Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Aangenaam

Gestart door Frans1968, 29 november 2006, 21:41:10 PM

Frans1968

Hallo allemaal,

Ik heb al een berichtje geplaatst bij de beginnersgroep, maar ik zal me nog even officieel en formeel voorstellen. Ik ben dus Frans uit Soest, 38 jaar en al meer dan 20 jaar bezig met een modelbaan. In mijn hoofd wel te verstaan, ik heb al die jaren het idee gehad om een mooie baan te maken en nu moet het er maar van komen.
Ik heb een ruimte van ongeveer 3*2 meter, en mijn eerste idee was om daarop in HO een baan te maken met een groot station, een klein station, een rangeerterrein en een haven en oh ja, uiteraard ook nog wat ruimte open laten voor een stad, een dorp wat platteland en een fabrieksterrein. Beetje te ambitieus? Nou ja, laten we zeggen dat ik ondertussen mijn ambitie wat heb ingedamd. Om ervaring op te doen heb ik een railplan met 1 stationnetje en een klein stukje rangeerterrein, niets groots, maar precies genoeg om te beginnen. Daarnaast wat de hoogte in, hier en daar wat bomen en andere natuur en uiteraard wat huisjes en wat weggetjes. Oh ja en een zonnebloemveldje, want die is zo leuk van Busch.
Ik heb zin om te beginnen, ga werken op MDF-platen en heb verder nog weinig ide?en om het aan te pakken. Waarop maak ik de rails vast, hoe maak ik mooie overgangen tussen weg en gras en aarde en de voortuin van een huis enz. En hoe ga ik mooi de hoogte in? Hoe werk ik de draden weg, hoe leg ik een riviertje aan? Enz enz, kortom allemaal vragen. Wees niet bang, ik ga ze hier niet allemaal stellen (hoewel tips en suggesties uiteraard altijd meer dan welkom zijn), ik ga eerst een goed boek voor kerst vragen en hier op de site en verder op internet rondkijken. En als ik ergens echt niet uitkom, dan zal die vraag vanzelf hier op het forum geplaatst worden.

Tot die tijd ga ik gewoon met veel plezier aan de slag.

Groet,
Frans

glamo

welkom op het forum frans,veel plezier met de hobby.

mvg kurt
 

Gerolf

Welkom, Frans.
Ik kan de zoekfunctie van dit forum (rechtsboven in dit venster)aanbevelen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

T03

Hallo Frans,

welkom op deze site en "good Luck" met je baan.

Groetjes
Marc
"I have a train riding in my brain"

Tom

Veel plezier op ons forum, aarzel niet om je vragen af te vuren. [;)]
Tom

loebaske

Hallo Frans, wees welkom op dit forum...
je formeel voorstelling vind ik super, maar soms gaat dat verloren als men laters iets wil weten van jou, het beste is om jou profiel in te vullen onder de topic nieuwe leden, onder "profiel." Dan kunnen we die altijd eens gaan raadplegen als we iets van jou willen weten [;)]
Groetjes
Eric