Peco of Piko

Gestart door belair, 15 september 2006, 22:09:35 PM

Klaas Zondervan

Luc,
wat de aandrijving betreft is er helemaal geen verschil tussen de Insulfrog en de Electrofrog uitvoering.
Als je de aandrijving gaat aansturen met een decoder is er een variant, nl. de PL-10W. Die trekt minder stroom dan de PL-10.

Brunel

Of neem gewoon Rocoline. Heb je wissels die je naar keuze kunt polariseren of niet en als je ze polariseert, heb je niet de aansluitkwesties van Peco. Dat is toch wel een eigenaardigheid van Peco. Heeft te maken met het feit dat het puntstuk helemaal niet volledig is ge?soleerd, maar electrisch is verbonden met de stukjes rail er achter. Eigenlijk is het bij Peco dus 'semi-insulfrog.' [:D] Om dat op te lossen moet je met ge?soleerde raillassen werken. Bij Rocoline is het punstuk echt volledig electrisch ge?soleerd.

Rocoline is code 83. Alles wat de laatste 20 jaar is geproduceerd rijdt daar probleemloos op.

ysbeer

Helemaal mee eens.

wim ysbeer

janjozef

Tja de discussie die hier weer op gang komt is reeds verschillende keren gevoerd maar je kunt best zien wat voor jouw gemakkelijk te verkrijgen is. persoonlijk zou ik opteren voor de peco's daar hebben wij nooit problemen mee ook niet na het instroooien en met de onderbouw van zijn motoren (wat anderen ook hebben heb je er nooit geen problemen met .

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

bij mij is alles peco code 100, waar mogelijk elektrofrog (niet alle types wissel zijn daar in te verkrijgen). Het grootste voordeel vind ik de gelijkenis met het Belgische voorbeeld. Duitse merken wijken toch wel een ietsje meer af van wat hier voorkomt.
Plezierig om mee aan de slag te gaan en niet overdreven duur.
En er bestaat ook een rigide kinderversie van de code 100. (SETRACK of zoiets) Kan soms van pas komen, al werkt de flex toch wel vlot.

belair

Misschien een domme vraag maar worden de flex rails ingekort waar nodig of moet men dan de kortere stukken aanschaffen?[:I]
Luc

ysbeer

Flex rail dient te worden afgezaagd met een kleine ijzerzaag.
at is niet moeilijk.
Er zijn ook speciale tangen in de handel waarmee je de rails keurig recht kunt afknippen.
Dit is zeer handig als er veel moet doen.

wim ysbeer

belair

Zou een "Dremel" niet een geschikt toestel zijn om die rails door te zagen (schijven)?
Luc

Tom

Ja, met een diamantschijfje.
Tom

ysbeer

En een veiligheidsbril,diamant breek niet zo snel maar zeker is zeker
en ook metaalsplinters kunnen veel schade maken(in je ogen)

wim ysbeer

belair

Zo'n beestjes zijn ook niet goedkoop zeg, ?19. Kwaliteit kost blijkbaar geld. [:D]
Luc

ysbeer

welk beestje bedoel je.
Er zijn genoeg beestje voor niks te krijgen,maar die bedoel je zeker niet.[:D]

wim ysbeer

DelticPower

citaat:
Er zijn genoeg beestje voor niks te krijgen,maar die bedoel je zeker niet. [:D]


D'r aankomen is geen kunst, de grote vraag is: Hoe kom ik er vanaf? [:D][:D]

Groeten van Jan

tunnelmotor2000

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Flex rail dient te worden afgezaagd met een kleine ijzerzaag.
at is niet moeilijk.
Er zijn ook speciale tangen in de handel waarmee je de rails keurig recht kunt afknippen.
Dit is zeer handig als er veel moet doen.

wim ysbeer



een ijzerzaag[:0][:(!]

Koop je een Xuron railsnijtang. Kost denk ik 20euro maar is d'r geld zeker waard. Echter enkel en alleen gebruiken om rails en messing of plastiek profielen mee te knippen. E?n maal in staal knippen en je tang is wijlen.
 

belair

[:D] Sorry jongens maar ik wil zeggen een diamantschijf, dat had ik er natuurlijk niet bijgezegd,h?. [:D][:o)]