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

het heeft toen in de gazetten gestaan maar sindsdien heb ik er niets meer van gelezen dus ik gok op niet geweten
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

wat een lage types, idioten, debielen. wie doet nu zoiets? in wat voor tijd leven we?
de vraag is nu 'wat doe je met die onvervangbare kunstwerkjes'? de inbrekers kunnen ze (denk ik) niet verkopen, want de meeste modelspoorders zullen werl weten dat ze dat uit het Marklin museum gestolen hebben. en trouwens, Marklin heeft een hoge beloning uitgeloofd voor 'de gouden tip'.

dikken

Mijn theorie is de volgende:

1. de diefstal is in opdracht,
2. De opdrachtgever wil zijn verzameling uitbreiden, maw de gestolen goederen komen niet direkt op de markt
3. De dieven worden betaald voor hun werk, in ruil voor de goederen,
4. het is gebeurt met hulp van binnenuit ( alarm uitgeschakeld)
5. de gestolen waren zullen op de markt komen als de opdrachtgever komt te overlijden en de erfgenamen geen interesse hebben.
6. hopelijk belanden ze na punt 5 niet in de vuilbak!

laat er ons een detectivezaak van maken! internetters, schuim het internet af op zoek naar clues, schakel desnoods hercule poirot in!

succes,

greeeetz, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Havoc

Die komen nooit meer boven. Iemand die zo'n hoop geld kan neertellen om dat in opdracht te laten stelen, daarvan hebben de erfgenamen te veel te verliezen. Dus die dingen worden ergens gedumpt.

Als je nagaat wat er van "onverkoopbare" kunst wordt gestolen en nooit teruggevonden, dan weet je genoeg. "de schreeuw", "zoutvat van Bellini", "lam gods" enz enz...

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

railbusje

In de vorige Model Eisenhahn magazin stond dat het buitenalarm vol met isolatrieschuim was gespoten zodat het niet meer hoor-of zienbaar was. Daarna is de nooduitgang geforceerd. De dieven waren pro's en wisten op voorhand wat ze moesten meenemen. Volgens de politie zijn de opdrachtgevers buitenlanders, Latijns Amerika en het Verre Oosten werden genoemd. Daar zien we waarschijnlijk inderdaad niets meer van terug

Frans HOOYBERGHS

Goed nieuws

Kijk hier

http://www.maerklin.de/museum/?redirect=einbruchgeklaert.html

en ontdek dat blijkbaar ??n en ander (gedeeltelijk) is opgelost.

Gelukkig!

Havoc

Voor een keer ben ik blij dat ik ongelijk heb. Spijtig genoeg zullen die heerschappen weer rondlopen voor die spullen terug in het museum staan. En de opdrachtgevers zullen we toch niet kennen.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

al ben ik geen marklin-voorstander toch ben ik blij dat ze al is het niet volledig toch een groot deel gerecupereerd hebben. Het zou spijtig zijn dat zulk een verzameling niet meer beschikbaar zou zijn.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

Volgende de Duitse website van Marklin:
Die gesamte Beute konnte laut Polizei sichergestellt werden.

Dus is het nieuws nog beter. De daders waren trouwens afkomstig uit Joeguslavi?

n/a

en dat betekent?

Gerolf

Dat betekent dat de volledige buit terecht is

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw