Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM 35

Gestart door tonycabus, 11 januari 2005, 16:54:17 PM

karthuizer

Idd, ik heb ook die indruk. Ik had er echter nog niet op gelet! [:0]

..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..

Jurgen

Kheb meteen mijn nummer nog eens vastgenomen en naar de cover gekeken. Die loc is wel degelijk ontspoord ja.
De overweg van Diepenbeek in model ofzo? [:D]
Nee, das smerig. Wel spijtig voor de ouders van die mensen trouwens.[V]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Dat was ??n van de eerste dingen die mij opvielen toen ik de cover onder ogen kreeg.
Misschien een idee voor een diorama ? Ontsporing te .....
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

depovero

Dag medemodelbouwers,

En kan dat effect niet te wijten te zijn aan pure gezichtsbedrog!

Dit effect is, volgens mijn ogen, onvrijwillig gekomen door het zwart zijn van het links tov de lok liggend barreelmechanisme, en niets anders!
Het bedrog is uit te leggen door het registreren van ons ogen en van hetgeen erachter werkt, de hersenen. Be?nvloeding van impressie, noemen zij dat, de wetenschappers - ofte - virtueel zijn.
Moet ik nog verder zieveren?

Denis.
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

loco

Oei, na al die uitleg van depovero begin ik echt te twijfelen aan mezekf. Werken mijn hersenen slecht? Ik zie helemaal geen ontsporing. Ik heb zeker al drie keer gekeken, en nog is die trein niet van zijn spoor afgeweken. Ben dus nog niets gewaar geworden. Zou er dan toch iets met mijn waarnemingen schelen.
Toch ne goeie foto
Loco

_______________________
www.de-pijl.be : met recent nieuws en tips

Gerolf

Het idee van optisch bedrog is leuk, maar naar mijn mening niet van toepassing hier. Het bareelmechanisme versterkt het beeld, dat is waar, maar:
- trek een denkbeeldige vertikale lijn van de buffers naar de rails, en je ziet een duidelijke asymmetrie
- de hangende koppeling (midden op de bufferbalk) wijst bijlange niet naat het midden van de rails
Nee, jongens en meisjes, het is wel degelijk een ontsporing: zo scherp is die bocht niet (en dan zouden de buffers en koppelhaak trouwens naar de andere kant wijzen)
Het blijft natuurlijk, ondanks dat schoonheidsfoutje, een h??l mooie foto!

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Ik had het niet beter kunnen zeggen, Gerolf.
Volledig mee akkoord.
Trouwens, op de foto's binnenin is ook te zien dat de opliggers op de wagons een schok hebben gekregen.
Beste redaktieleden, zoals jullie merken worden zelfs de foto's in detail ontleed ![;)]

luc
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

depovero

Jongens,

Nooit van zijwaartse rukwinden gehoord, nooit van een lichte spoorinzinking gehoord? Zullen wij het hierop laten, dat gezeik. Waarmee ik ook een beetje deelgenomen heb.

'Errare Humanum Est'

Na,

Denis.
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

Havoc

Trouwens, vergeleken met de fotos in de advertentie op de eerste 2 bladen van MSM33. Daar staat op de eerste pagina 1 as van de loc van de baan, en de type10 op de tweede pagina mist zelfs een complete as!

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

marimon

Waarom is de openingspagina van dit forum nog niet aangepast aan MSM 35 ?

Marc[:)]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

rgp

Dag,

Ik denk dat de webmaster eerder ene van de trage kant is.  Vier weken geleden heb ik de expo van MSCM DE PIJL via de voorziene link opgegeven en hij staat er ook nog niet tussen.
Het probleem is al sinds oktober gekend en men ging er iets aan doen.  Alleen hebben ze niet gezegd wanneer.[:D]
Roland

tonycabus

citaat:
Ik denk dat de webmaster eerder ene van de trage kant is. Vier weken geleden heb ik de expo van MSCM DE PIJL via de voorziene link opgegeven en hij staat er ook nog niet tussen.
Het probleem is al sinds oktober gekend en men ging er iets aan doen. Alleen hebben ze niet gezegd wanneer.



Ik heb al eerder gezegd dat de Webmaster niet alleen MSM onder zijn hoede heeft maar nog een aantal bladen en andere sites.
Die man heeft het drukker dan druk.
Stuur me een mailtje met je probleem en volgende keer dat ik naar Schellebelle ga vraag ik het hem.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

marimon

Soms gaat alles wel eens te snel. Zo ook mijn vorig bericht. Ik moet er eerlijkheidshalve nog bijvoegen dat dit weer een geweldige uitgave is. Chapeau aan de mannen en vrouwen(!) van de redactie. En met het KIS-programma ben ik er meer en meer van overtuigd om een abonnement te nemen zodat ik geen enkel nummer kan missen.
MSM , u boeit mij zonder twijfel.

Marc[:)]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

rgp

Dag,

Tony, ik stuur u deze week nog een mailtje, maar dat de webmaster het zo druk heeft is geen excuus en men zegt vooral niet dat we er iets gaan aandoen en er blijkbaar niets aandoet:
- ofwel schrapt men gewoon de optie.
- ofwel krijgt hij versterking (de webmaster)
Maar het systeem "van ik ken iemand" is niet fair ten opzichte van al diegene die "niemand" kennen.
Ter ontlasting van MSM: veel tijdschriften zijn "ziek in hetzelfde bedje" en het versterkt alleen maar mijn idee over webmasters en informatici.

Roland

tonycabus

Roland, ik treed gewoon op als tussenpersoon tussen forum en uitgever. Da's dus geen voorkeursbehandeling....gewoon proberen iedereen happy te houden.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)