handelaars in brussel

Gestart door sdbhg, 04 januari 2005, 22:20:27 PM

sdbhg

Na mijn bezoekje aan het NMBS-museum bezocht ik twee zaken van modelspoor in Brussel op de Grasmarkt :
huis brand en top4toys bovenverdieping.

Beide zaken vallen op door de hogere prijzen en het geringe aanbod. Ik was wat ontgoocheld.

Kennen jullie nog andere zaken in Brussel ?

loco

Misschien weet je het al, maar ik heb vernomen via via dat treinenwinkel BRAND in de grasmarktstraat te Brussel er mee ophoudt en uitverkoop houdt aan verlaagde prijzen. TV Brussel wijde er een reportage aan.
Ik weet niet of verlaagde prijzen concurrentieel zijn met  de prijzen
bij andere handelaars Ik wou het alleen maar kwijt. Misschien zijn sommigen geinteresseerd.

loco

_______________________
www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

Peter

Als ik van jou was reed ik naar Jocadis in Enghien/Edingen.
Van Brussel uit is dat niet zo ver, en als je het rustig wil hebben op de weg ga je er s'zondags voormiddag naartoe.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Als je even buiten brussel wil gaan is er MAT in Grimbergen en Vandenbosche (sp) in Jette. Maar veel meer dan bij Brand ga je daar ook niet vinden.

SPijtig dat Brand er mee stopt. Het is/was echt een begrip in Brussel. Mijn eerste spullen komen van daar.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loco

Aanvulling Maison brand:
Brand handhaaft een korting van 10% op o.a. Faller, Vollmer, Auhagen,
M?rklin, Fleischmann(rollend materieel) Trix(gedeelte van het
assortiment-rollend materieel) Piko.
Dit lijkt me nog geen echte uitverkoop.

tonycabus

Van horen zeggen[?][?][?]
Brand op de grasmarkt zou stoppen omdat de huur van het pand v??l te hoog wordt tov zijn omzet.
VAN HOREN ZEGGEN ! ! !

Van Den Bossche, in de L?on Theodorstraat in Jette lijkt me een stuk goedkoper, heeft een grotere keuze en kent wat van digitaal.
Adverteert ook in MSM en TMM!
Ik kocht er een digitale startset van Roco, die vind je niet in de stad... Een hoop goeie raad gekregen, gratis! En de startset kostte maar 145?.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Havoc

citaat:
omdat de huur van het pand v??l te hoog wordt tov zijn omzet


Zou me niet verbazen.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

LokSound

citaat:
Geplaatst door Havoc

Als je even buiten brussel wil gaan is er MAT in Grimbergen en Vandenbosche (sp) in Jette. ...



Wil geen kritiek geven...
Mar voor zij die zoeken naar MAT: maak er TAM van aub.

LS

loco

Maison Brand zou reeds tegen einde maart de zaak sluiten. Hij moet een nieuwe huurovereenkomst aangaan voor 9 jaar, maar ziet dit niet zitten.
Zijn dochter werkt samen met mijn nichtje, en mijn nichtje wist dit vandaag op een familiefeestje te vertellen.
Loco

treinvirus

mijn bevindingen: mijn eerste twee goederenwagons ( van roco) kocht ik bij TAM een 2-tal jaar geleden, de dichts bijzijnde winkel. Sedertdien heb ik deze wagons overal tegengekomen op beurzen en in winkels en telkens waren de prijzen goedkoper. Dat achtervolgt mij nog. Bovendien was de winkel de 3 maal dat ik er geweest was (2maal zaterdag) bomvol, het duurde verschrikkelijk lang om mijn 2 wagonnetjes te kopen en ook nadien om eens iets te vragen aan een verkoper. Verder maakte de zaak op mij een rommelige indruk en ik ben er dan ook niet meer teruggeweest (alhoewel ik er op een goeie KM afwoon). Misschien is er ondertussen een en ander veranderd maar ik betwijfel het.
Treinvirus
 

dieseltje

Ben zelf bij TAM ooit twee keer binnengeweest ....
Is type modelbouwzaak die er ook treintjes bijdoet, en dit aan niet interessante prijzen...

In Brussel ooit al een paar keer bij Orient Express geweest. In galerij op Avenue Louise...  Niet de goedkoopste, maar kent wel iets van het materiaal dat hij verkoopt.

Beste zaak in het Brusselse, en zeker ivbm. digitaal is Vandenbossche in Jette, hoewel zoals alle anderen in Brussel : niet goedkoop..

treinvirus

Orient express is goed maar inderdaad reletief duur dat klopt en om onderdelen van een lok fleischmann te verkrijgen heb ik na een lange wachttijd bot gevangen maar dat ligt waarschijnlijk niet aan hen. Nu volgt een GOUDEN TIP voor de marklinliefhebbers (waar ik als gelijkstromer niet toebehoor): in Wemmel is een gepensioneerde man woonachtig die gans zijn leven marklintreinen heeft gekocht en vele exemplaren dubbel (zelfs krokodillen van voor de oorlog) en die een ernome collectie loks en wagons heeft (onvoorstelbaar) met daarnaast ook ontelbare bouwdozen genre kibri en faller en allerlei toebehoren. Hij verkoopt sedert enkele tijd zijn items en er zijn er nog honderden aanwezig (ben zelf gaan kijken).ADRES Remekerstraat 1 Wemmel 1780. Moeilijk te vinden en best meedere keren  aan de deur bellen of kloppen, is niet altijd thuis. Telefoonnummer: 02/4606014
Prijzen zijn voor wat ik nagekeken heb voor twee wagonsets: een 20 euro duurder dan in de catalogus maar niet meer te krijgen, de andere zelfde prijs als enkele jaren geleden. Voor de liefhebbers na te checken
Treinvirus
 

nmbs

Vandenbosche in Jette is ni echt goedkoop maar echt duur is hij nou ook niet.  De laatste jaren is er wel verbetering op het vlak van Fleischmann voorraad (vooral schaal N was vroeger een ramp), tegenwoordig is het maar zelden dat hij een artikel niet heeft.   Niet onbelangrijk voor mij; de klantvriendelijkheid is zeer goed.

JoVer

Vandenbossche is inderdaad zeer klantvriendelijk. Hij geeft realistische wachttijden op en als hij ze niet haalt dan belt hij je zelf op! Qua prijs: niet goedkoop maar zeker ook niet duur. En: goeie service!

TAM: inderdaad vrij rommelig en "we doen er effe treintjes bij" indruk. Hoewel: een vrij behoorlijk aanbod vind ik. Qua prijs: zeker niet goedkoop. Duurder dan Olaerts e.d. maar goedkoper dan winkels "in de grote stad".

Wemmel-Remeker: ik stond er ooit eens voor de deur, maar da's nu niet bepaald een zaak waar ik met vertrouwen binnen stap. Ben er daarna niet meer geweest.

Verder is het aan ons kanten (tussen Bxl en A'pen) nogal povertjes.

Jo.

erik de noorman

Hallo,

Bij elke aankoop bij TAM krijg je spaarpunten op je kaart.
Je kan die opsparen of bij de volgende aankoop dadelijk in mindering laten brengen. Op deze manier vallen hun prijzen goed mee.

Erik