Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM 35

Gestart door tonycabus, 11 januari 2005, 16:54:17 PM

n/a

De MSM 35 vond ik ??n van de beste van de laatste tijd, heel evenwichtig en verscheiden, heel veel interessante dingen, een baanplan (heel belangrijk want dat zorgt voor een verhaal)en geen vulsel (die test van startsets vorige maand???) .
Ja deze zat echt wel ok.
Kijk al uit naar de volgende.

svvander

Ik vond niet dat het verslag van die startset een "vulsel" was, verre van! De beginners onder ons of de herbeginners onder ons, zullen hiermee misschien hun keuze vergemakelijkt zien.
Nee tot nu toe is alles naar wens, ook van mijnertwege!

Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

loco

Nee nee, die rapportage over de startsets was een goede "aan"-vulling. Geen vulling. Ik vond die ook goed. Ik heb me trouwens naar aanleiding van dit artikel een startset aangeschaft. Met name de Roco digitale startset. Maar dan wel de Duitse versie. Zo zie je maar dat meningen kunnen verschillen.
Loco

_______________________
www.de-pijl.be : met recent nieuws en tips

BD1701

Inderdaad, zoals iedereen er mee eens is, MSM 35 is een heel goed nummer, leuke dingen staan er in, en je leert telkens bij. Het KIS artikel is ei,delijk gestart, en vindt ik maar goed ook. Ook de langverwachte (reportage) over de nieuwe reeks I4-rijtuigen die is uitgekomen, vindt ik positief, en al de rest eigenlijk ook hoor. Ik kijk al vol spanning uit naar het volgende nummer, waar ik zeker en vast een (reportage) verwacht over de Bar-Dancing SR2 rijtuigen van LS-Models, en nog zoveel meer. Kortom goed bezig zou ik zeggen.

Groeten
 

locomotion

Mijn complimenten voor het ESU artikel. Niet alleen knap geschreven, maar ook leerrijk. Ik zou toch meer beklemtonen dat het hier niet om infrarood gaat. Het staat er wel in. Ik vraag me af of je tegelijk een loc kunt besturen met Esu en een andere loc op dezelfde baan met de locmous van Roco. Jammer van die rare gele loc op de achtergrond. Is dat niet de 59 in helgele plastiek kleuren van Roco? 'k Zou maar oppassen wat ik zeg want straks heb ik De Prest op mijn dak.

Wat ik ook knap vind is het artikel over de peperbollen in de boerderij van Auhagen. Schitterend. Nooit aan gedacht. Waarschijnlijk omdat ik niet van peper hou.
Ik heb wel enkele bedenkingen bij het kortkoppelartikel.
Locomotion

tonycabus

Dank je voor het compliment, Locomotion!
Wat je vraag betreft, je kan inderdaad bvb ??n lok besturen met de draadloze unit en een andere met bvb een lokmaus. Maar je kan ook tot 16 van die Mobile Controls gebruiken.
Wat het transmissieprincipe betreft, het gaat idd om UHF en geen IR.
Zender en ontvanger hoeven mekaar niet te "zien" dus.
Dat wordt in het begin van het artikel al gezegd. Zelfgs je buurman kan je treinen "gijzelen" maar daarvoor is er een instelbare "pincode" voorzien moest zoiets zich voordoen, of op tentoonstellingen bvb.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

locomotion

Het artikel over kortkoppelingen is voortreffelijk geschreven, maar ik heb toch enkele opmerkingen. Ik denk dat de schrijver geen liefhebber van Fleischmann is, want mijn indruk is dat hij enkele foutjes maakt.
Fleischmann heeft perfect uitwisselbare koppelingen (adaptors) met Roco en omgekeerd. Het is zelfs zo dat je de onderlinge delen kunt uitwisselen en dus een gemengde koppeling Roco-Fleischmann kunt samenstellen.
Groot voordeel is juist dat je de koppeling nog in hoogte kunt afstellen. Loskomen van wagens tijdens het rijden komt nauwelijks voor bij goed afgestelde koppelingen.
Ik vind het jammer dat een Fleischmann koppeling wordt getoond op twee Klein Modellbahn wagentjes. Hierdoor krijg je de indruk dat de koppeling niet kortkoppeld. Wanneer Fleischmann wagentjes waren gebruikt zou je zien dat deze echt buffer aan buffer gekoppeld worden (zonder echt tegen elkaar te drukkken). Iets wat je van vele andere koppelingen (M?rklin- Roco ...) niet kunt zeggen wanneer wagens en koppelingen van hetzelfde merkt worden gebruikt.
Het loskoppelen gaat perfect. Ook met het lepeltje. Dus even goed of slecht als alle andere merken.
De auteur van het artikel is goed op de hoogte van de specificaties van de verschillende koppelingen. Soms verbazend goed. Ik heb toch nog ??n en ander opgesteken. Maar met Fleischmann moet hij nog een kleine inhaalbeweging maken.
Locomotion

n/a

[:D]hallo ik vind julie heel cool.
martijn[8D]

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door martijnbomans

[:D]hallo ik vind julie heel cool.
martijn[8D]

Bedankt [:I]

Tom

Tom