Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Model reeks 15 Olaerts .

Gestart door jakke, 21 oktober 2006, 20:11:40 PM

JoVer

#30
citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Ik heb me zelf ook een 150 cadeau gedaan. Het beestje heeft zondag een groot deel van de dag gereden en hij loopt als een trein.

Een loc die loopt als een trein: da's een meevaller [:D][:D]

Heb overigens ook een 15 gekocht in Mechelen. Een AC model, dus enkel digitaal te krijgen maar... de decoder hebben ze er ter plaatse in gemonteerd. Heb hem wel niet test gereden [|)][:I] Ik ben overigens zeer tevreden van de treinen van Olaerts, ze lopen steeds als een trein [:D][:D]

Voor wat programmeren van de (ESU)decoders betreft: op de site van Patrick Danckaert http://modeltrainservice.com/NL/downloads.htm kan je handleidingen downloaden. Zoals boven gezegd: lukt vlotter met een IB dan met een CU.

rixke rail

#31
Er zijn naar het schijnt kwatongen [V] die beweren dat Guido's model slechts een veredelde versie van de ouwe Lima zou zijn ! [:(!]
Kan je nog dommer zijn [?]
Check it out guyz !



Zou de wind misschien vanuit het kamp van LSM waaien ? Dan hoop ik van harte dat zij beter doen !!!
"We zullen zien !" zei de blinde !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

#32
Hoi Rixke rail, ik heb je net een mail gestuurd, maar mijn bericht is terug gekomen???

rixke rail

#33
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hoi Rixke rail, ik heb je net een mail gestuurd, maar mijn bericht is terug gekomen???



Wat vreemd, Erwin, dat zou nochtans moeten lukken !
Ik heb wel een nieuwe harde schijf moeten laten steken, maar alles geherinstalleerd.
Probeer het nog eens !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

#34
Nee Rixke Rail , het lukt nog steeds niet, ik zal het morgen nog eens proberen, ik moet nu gaan werken.[xx(]

franky_mertens

#35
Hallo ik zelf heb de typ 15 van olaerts niet maar ik heb hem wel al kunnen uit testen woensdag voor mechelen omdat guido olaerts een lid is van de hoeseltse treinclub.
Ik vond het een mooie lok.
Hij rijdt ook zacht.
Maar als je de kap er af neemt dan komen de trapjes los dus het kon zijn met de decoder er in te steken dat de trapjes niet goed zaten.
Ik heb ook eerst moeten zoeken. een clublid zij adres 45 maar reageerde niet maar als je kijkt in CV 1 dan zie je meteen welk adres hij heeft dus dat moet geen probleem zijn. uiteindelijk was het toch 45. hij reageert soms wat traag omdat hij zo gezegd aan het opstarten was.
Ik heb toen de DCC versie getest, de blauwe, stelplaats Brussel-zuid
Brelec maakt vervang printen voor meer functies te hebben
Sluitverlichting uitschakelen, panto met functie (stroom afname), 3 koplamp aan/uit zetten.
Als je nog vragen moest hebben je kunt ze stellen ik zal het dan na vragen.

Groetjes Frank
Frank Mertens
Schaal N
Digitaal en zelfbouw electronica
www.fmrailroading.be
www.fmrailroading.be/shop

nmbssncb

#36
Ik heb het type 15 in de drie verschillende uitvoeringen gezien op Eurospoor in Utrecht en ik was onder indruk van de detaillering. Ik weet niet of ze robuust zijn...
Toch heb ik ze bij Olaerts besteld in 3-rail (Marklin) uitvoering met mfx-dekoder, dus geen probleem met een adres zoeken! Ze zouden in december weer leverbaar zijn volgens Guido (Olaerts).
Wat me wel verbaasd heeft is dat er geen anti-slip bandjes op 2 of meerdere wielen zitten en dus vraag ik me af hoe het zit met de trekkracht, vooral dan op hellingen.

