Model reeks 15 Olaerts .

Gestart door jakke, 21 oktober 2006, 20:11:40 PM

Gert1

#90
Ondertussen vond ik nog de volgende website: http://www.netherlandsrailways.co.uk/SNCB25-5%20history.htm

De betreffende pagina gaat weliswaar over de Reeks 25.5 maar er staat wel te lezen dat het met de inzet van Reeks 15 in Nederland gedaan was vanaf 1 januari 1988.

Daarmee is de voornamelijk gele livrei voor mij als Hollander de meest zekere. En eigenlijk ook de meest aantrekkelijke. Wat een prachtige loc. En wat een fraai model van Olaerts.

Nogmaals beste Belgische modelspoorvrienden mijn hartelijke dank!

mvg,
Gert

Brunel

#91
Wel eentje met driepuntsverlichting nemen Gert. [:)]

Break302

#92
citaat:
Geplaatst door stefanic

Maar uw boodschap is wel overgekomen Patrick! De 1505 zal dan ook wel in geel rondgereden hebben zeker? Wie beeindigd de onzekerheid? In ieder geval weer iets bijgeleerd...
Stefan

Dag Stefan en ook de anderen.

De 1505 is de enige die van het oud blauw direkt is omgeschilderd naar het huidige blauw met gele lijn, de andere 4 hebben eerst de gele schildering gehad.

Groetjes Jos

Gert1

#93
citaat:
Geplaatst door Brunel

Wel eentje met driepuntsverlichting nemen Gert. [:)]



Ja, zal ik aan denken. Met dank een Brelec! [;)]

mvg,
Gert

Gert1

#94
Heeft iemand trouwens al ervaring met de geluidsversie van deze loc?

mvg,
Gert

Gert1

#95
Inmiddels heb ik met het nodige speurwerk ontdekt dat in 1984 in Railhobby een artikel heeft gestaan over de Etoile du Nord. In dit artikel staan foto's afgebeeld van de Reeks 15 in blauwe met gele sierstreep. Dus ook die versie trok de vermaarde internationale trein.

mvg,
Gert

B-Modelbouw

#96
Ik heb deze met geluid en die zijn zeer realistisch weergegeven ...
Als ik me niet vergis zit er een Esu-Loksound versie 3.5 in, om 't
zeker te weten; vraag het even aan de heer Olaerts zelf.

Even een ander vraagje; De Etoile du Nord met de 15 reeks reed die tot Amsterdam of werd die in Brussel gewisseld door de 25.5 reeks om verder te sporen naar Nederland.

railman56

#97
je moet eens kijken op de site van www.nicospilt.com
daar staan foto's van de reeks 15 in nederland
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Gert1

#98
Ik kan bevestigen dat ik in het eerder genoemde Railhobby-artikel foto's heb gezien van de Reeks 15 voor de Etoile du Nord in Nederland.

Vanaf 1-1-1988 was het echter gedaan met de inzet van deze locs in Nederland omdat ze geen ATB aan boord hadden. Vanaf die datum is de Reeks 25.5 ingezet voor de Etoile du Nord.

En het mooiste nieuws is natuurlijk dat M?rklin/Trix volgend jaar met een model van de Reeks 25.5 komt!

mvg,
Gert

PS: Goed te horen dat het geluid van het Olaerts-model zo goed klinkt. Ik heb 'm inmiddels met geluid besteld!

deurenkletser

Even onder het stof halen...

Heeft iemand de print aangepast om de sluitseinen apart schakelbaar te maken?
Iemand daar toevallig meer uitleg of een voorbeeld van?

argilla

Deze site is niet bereikbaar[/size]Het DNS-adres van de server van www.netherlandsrailways.co.uk kan niet worden gevonden.[/font][/size][/size][/size]
DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

OlivierV

Citaat van: deurenkletser op 23 oktober 2016, 22:19:28 PM
Even onder het stof halen...

Heeft iemand de print aangepast om de sluitseinen apart schakelbaar te maken?
Iemand daar toevallig meer uitleg of een voorbeeld van?

Dat kan niet zo moeilijk zijn, ik ben net klaar met al mijn Roco bolle neuze, Roco 20's, Vitrains 16, Mehano 77, van Biervliet type 201 (59 (analoge versie met simpele print)) aan te passen om dit mogelijk te maken.

Principe is simpel, koppel de draad van de rode verlichting af (of vijl het printbaantje door) Leg het vervolgens bij de ene kant aan AUX1 en bij de andere kant aan AUX2, indien een ESU decoder is het nog 5 minuten werk om de mapping (zodat rode achterlichten op F1 zitten en wisselen met de rijrichting) goed te krijgen met de lokprogrammer en klaar.

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17834.msg331796.html#msg331796
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

nederbelg

#102
Hoi all,

Een tweetal vraagjes:

Heeft iemand een foto van binnen in de cabine?
Aan Welke Kant zat de machinist in NL? Gewoon links?

Grt Dave

Jurgen

Aan dezelfde kant als in Belgiƫ natuurlijk!

Of dacht je dat ze vanaf de grens het bedieningspaneel verplaatsten??

Als de bestuurder in Belgiƫ links zat, dan zal die in NL dus ook links gezeten hebben.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

nederbelg

Hoi,

Merci voor je antwoord. Het was maar een vraagje.
Niks vragen is erger dan...
Wat betreft het interieur, dat heb ik al gevonden.
merci.

Dave