Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Loksound Reeks 55/CFL 1800

Gestart door D_Loc, 10 januari 2005, 20:52:59 PM

tonycabus

Euuuhhhh.... De LOKSOUND3 "Nohab" overstemde een luidruchtige oude Atlas-mechaniek in een oude Piko-kast.
Ik stond er zelf versteld van!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Break302

Bij de M?rklin of Trix 55 / 205 wordt de Loksound met standaard speaker volledig overstemd door de motor met als volgend probleem dat als men de sound op maximum zet de decoder binnen de kortste keer zich in veiligheid zet [}:)] dit wil zeggen stopt en moet afkoelen. Dit laatse komt ook voor bij de Roco bolle neuzen met sound decoder[:(!]
citaat:
Geplaatst door tonycabus

Euuuhhhh.... De LOKSOUND3 "Nohab" overstemde een luidruchtige oude Atlas-mechaniek in een oude Piko-kast.
Ik stond er zelf versteld van!

Tony




D_Loc

[:(] Daar zijn we lekker mee. Heb je nog iets van het resultaat kunnen horen. Of het nog een beetje klopte zeg maar.

Mijn Roco 1603 heeft nog niet lang genoeg achter elkaar kunnen rijden om dit vast te kunnen stellen.

In ieder geval bedankt voor het proberen!

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Break302

Hallo.

Voor wie nog kan volgen, er is weer eens een nieuwe Update voor de programmer. Nummerke 7 nog maar al [:D]

D_Loc

Hij is er weer!!![:D]
De Loksound 3 decoder geluidsbank voor de reeks 55.

Na zaterdag 9 april flink ge?xperimenteerd te hebben om het geluid op punt te stellen is het gelukt om een behoorlijk klinkende reeks 55 te maken voor de Loksound 3 decoder.

Hierbij moet ik nog even mijn hartelijke dank uitspreken aan Break302 voor de gastvrijheid en het ter beschikking stellen van zijn apparatuur om de bank te optimaliseren.

Er zitten een paar kleine onvolkomenheden, zoals een tik/hapering bij sommige overgangen maar dat mag de pret niet drukken[8D].

De bank is te vinden op de volgende locatie op de Yahoo Groups site:
http://groups.yahoo.com/group/msm-tmm/files/LoksoundReeks55/

De bank heet: REEKS_55 FINAL.ZIP

Er is nu ook nog een tweede bank beschikbaar: reek 55v3_extra_stap.zip
Deze versie heeft nog extra gasstap wanneer de lok sneller gaat rijden voor een nog realistischer effect (hoop ik [:D]).

Even unzippen en uploaden naar de lokomotief via een Lokprogrammer en gaan.

Er staat ook een readme bestand met wat uitleg over deze bank.

Wanneer u geen Yahoo account heeft kan ik de loksound-bank ook naar u mailen.
U dient uiteraard wel een lokprogrammer te hebben om de bank over te zetten in uw lokomotief.

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk