Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Indeling rubrieken forum

Gestart door n/a, 14 januari 2005, 14:34:13 PM

n/a

Beste administrateur,

Ik ben hier nu al weer een tijdje en het bevalt me wel, maar de indeling van dit forum lijkt mij nog niet perfect.

Zal het niet handig zijn dat er een rubriek komt voor beginners en naast een rubriek Belgische modellen ook een rubriek voor andere trein modellen? Ik heb trouwens nog een aantal uitgebreide treinbeschrijvingen op mijn computer thuis staan. Anderen misschien ook wel.1 betreft een Brawa loc en 2 betreffen een Marklin loc, maar het zijn geen Belgische modellen. Anders gaan deze onderwerpen misschien door alle rubrieken heen zwerven.

Ook snap ik het verschil tussen de rubrieken algemeen, modelspoor forum en modelspoorpraktijk niet zo goed. Wat zijn de verschillen en waar moet je welk onderwerp waar neerzetten.

Is het niet beter hier 1 of 2 rubrieken van de maken.

Deze discussie is alleen maar bedoeld om dit forum nog beter te maken.
Zeker als er nog meer bezoekers en leden gaan komen en nog meer berichten geplaatst gaan worden is het hebben van een goede indeling die te zien is in ??n oogopslag via de beginpagina heel belangrijk.

Met vriendelijke groet,
Davy

tonycabus

Davy,
We begrijp je goeie bedoelingen maar nog rubrieken bijmaken lijkt ons niet aangewezen.
Ook beginners gaan we niet op een "zijspoor" schuiven.
Onze ervaring is dat je beginners precies in de discussies moet betrekken en dat ze daar veel sneller mee vooruitkomen.
Daarvoor bestaat trouwens ook de rubriek "FAQ".
De struktuur was bij de start van dit forum gedeeltelijk opgebouwd en er zijn takjes aangebreid.
De boomstruktuur is erg beperkt, dat hebben we met opzet gedaan omdat de vorige versie veel te traag werd.
We zullen een paar verhelderende woordjes weer toevoegen die we voor de overzichtelijkheid weggehaald hebben.
Er is altijd wel een logisch plekje waar je een topic kwijt kan, en er is ook een zoekfunctie die zelfs in de archieven gaat zoeken.

Voorlopig houden we dit dus zo, al hadden we liever een minder gevuld overzicht-scherm gehad. Maar dat kan nu helaas niet meer.


Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

sdbhg

Als beginner vind ik het net leuk dat ik vragen kan stellen die ook gelezen worden door de ervaren modelspoorders. De raad en reacties die beginners en profs geven op gestelde vragen vind ik fantastisch. Ik heb hier al enorm veel bijgeleerd en vind dit een heel familiale website.
Wat mij betreft, verder doen zoals bezig en niet te veel veranderen in de forumindeling.

Sven

Havoc

De vooruitgang mag er wezen. Het overzicht is al een stuk beter. Nog enkele idee?n:
- waarom de faq niet door de admins (euh Tony...) laten opbouwen met vragen die echt regelmatig terugkomen? Nu kan je vragen stellen in de FAQ, wat toch een beetje raar aanvoelt. Het zou eerder iets kunnen zijn waar je een link terugvindt naar een thread waar een vraag die regelmatig terugkomt eens echt goed uitgelegd is.
- die "fotos en files" zouden eventueel bij de "dienstmededelingen kunnen". Het is dat tenslotte.
- de indeling "modelspoor magazine" en "huidig nummer" blijft vragen oproepen. Ga je als een nieuw nummer uitkomt de threads verhuizen, of ga je in "huidig nummer" ook threads van oude nummers laten staan? Het lijkt mij vragen om werk. Het helpt al heel wat dat bij de meest recent posts het nummer staat.

Maar nogmaals, het is een hele voortuitgang. De structuur is heel wat beter en logischer.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

depovero

Dag modelbouwers,

Ja, hoe het nu ingedeeld is, valt best mee. Zekers, dat nu een kleine uitleg geschereven is vooraleer naar een welbepaald rubriek over te gaan.

Houd het zo, mannen! Dat er eens verandert moet moet worden, ja, als het nodig is, maar niet om de 2 - 3 maanden. Tenzij het echt flagrant is ( of gevraagd wordt).

Dank U, de administrators voor het geleverd werk,, doet zo verder.

Denis



CiteerGeplaatst door Havoc

De vooruitgang mag er wezen. Het overzicht is al een stuk beter.
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

tonycabus

@ Sven (sdhbg)
Dat is nu net de bedoeling, jong! Als je wist wat voor lessen ik uit het vorig forum(pje) heb gehaald begrijp je mijn standpunt. Ik ben ook herbeginner en heb gevoeld hoeveel goed het doet raad te krijgen van mensen die er langer mee bezig zijn. Houden zo, dus, h??

@ Johan & Denis
Dank jullie! En Johan, Jochen had aparte rubrieken voorzien bij de lancering van dit forum, voor "Modelspoormagazine" en "Huidig nummer". Bij nader inzien was dit een overwogen en juiste keuze: Langs ??n kant kan de redactie en de directie in de rubriek "magazine" dingen zetten betreffende ons lijfblad (maandelijks verschijnen, abonnementen, enz., weet je nog?) maar anderzijds kunnen lezers hier ook opmerkingen, suggesties en vragen kwijt van algemene aard betreffende het blad. (heb ik net toegevoegd...)
In "huidig nummer" kunnen jullie dan weer lof zwaaien of kritiek spuien op het huidig nummer. Vandaar dat ik telkens een entry voorzie bij een nieuw nummer.
De "Dienstmededelingen" hou ik liever als aparte groep, de mededelingen blijven daar nooit lang staan.
Je vraag over de "FAQ"'s ga ik nog eens bekijken.

Toch bedankt dat jullie je er zo bij betrokken voelen.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Havoc

citaat:
Langs ??n kant kan de redactie en de directie in de rubriek "magazine" dingen zetten betreffende ons lijfblad (maandelijks verschijnen, abonnementen, enz., weet je nog?) maar anderzijds kunnen lezers hier ook opmerkingen, suggesties en vragen kwijt van algemene aard betreffende het blad. (heb ik net toegevoegd...)
In "huidig nummer" kunnen jullie dan weer lof zwaaien of kritiek spuien op het huidig nummer. Vandaar dat ik telkens een entry voorzie bij een nieuw nummer.


Als je het zo bekijkt is het inderdaad logisch. Nog maar net lezer geworden trouwens...

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.