Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Benelux trein

Gestart door Peter, 06 januari 2005, 18:51:33 PM

Peter

Hallo allemaal,
Weet iemand wanneer de volgende waggons verschijnen van LS voor die Benelux trein kompleet te maken inclusief het rijtuig met verhoogde stuurstand op basis van een Nederlandse Plan D wagen.
Ook wachten we nog altijd op een 25.5 van M?rklin/Trix in het donkerblauwe jasje van de Benelux trein.
Peter :)
Met vriendelijke groeten
Peter

diesels

Hallo,

Bij mijn weten gaat LSM niet de "oude" Benelux uitbrengen, op de I4's na. Wel is gepland de volledige "nieuwe" Benelux te brengen, inclusief de ICR-rijtuigen en de 11.8

groeten Sicco

tonycabus

Jaaaaa?
Amaai!

Gaat zeker minder kosten dan een stelletje wagens met stuurstand van Lima op ebay?

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

diesels

Jaaa!  [:D]
Goedkoop zal het niet zijn LSM kennende. Mooi wel!

Maar laten we vooral maar wahcten totdat ze het zelf aankondigen [:)]

loco

Sicco, wat je daar vertelt is wereldnieuws. Hopelijk is het meer dan een gerucht of een idee. We zullen Dani?l moeten uitvragen in Nurnberg. Een nieuw model van de reeks 27 - 21 - 11.8 - 12  zou zeker welkom zijn en als zijn model van de reeks 13 slaagt is, dan wordt de 11.8 zeker een succesnummer.
Loco

_______________________
www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

mark7758

ICR zit al langer in de lucht. Bij Liliput, LSM en een importeur die het op eigen titel wil doen.
Reeks 11. Geduld. Lima zou een herproductie van al hun materieel doen. (Dit na een grondig opknapbeurt.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

svvander

citaat:
Geplaatst door mark7758

ICR zit al langer in de lucht. Bij Liliput, LSM en een importeur die het op eigen titel wil doen.
Reeks 11. Geduld. Lima zou een herproductie van al hun materieel doen. (Dit na een grondig opknapbeurt.)



Ik heb andere zaken van Lima (nu reeds een tijdje onder de vleugels van Hornby) gehoord. Ze zouden enkel de grote toppers van weleer terug opgefrist uitbrengen... vermoedelijk geen Belgische modellen meer. (Buiten wagons en rijtuigen). Dit wist mij een Britse modelspoorcollega mij te vertellen. Maar of deze geruchten kloppen? Het snelst weet je dit door een mailtje te sturen naar Hornby natuurlijk...

Sven Vandersmissen
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

diesels

citaat:
Geplaatst door loco

Sicco, wat je daar vertelt is wereldnieuws. Hopelijk is het meer dan een gerucht of een idee. We zullen Dani?l moeten uitvragen in Nurnberg. Een nieuw model van de reeks 27 - 21 - 11.8 - 12  zou zeker welkom zijn en als zijn model van de reeks 13 slaagt is, dan wordt de 11.8 zeker een succesnummer.
Loco



Volgens mij valt het wel mee met het wereldnieuws. Ze hebben het zelf al enige tijd geleden aangekondigd. En ik heb LSM nog niet kunnen betrappen op het niet nakomen van beloftes. OK, het duurt allemaal wat (veel) langer dan gepland, maar daar is het gedoe met Heris natuurlijk debet aan.

Over Hornby. Hornby heeft in de pers aangegeven (vrijwel) alle lopende (!) modellen te gaan heruitgeven. Het gaat dus om de modellen van de betreffende fabrikanten die op het moment van failliet gingen catalogusmodellen waren. Voor zover ik weet, zit daar geen Belgisch tractiematerieel bij. Immers: de oude Lima NMBS-modellen waren al jaren uit productie.

Beter afwachten natuurlijk. Horby zal vermoedelijk straks in februari zijn eerste openheid van zaken geven voor de markt voor het 'vasteland'. Ik ben benieuwd. Een wat grotere productie van locs als de SNCF 67400 (de laatste Rivarossi versie was prachtig) zou natuurlijk ook welkom zijn.

En als we toch willen mijmeren: zoals jullie waarschijnlijk weten heeft Horby vorig jaar 'live steam' geintroduceerd. Misschien wat voor de Belgische markt? Een echt stomende type 1 of 29 of... [:D]

groeten Sicco

tonycabus

Hornby wil w?l een flinke voet aan de grond krijgen op het "vasteland" en Belgie is zowat hun dichtbijzijnde buur, niet?
Anders zien we wel...
Er is trouwens al ontevredenheid ontstaan bij sommige verkopers: Hornby zou toch nog een vestiging houden bij de "gruppo" en sommige "managers" (die de boel naar de bl.... of kl....eurpotloten hebben geholpen) weer in dienst genomen hebben!!!!![:(!]

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

diesels

Over de Benelux: LSModels heeft inmiddels de eerste ICR-rijtuigen aangekondigd (voor 2005)!

Verder leuk voor Belgie (naast wat we al wisten) een Shmms wagon en voor Frankrijk een Caravelle!

groeten Sicco

Peter

ERgens vaag in mijn herinnering staat er dat er vroeger een Nederlands merk was dat de stuurstand (kop) op de markt bracht. Weet iemand nog wat merk dit was, want aangezien Roco de Plan D rijtuigen terug brengt.....zou dit terug van pas kunnen komen.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

diesels

citaat:
Geplaatst door Peter

ERgens vaag in mijn herinnering staat er dat er vroeger een Nederlands merk was dat de stuurstand (kop) op de markt bracht. Weet iemand nog wat merk dit was, want aangezien Roco de Plan D rijtuigen terug brengt.....zou dit terug van pas kunnen komen.
Peter



Volgens mij was dit een ombouwsetje (van een fabrikant die zulke zaken maakt) op basis van de Lima ICR. Maargoed, ik ben niet echt thuis op dat gebied.

Sicco

melilla

wat peter bedoelt is de oude benelux trek duw trein met de plan D die omgebouwd is als stuurrijtuig.

KLeinspoor brengt de stuurstand uit en dient hierbij wel een restauratie plan D in bezit te hebben voor de ramen en interieur.
[:D]



Brunel

Ooit was er een ombouwsetje waarbij je een klein stuurstandkapje op een Roco plan d restauratierijtuig moest monteren. Die kapjes vind je nog wel op beurzen. Dat zal Peter wel bedoelen.

Maar inderdaad levert Kleinspoor inmiddels een complete kap die je op een Roco onderstel kunt zetten.