nmbssncb
========
nmbs < Willy > sncb
===============

tonycabus

#37
De wielen zijn uit een speciale legering gemaakt die steeds 'grip' geeft op de rails. Geen bandjes = betere stroomafname, ook dat nog.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

#38
met een serieuze sleep hebben ze duidelijk geen enkel probleem dus die trekkracht zit wel goed denk ik

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

LockyLuke

#39
citaat:
Geplaatst door tonycabus

De wielen zijn uit een speciale legering gemaakt die steeds 'grip' geeft op de rails. Geen bandjes = betere stroomafname, ook dat nog.



en wat als uw baan wat vuil of vettig is ? die legering gaat dan toch makkelijker minder grip gaan hebben dan bij een elastisch bandje ? is denk ik af te wachten wat dit zal geven na verloop van tijd.
 

13erke

#40
Uw sporen op tijd kuisen he, ik ga er gewoon is over met een katoenen vod, en ik moet zeggen dat mijn 15 geen last heeft met 4 rijtuigen op een helling van 5 procent. Zelfs de class 66 trekt vlotjes een sleep van 20 wagens op mijn helling (en die heeft ook geen antislipbandjes) , mijn Marklin loks serie 185 moet ik dan altijd in dubbele tractie inzetten omdat die er dan niet opgeraken, terwijl die dan wel antislipbandjes hebben. Het heeft dus niet zozeer met of zonder anti slipbandjes te maken, wel met het gewicht van je lok en de sterkte van de motor is belangrijk.

Anarchy

#41
citaat:
Geplaatst door 13erke

mijn Marklin loks serie 185 moet ik dan altijd in dubbele tractie inzetten omdat die er dan niet opgeraken, terwijl die dan wel antislipbandjes hebben. Het heeft dus niet zozeer met of zonder anti slipbandjes te maken, wel met het gewicht van je lok en de sterkte van de motor is belangrijk.



Je haalt het goed aan. Die 185'ers zijn hobby loc's uit de 36000 reeks zeker? Die zullen het misschien ook rapper begeven op een helling.

nmbssncb

#42
citaat:
Geplaatst door 13erke

Uw sporen op tijd kuisen he, ik ga er gewoon is over met een katoenen vod, en ik moet zeggen dat mijn 15 geen last heeft met 4 rijtuigen op een helling van 5 procent. Zelfs de class 66 trekt vlotjes een sleep van 20 wagens op mijn helling (en die heeft ook geen antislipbandjes) , mijn Marklin loks serie 185 moet ik dan altijd in dubbele tractie inzetten omdat die er dan niet opgeraken, terwijl die dan wel antislipbandjes hebben. Het heeft dus niet zozeer met of zonder anti slipbandjes te maken, wel met het gewicht van je lok en de sterkte van de motor is belangrijk.



Een bepaalde legering...?! Ik zou dan eerder verwachten dat het roloppervlak van het wiel ruwer is dan bij loks met gladde wielen en anti-slipbandjes.
En wat betreft het gewicht. Hoeveel weegt de 15 van Olaerts? Het zou meegenomen zijn wanneer Modelspoormagazine het gewicht (en andere gegevens) zou vermelden wanneer recensie gepubliceerd wordt.
nmbs < Willy > sncb
===============

locomotion

#43
De wielen van Heljan bestaan al enige tijd en hebben hun degelijkheid ook reeds bewezen. Ze rijden zoals alle andere wielen, zonder bijkomende vervuiling of problemen. Net zoals elke andere locomotief, alleen heb je geen slipbanden nodig. Ik denk dat Heljan hierop een pattent heeft, want geen enkel ander merk heeft dit. En inderdaad, zonder slipbanden hebebn ze dezelfde trekkracht als alle anderen locomotieven van een vergelijkbare soort. Zie maar naar de Nohab's van Heljan en onze bolle neuzen van Roco of M?rklin.
Locomotion

Greg

#44
Die 185 is een 36xxx type, mooie locs maar vrij beperkte trekkracht. Ze hebben wel een lastgeregelde decoder maar een te zwakke motor. Normaal ook voor een hobby loc van 80-90 euro.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG