Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

101.012 van Roco

Gestart door ronny-vdv, 22 december 2006, 20:20:50 PM

ronny-vdv

Mvg,

ronny-vdv

Gerolf

[:p] Mooi! mijn verlanglijstje voor 2007 is net uitgebreid [:0] ook al heb ik al twee "oude-versie-Roco's"
Prijs? Techniek? ...
Toch maar even een bespreking van het model in MSM afwachten, zeker [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

D_Loc

Joepie! Morgen even naar de winkel. Kan ik ook gelijk mijn sporen halen en misschien nog een CFL 907.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Kedeng Kedeng

Ziet er leuk uit,
Maar denk toch niet dat die op men verlanglijst zal komen.

Ik heb een h??l h??l h????l klein foutje ontdekt:

Deze heeft juist het zelfde nummer maar de sierstreep loop niet door,

Foto: http://213.193.201.37/photos/albums/Cars-and-Transportation/Trains/catid36/photo-album-gallery.html

Deze sierstreep loopt wel door maar het lettertype klopt niet,

Foto: http://www.modeltrein-paradise.be/

Of misschien hebben ze de schildering genomen er juist tussen in [:I].

Dit zijn foutje waar je niet over moet vallen.

dgrr57

Toen ik met de 29013 naar Haine-St-Pierre reed, heb ik een klein reportage van de bewaarplaats op mijn site geplaatst.
Daar kan je nu nog een andere versie zien van deze locomotief [:D]

Voor wie geen tijd heeft om te zoeken op mijn site :


janjozef

Ik blijf het stom vinden van een nummer uit te brengen die vroeger ook reeds bestond dus ik heb hem reeds en koop dit nummer niet

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

Wie hem nog niet heeft : voor 136 euro op eBay (Duitsland).
Iemand al een prijs bij ons in de winkel gezien ? Tufken ?

Update : net gezien op de site van Tufken : binnenkort verkrijgbaar voor 137 euro + een cadeautje voor mevrouw. Allen daarheen [;)].
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rixke rail

'k Heb zonet in een boek een "moderne" versie gevonden : volledig donkergroen en met de 2911 i.p.v. het trapezium. ([:p])
Dit om te zeggen dat ik de 101.012 al had van vroeger, maar misschien toch zal kopen om om te schilderen tot voornoemde versie. ([:D])
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Ludwig

Is de oude verie net het zelfde als de nieuwe reeks of zitten er bv toch technische verschillen op beide modellen ??
LUDWIG
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

janjozef

Hopenlijk zitten er technische verschillen in tegenover vroeger. De motor zal hoogstwaarschijnlijk, net als bij de 59 en 62, verbnieuwd zijn.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

treinvirus

hallo
heb al de vier modellen al 2911 enz. van deze reeks. Vanaf nu koop ik niks meer dat niet meer gemaakt wordt want vroeg of laat komt er een verbeterde en goedkopere versie op de markt (ik heb mijn lesje wel geleerd, in het bijzonder met rocc).
wat is er mis met de vroegere en de op het nieuwe model
aanwezige panthografen?
Is het vroeger model moeilijk te digitaliseren (zware motor of zo?) zou er al een geluids decoder  te verkrijgen zijn bij esu of zo?.

Ik heb een voorstel dat hopelijk ook anderen intresseert: zou het niet kunnen dat elke keer als een fabrikant een vroeger model opnieuw uitbrengt er een klein artikeltje of kolom in MSM bijgevoegs wordt als het getest wordt met tips voor de digitalisering van de oudere versie (verwijderen electronische onderdelen of printplaataanpassinngen enz)?
Ikzelf heb de grote stap genomen , ik heb een nieuwe esu centrale gekocht sedert 3 weken (nog in de doos!!) heb alles gelezen in derubriek digitalisatie van MSM en heb om te beginnen 3 lokpilots gekocht V2,0 en ga starten met de  digitalisatie van mijn loks waaronder de 2911 enz. alhoewel ik nog met 100den vragen zit.
groetjes en prettige eindejaarsfeesten
treinvirus
 

erik de noorman

Treinvirus, ik heb een tijdje terug zo'n oude roco omgebouwd van 2 naar 3 rail en gedigitaliseerd met een lenz. De loc is gemakkelijk te digitaliseren er is ruimte genoeg om een decoder in te verwerken.
De loc heeft zeer goede rij-eigenschappen, voldoende trekkracht en zeer stil.

Erik

eric

Ik heb ook geen enkel probleem gehad met het digitaliseren van mijn 2911. (2 rail gelijkstroom DCC)
Is zelfs stiller dan vroeger maar dat ligt aan de decoder.
Er zit ook een ESU lokpilot V2,0 in.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik er printje in heb gestoken dat digitaal was voorbereid en de decoder maar hoefde in te pluggen.
En inderdaad, de nieuwe locs betalen we nu minder dan vorig jaar de tweedehandse.
We moesten eigenlijk een glazenbol hebben h?.

treinvirus

hartelijk dank voor de reakties,
Erik,hoe ben je aan het printplaatje geraakt en is dit noodzakelijk? Ik weet niet goed of in deze lok lampjes of lichtdioden zitten. In geval van lampjes dienen die dan niet te worden vervangen door lampjes van 16 of meer volt? indien er diodes in zitten met een weerstand moet die dan niet vervangen worden door zwaardere weerstanden?
groetjes treinvirus
 

eric

Het printje komt uit een loc van een startset. Het paste zonder er iets te moeten afdoen. Ik heb de origenele lampjes laten zitten en ze branden niet te fel.
Op de originele print lijkt het mij ook vrij eenvoudig om de draadjes van de decoder te solderen dus je hoeft deze zeker niet te vervangen als je geen ander voorhanden hebt.