Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM 34

Gestart door tonycabus, 11 januari 2005, 16:53:27 PM

dwizeno

Ik kan locomotion zijn mening alleen maar toetreden.  Een oude Fleischmann loc ombouwen is heel wat anders.  Ik heb een oudere V100 loc omgebouwd en moest daarvoor op de motor (collector plaat?) een verbinding doorfrezen.  Ik heb eveneens de spoel en condensatoren verwijderd (weet niet zeker of ik daar wel goed aan gedaan heb.)

De decoder die ik heb ingebouwd is een ESU Lokpilot DCC, achteraf gezien niet de beste keuze want ik heb de indruk dat die niet voldoende piek stroom kan verwerken (ofwel zit ik sporadisch met een echte kortsluiting).  In elk geval is deze installatie nog niet 100% in orde.
 

tonycabus

Ik wil bij niemand kwaad bloed zetten, maar jullie zouden betreffend artikel toch eens moeten lezen... Ik geef toe dat je niet direkt alle tekst gaat doornemen.
Bedoeling bij het kleine lokje is de dekoder, die bij gebruik van de originele aansluiting storend zichtbaar is (zie tekst), op een minder storende manier te monteren.
Ook wil de lezer zich vaak niet laten "vastpinnen" op wat merken willen opdringen. Daarom kunnen alternatieven beschreven worden.
Wat de opmerking over de motor aangaat, dat gaat dus hier niet op. Het verschil tussen de oude trommelmotor en een "B?hler"-stijl-motor is overduidelijk.
Een oude V60 ombouwen is inderdaad h??l andere koek!!(daarin heb je gelijk, dwizeno!, maar dat komt nog!)
Bij de sleeptenderlok gaat het erom de "perfect dummy" te laten zien hoe het kan. Ook daar zijn aanpassingen nodig en ik vind persoonlijk dat dit voor de minder technisch begaafde goede inspiratie is.
Vergeet dat ook niet: jullie zijn nu gevorderden, maar bij die paar duizend lezers is het nivo eenmaal evenredig verdeeld van zeg maar 0 tot 100... Een blad als MSM moet daaraan ook denken.
Kijk even niet verder dan dit forum: hoeveel beginners zijn dank zij jullie reacties op hun vragen al niet een eind verderop geraakt? Maar hoeveel lezers zijn nog niet op het forum geweest?


Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

D_Loc

Nog even de reden waarom ik nummer 34 niet ontvangen heb:

Mijn abonnement is verlopen en men is vermoedelijk vergeten een brief bij te sluiten dat nummer 33 mijn laatste nummer was (of ik heb deze over het hoofd gezien).
Waar ik wel van baal is dat ik intussen 2 mailtjes naar Meta Media heb gestuurd waarop ik nog steeds geen reactie heb gehad. Eentje via de MSM-site (=modelspoor@metamedia.be) vorige week woensdag en afgelopen vrijdag een tweede naar administratie@metamedia.be met daarin de vraag of er gekeken kon worden of mijn ABO inderdaad teneinde is en of ze de nieuwe abonnementsformules voor Nederland kunnen sturen ivm de maandelijkse verschijning. Want de prijs die in MSM 33 staat klop m.i. niet namelijk 45 euro.
Zojuist heb ik Nr 34 maar in de winkel gekocht dus die ga ik zo lezen.
Dit moest ik even kwijt.

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

tonycabus

D-Loc,
Ik zorg er even voor dat je vraag op tafel komt hoor!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Gerolf

Ik heb MSM 34 eindelijk geheel kunnen doornemen, en: een prachtig nummer: veel artikels, verschillende interessante onderwerpen over uiteenlopende modelspooronderwerpen: ga zo door!
E?n kanttekening rond de layout: jammer dat in het artikel over de kadee-koppelingen enkele foto-onderschriften door mekaar gehaald waren. Het zetduiveltje had op andere plaatsen trouwens ook enkele taalfoutjes achtergelaten.
Maar ik herhaal: als MSM dit maandelijks kan volhouden hebben we een tijdschrift waar vele andere magazines een voorbeeld aan kunnen nemen!

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

D_Loc

Thanx Tony!

In MSM 34 staan trouwens wel de juiste prijzen. Maar ik zal nog even een bevestigend mailtje afwachten van de administratie.

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

tonycabus

Dat zou je intussen moeten gekregen hebben h? Dirk?

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

D_Loc

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Dat zou je intussen moeten gekregen hebben h? Dirk?

Tony


Ja Tony dat klopt en het geld staat al op jullie rekening dus vanaf MSM 35 ben ik weer van de partij. Maar ik dacht dat ik jou ook een mailtje had gestuurd met de mededeling dat ik een antwoord had ontvangen. Zeker iets mis gegaan bij Hotmail of ik heb zelf zitten sukkelen.

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

tonycabus

Nee hoor Dirk, prima ontvangen. Ik wou alleen dat de forumgenoten het ook wisten. Iedereen laat al eens een steekje vallen en dan is het leuk dat alles via deze weg weer goed komt, niet? [;)]

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)