Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Station Blausee Mitholz

Gestart door marklinfreakske, 15 oktober 2006, 19:42:55 PM

marklinfreakske

hoi iedereen,

ik ben bezig met een baan naar het BLS voorbeeld van de nordrampe te bouwen. het enige probleem wat ik hebt dat ik niet echt een station van blausee mitholz vind en het ?cht wel nodig heb :( .
vroeger heeft kibri dit nog gemaakt maar nu weet ik niet meer welke fabrikant dit nog maakt dus kan iemand mij helpen aub :)

mvg, Brecht

Klaas Zondervan

#1
Brecht,

kijk eens rond op deze site: http://home.hccnet.nl/jh.de.reuver/
Daar doe je ongetwijfeld idee?n op en anders kun je contact opnemen met de maker.

Johnnytrein

#2
marklinfreakske, Begin jij nu al in het turks?[:p] Wat is kibbir? [:I]Waarschijnlijk een of ander turks treinenmerk?[:)]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

INFO

#3
voreger, wat is dat een of andere plaats ofzo?
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

#4
Of moeten we lezen Vroeger had Kibri dit station.

Kijk hier een http://www.eurobahntrains.com/product_listing.asp?cat=A&brand=Kibri&gauge=HO&subcat=&PageIndex=16

Kibri nummer 9508.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Peter

#5
Heb brecht een mailtje gestuurd.
Ik heb dit station (perfekt gebouwd) staan.
Als hij het wil mag hij het komen halen.
Ergens heb ik ook nog het sporenplan van dit station liggen (gekregen van de BLS jaren geleden. Dit zijn trouwens zeer vriendelijke en hulpvaardige mensen. Als je ooit op dat perron staat, geraak je snel onder de indruk van wat daar allemaal voorbij dendert.
Met vriendelijke groeten
Peter

marklinfreakske

#6
ik ben daar deze zomer naartoe geweest en ook naar Kandetrsteg station heb toen maar beslist om mijn oude (nog in aanbouw) baan te herbouwen. toeb ben info beginnen te zoeken over deze plaats en sporenplan. ik heb daar oook hopen foto's gemaakt en die staan allemaal op mijn website [:D] zodat ik het makkelijk zou kunnen nabouwen. maar ik had ng een paar andere probleempjes zoals dat ik het sporenplan ontbreek [:(]

maar ik heb toen ook zitten zoeken naar het station van blausee mitholz maar helaas heb ik te horen gekregen van mijn marklinhandelaar dat deze bouwset niet meer gebouwd word :(

Mvg,
Brecht

Blausee-Mitholz

#7
Foto vind je hier:
http://www.bahnforum.org/attachment.php?attachmentid=8653

Dit heb ik samen gebouwd met een vriend van mij.
Het witte onderbouw is van de Kibri bouwdoos. De bovenbouw is van echt hout gemaakt. Zelfbouw dus. Kwestie van veel foto's maken van Blausee-Mitholz zelf en omrekenen. De witte onderbouw is natuurlijk ook zelf te maken.

De standaard bouwdoos van Kibri is het niet helemaal vandaar dat we zelf aan het klooien zijn gegaan.

De goederenloods is helemaal zelfbouw ook uit hout gemaakt.

Mocht er vragen zijn, stel ze gerust.

Mvg, Johan.

marklinfreakske

#8
heeft er dan ook iemand een sporenplan van de BLS-N?rdrampe zodat ik genoeg info heb om beginnen te tekenen?

ik heb wel ergens op deze pagina een mooi sporenplan gevonden
http://mschroeder.info/Modellbahn/BLS/index.html

het enige probleem is dat dit sporenplan maar een doorlopend stuk is een een beetje groot uitvalt [:p]


Blausee-Mitholz

#9
citaat:
Geplaatst door marklinfreakske

heeft er dan ook iemand een sporenplan van de BLS-N?rdrampe zodat ik genoeg info heb om beginnen te tekenen?



Blausee-Mitholz ligt aan een boog met een radius van ongeveer 300m. Het station met de volledige boog heb ik net in mijn baanplan kunnen verwerken. De ruimte die ik ter beschikking heb is 4x3 meter.



Dit sporenplan berust op de werkelijkheid van rond 2000. De sporen verdwijnen uit het zicht in twee tunnels die er in werkelijkheid ook aanwezig zijn.
De gebruikte radius voor de buitenboog is gebaseerd op de M?rklin K-rails 2274. Dat is de tegenboog voor de slanke wissels met een radius van 902.4mm Zo kan ik de wissels in de buitenboog goed verwerken. De binnenboog is met flexrail gelegd.
De boog heeft dus een diameter van 1,8 meter, in werkelijkheid zou dat ongeveer 7 meter moeten zijn. Modelbouw is en blijft toch een zaak van compromie aangezien voldoende ruimte veelal niet voor handen is.



Nog enig indruk van het stationsgebouw.

Mvg, Johan de Reuver

Gerolf

#10
Amai, Johan [:0]
Nauwelijks te zien dat dit modelbouw is. Net echt!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

#11
Ja, dat is echt heel mooi gedaan, profciat. [^]
Tom

ERVIN

#12
Is dat dan geen foto van het echte station????[:I]

C.B.

#13
Dit is absoluut knap gedaan;
En inderdaad, ik ben geregeld op de BLS lijn geweest en daar ben je als spoorwegliefhebber zeker welkom.

Maar dit buiten beschouwing, ben ik iemand meer voor de Gotthardbaan.
En zeker het gedeelte dat gelegen is in Ticino.(het Italiaans sprekende kanton van Zwitserland)

Door bovenstaande foto's te zien wordt de drang toch groot om te beginnen aan mijn project..(zucht)
Groetjes.
Claudio.

Blausee-Mitholz

#14
Dank voor uw complimenten. Eerlijkheidshalve even vermeld dat in dit project samen gewerkt wordt met een goede vriend van mij Harry Egbers. Hem gun ik ook eer [^]

Het is wel degelijk model en geen echte foto. Mag deze foto van "het echte model" er van getuigen het station samen met de HAG BLS Re 465 001 in SLM jubileum uitvoering.



Mvg, Johan