Loksound Reeks 55/CFL 1800

Gestart door D_Loc, 10 januari 2005, 20:52:59 PM

D_Loc

Loksound reeks 55
Met behulp van diverse geluidsopnames (zie mijn website home.zonnet.nl/achtien ) heb ik met het programma LokProgrammer van ESU een soundbank voor de reeks 55 gemaakt. Ik heb echter geen Lokprogrammer (hardware) om hem in een decoder te plaatsen. Is er iemand die er wel ??n heeft (bijv MSM redactie) en die deze soundbank uit wil/durft te proberen. Hij is gebaseerd op de NOHAB bank waarin ik de samples vervangen heb. De pitch regeling zal nog afgesteld moeten worden. Ik vermoed namelijk, uitgaande van de NOHAB geluiden, dat wanneer de lokomotief op volvermogen rijdt het geluid te hoog zal zijn. Indien gewenst kan ik de soundbank uploaden bij files. Tevens kan ik daar dan een MP3 plaatsen met een indicatie hoe het zou kunnen gaan klinken.

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

tonycabus

Hee D Lok!
Da's een goed idee hoor! Plaats die files maar, en laat de goegemeente ervan genieten.
Wie weet is hier een lezer die zo'n Lokprogrammer heeft en die zijn diensten aanbiedt.
Anders eens vragen bij Train Service Danckaert. Ik geloof dat die de sound van de 55 trouwens heeft.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

D_Loc

Hallo Tony en anderen,

De soundbank is geupload bij Yahoo en staat in de map LoksoundReeks55 en heet reeks55.ESU. Er staat ook een MP3 als voorbeeld (VoorbeeldReeks55.mp3). De MP3 is gemaakt uit een wave-file waarin alle losse samples enkele malen aan elkaar zijn geplakt en waarvan vervolgens de pitch is veranderd. Verder zitten er 4 typhonen/toeters in de bank: 2x van een stilstaande 55'er en 2 x van een rijdende 55'er, deze zijn ook te horen in de MP3.

In de ZIP-file reeks55_11khz.zip zitten alle losse samples die in de soundbank gezet zijn. Dit zijn de samples die ook voor de MP3 gebruikt zijn dus zijn slechts 8-bit 11kHz (dit formaat is nodig voor de decoder. Kwalitief stelt het daarom niet veel voor maar goed genoeg voor een kleine speaker in een lokomotief). Luister dus niet op vette installatie want dan kan het geheel tegen vallen.

Ik lees wel in deze topic of iemand er iets aan gehad heeft.


Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

tonycabus

De mp3 en de wav's klinken in elk geval voortreffelijk, joh!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Break302

Hallo.

Ik heb zo een programmer, maar de laatste keer dat ik hem gebruikte was hij nogal eigenwijs[:(!]. ik zal bij gelegenheid eens zien wat ik er van gebakken krijg,[:D] ik heb namelijk nog nooit geprobeerd om zelf geluiden op te zetten. Ik heb tot nog toe altijd braafjes ESU sounds gebruikt[:I],maar wie niet wwaagt die wint nooit.

D_Loc

Jos,
Je maakt me erg nieuwsgierig. Ik denk wel dat er nog e.e.a. getuned moet worden. De maximale snelheid staat nu op 160,94% (=instelling van NOHAB), ik denk dat deze wat omlaag moet, ik gok op ca. 140%. Deze instelling is te vinden op de tab Decodereinstellungen -> Ger?uscheinstellungen van het programma LokProgrammer. Ik heb trouwens versie 1.51(gedownload bij ESU). De bank voor de reeks55 is geschikt voor loksound type2.
Ik hoor graag of het gelukt is.

Weet jij of iemand anders of er 'blanke' loksound decoders te koop zijn of moet je altijd een 'voorbespeelde' kopen en deze overschrijven?

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Break302




Ik heb tot nu toe altijd de meest courante genomen en het geluid en CV overschreven.
Ik heb momenteel alleen nog nieuwe of Loksound 3 ter hande en die zijn alleen te bewerken met de nieuwe programmer 2, en zoals al erder gezegdt luistert die niet zo goed als de oude. Allee mijn mening en wie ben ik[:D].
Er is trouwens ook een programma waarmee bestanden voor de ouder decoders automatis worden aangepast voor de laatste generatie.

D_Loc

Op het moment dat ik deze soundbank gemaakt heb(oktober 2004), was versie 2.4.x nog niet beschikbaar (of ik heb deze over het hoofd gezien). Ik heb intussen de nieuwe versie gedownload.  Ik heb ook de NOHAB soundbank voor Loksound 3 gedownload. Ik zal kijken of ik binnen kort een nieuwe versie kan maken van de 55'er voor een Loksound 3 decoder.
In ieder geval bedankt voor de genomen moeite.

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

LokSound

Stuur ons de decoder en de file... en wij plaatsen deze gratis!

Zie ons adres op www.loksound.be, uw LokSound-importeur voor Benelux & Frankrijk!


citaat:
Geplaatst door D_Loc

Loksound reeks 55
Met behulp van diverse geluidsopnames (zie mijn website home.zonnet.nl/achtien ) heb ik met het programma LokProgrammer van ESU een soundbank voor de reeks 55 gemaakt. Ik heb echter geen Lokprogrammer (hardware) om hem in een decoder te plaatsen. Is er iemand die er wel ??n heeft (bijv MSM redactie) en die deze soundbank uit wil/durft te proberen. Hij is gebaseerd op de NOHAB bank waarin ik de samples vervangen heb. De pitch regeling zal nog afgesteld moeten worden. Ik vermoed namelijk, uitgaande van de NOHAB geluiden, dat wanneer de lokomotief op volvermogen rijdt het geluid te hoog zal zijn. Indien gewenst kan ik de soundbank uploaden bij files. Tevens kan ik daar dan een MP3 plaatsen met een indicatie hoe het zou kunnen gaan klinken.

Dirk


LokSound

Welke LokPorgrammer heb je. En welke software versie?
Stuur ons deze info via aprte e-mail (supportNL.trainservice@yucom.be) en we helpen je verder!

LokSound!

citaat:
Geplaatst door Break302

Hallo.

Ik heb zo een programmer, maar de laatste keer dat ik hem gebruikte was hij nogal eigenwijs[:(!]. ik zal bij gelegenheid eens zien wat ik er van gebakken krijg,[:D] ik heb namelijk nog nooit geprobeerd om zelf geluiden op te zetten. Ik heb tot nog toe altijd braafjes ESU sounds gebruikt[:I],maar wie niet wwaagt die wint nooit.


LokSound

Hallo,

om het elkeen makkelijk te maken zijn de LokSounds altijd voorgeprogrammeerd... dus koop wat de winkelier voorhanden heeft en overschrijf zelf de geluidsfile met zo'n LokProgrammerBox.

Groeten,

LokSound (www.loksound.be)

citaat:
Geplaatst door D_Loc

Jos,
Je maakt me erg nieuwsgierig. Ik denk wel dat er nog e.e.a. getuned moet worden. De maximale snelheid staat nu op 160,94% (=instelling van NOHAB), ik denk dat deze wat omlaag moet, ik gok op ca. 140%. Deze instelling is te vinden op de tab Decodereinstellungen -> Ger?uscheinstellungen van het programma LokProgrammer. Ik heb trouwens versie 1.51(gedownload bij ESU). De bank voor de reeks55 is geschikt voor loksound type2.
Ik hoor graag of het gelukt is.

Weet jij of iemand anders of er 'blanke' loksound decoders te koop zijn of moet je altijd een 'voorbespeelde' kopen en deze overschrijven?

Dirk


LokSound


Softwareversie updatenis de boodschap. Trouwens rond 15/2/2005 is wer een nieuwe versie voorhanden. Surf daarvoor naar www.loksound.de

LokSound Benelux + France) (www.loksound.be)

citaat:
Geplaatst door Break302




Ik heb tot nu toe altijd de meest courante genomen en het geluid en CV overschreven.
Ik heb momenteel alleen nog nieuwe of Loksound 3 ter hande en die zijn alleen te bewerken met de nieuwe programmer 2, en zoals al erder gezegdt luistert die niet zo goed als de oude. Allee mijn mening en wie ben ik[:D].
Er is trouwens ook een programma waarmee bestanden voor de ouder decoders automatis worden aangepast voor de laatste generatie.


LokSound

Ondertussen weer een nieuwe software versie beschikbaar op www.loksound.de

groeten,

LokSound Belgi? (www.loksound.be)

citaat:
Geplaatst door D_Loc

Op het moment dat ik deze soundbank gemaakt heb(oktober 2004), was versie 2.4.x nog niet beschikbaar (of ik heb deze over het hoofd gezien). Ik heb intussen de nieuwe versie gedownload.  Ik heb ook de NOHAB soundbank voor Loksound 3 gedownload. Ik zal kijken of ik binnen kort een nieuwe versie kan maken van de 55'er voor een Loksound 3 decoder.
In ieder geval bedankt voor de genomen moeite.

Dirk


Break302

Hallo.

Ik ben er vorig weekend dan dan toch ingeslaagd om enkele decoders het geluid en bijpassende CV te veranderen, ik heb de decoders wel nog niet geprobeerd in de loc's. Ik heb dit gedaan na een Update naar 2.4.5, de welke ik vandaag alweer vervangen heb door 2.4.6.
Ge moet bijna de trein nemen voor die updates te kunnen volgen[:D]Ik zal die van het weekend wel testen en gelijk die veranderde decoders inbouwen en uitproberen[;)]

D_Loc

Ik wacht in spanning af wat je van het resultaat vindt. Ik heb intussen een nieuwe file neergezet op groups.yahoo.com waarbij ik het maximum van 'the speed of driving sound' op 143% heb gezet. Dit percentage heb ik bepaald met een muziekprogramma i.c.m. een master keyboard.
Het enige waar ik nu ineens aan denk is dat de M?rklin motor best wel veel lawaai maakt. Ik hoop dat de decoder speaker dit kan overstemmen. Jammer dat Roco de 55'er nooit heeft uitgebracht. Dit brengt ons wel tot een nieuwe uitdaging: 55'er bouwen op een onderstel van Roco 52 [8D].

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk