B-Models/Van Biervliet 2019 downloadable PDF

Gestart door eve, 26 januari 2019, 08:20:53 AM

eve

http://www.vanbiervliet.com/nieuw2019.htm

..."eventjes geduld nog voor alles werkt" vragen ze nu weer...

En nu : brochure beschikbaar vanaf februari...

Mvg, Erik.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sicco

Brochure zoals elk jaar beschikbaar op de ochtend van de eerste dag Neurenberg

Peter

Vanmorgen is de Messe geopend, dus verwachten we meer info, met of zonder folder van Van Biervliet/B-models
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske


Luc ga je weer een messe pagina openen met nieuwigheden op MSM site??

doomslu

Citaat van: Peter op 26 januari 2019, 11:16:39 AM
Vanmorgen is de Messe geopend, dus verwachten we meer info, met of zonder folder van Van Biervliet/B-models
De Messe opent pas volgende woensdag om 9 uur. De redactie van MSM zal dan zeker voor de deur staan!  ;)

Citaat van: loebaske op 26 januari 2019, 13:13:18 PM

Luc ga je weer een messe pagina openen met nieuwigheden op MSM site??
Ja, dat gaan we doen. Ik geef op het forum nog wel de details.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Mja, altijd spannend bij Van Biervliet.

Ik verwacht veel varianten en misschien toch een nieuwe ontwikkeling? Nieuwe loc en/of treinstel en enkele nieuwe goederenwagens.

Waarom? Omdat dit ieder jaar al het geval was!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Davy

jaja deze keer gaat het zijn, nen type200 of 212 met enkel koplampen. Ik voel het aan mijne kleinen teen :D

Peter

Het enige dat ik bij VBV spijtig vind is dat ze geen enkele reizigerswagen produceren. Ze hebben bv. prachtige 25.5 modellen maar geen rijtuigen. LSM had er (zonder stuurstands rijtuig) maar is, volgens hun zeggen niet meer van plan van die nog eens uit te brengen. (net zo min als hun geel/rode Beneluxrijtuigen)
Soms (heel soms) word zo nog ergens eens een rijtuig aangeboden, maar dan....de prijs  >:( >:( >:( >:(
Daarom mijn vraag aan VBV
Produceer eens rijtuigen. Jullie produceren wel prachtige goederenwagens, dus....
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Citaat van: Peter op 27 januari 2019, 09:57:15 AM
Het enige dat ik bij VBV spijtig vind is dat ze geen enkele reizigerswagen produceren. Ze hebben bv. prachtige 25.5 modellen maar geen rijtuigen. LSM had er (zonder stuurstands rijtuig) maar is, volgens hun zeggen niet meer van plan van die nog eens uit te brengen. (net zo min als hun geel/rode Beneluxrijtuigen)
Soms (heel soms) word zo nog ergens eens een rijtuig aangeboden, maar dan....de prijs  >:( >:( >:( >:(
Daarom mijn vraag aan VBV
Produceer eens rijtuigen. Jullie produceren wel prachtige goederenwagens, dus....
Waarom zou je dat willen, er zijn al zoveel fabrikanten die heel mooie rijtuigen maken voor andere maar ook voor de Belgische markt interessant. Reken daar nog eens bij wat er allemaal op de 2dehandsmarkt te verkrijgen is ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Thommy

Citaat van: OlivierV op 27 januari 2019, 10:29:25 AM
Citaat van: Peter op 27 januari 2019, 09:57:15 AM
Het enige dat ik bij VBV spijtig vind is dat ze geen enkele reizigerswagen produceren. Ze hebben bv. prachtige 25.5 modellen maar geen rijtuigen. LSM had er (zonder stuurstands rijtuig) maar is, volgens hun zeggen niet meer van plan van die nog eens uit te brengen. (net zo min als hun geel/rode Beneluxrijtuigen)
Soms (heel soms) word zo nog ergens eens een rijtuig aangeboden, maar dan....de prijs  >:( >:( >:( >:(
Daarom mijn vraag aan VBV
Produceer eens rijtuigen. Jullie produceren wel prachtige goederenwagens, dus....
Waarom zou je dat willen, er zijn al zoveel fabrikanten die heel mooie rijtuigen maken voor andere maar ook voor de Belgische markt interessant. Reken daar nog eens bij wat er allemaal op de 2dehandsmarkt te verkrijgen is ...

Maar wat Peter zegt klopt ook hé.
Jij vroeg me waarom ik m'n Lima Benelux rijtuigen wou kortgekoppeld hebben enz. Toen heb ik u ook geantwoord dat die dingen 2de hands zot duur gaan. Ik volg die op catawiki ed iedere keer. Voor een stel (pak 3 wagons en 1 stuurstand ben je snel 4-500euro kwijt).
Nadeel is nu ook dat die Lima's ook overdreven veel geld gaan, net zoals de M4'en. Vond je die vroeger voor 20euro gaan sommige al naar de 50euro. Stuurstand Benelux heb ik recent ook 75euro zien halen.
Greetz

Thommy

Peter

CiteerWaarom zou je dat willen

Tijdens een gesprek een paar weken geleden met een paar modelspoorders (in wording) in de winkel van Verschooten kwam de opmerking dat er bijna geen Belgische rijtuigen meer op de markt te koop zijn.
Olaerts: Geen L-rijtuigen meer, geen K, en geen M1 (op enkele uitzinderingen na).
LSM: enkel (soms) dubbeldekkers en ook soms !!  hun andere modellen
Märklin M2 wisselstroom, maar leken denken dat ze dat niet kunnen gebruiken op hun 2-rail baantje (wisten niet dat ze enkel de assen moeten omruilen)
Goovers: geen L rijtuigen en GCI meer te koop
Roco  een aantal rijtuigen 
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

#12
en dan volgende jaren dan weer memmen dat er veel te veel in één keer op de markt komt
I6 I10 I11 M6 vertegenwoordigt toch een groot aandeel wat men jaren terug en nu op het spoor vond/vindt, de M5  worden voorzien
LS koos voor deze daar de meesten de plannen,de knowhow en matrijzen weer ter beschikking waren en al dan niet (moesten)aangepast werden(worden)

755philippe

@Peter : ik dacht dat Goovers Model failliet was verklaard. Dus L-rijtuigen zullen er dan ook niet meer komen.

De inschrijvingsprijzen zijn bekend en vind ook dat de prijs van de "BUDD" eigenlijk nog wel meevalt.
Mvg

755philippe

Peter

#14
Inderdaad Philippe,
Goover is inderdaad failliet en David, (ik heb hem een paar weken geleden nog aan de telefoon gehad) heeft niets meer in stock.
Het verwondert me dan ook dat Olaerts er geen meer laat produceren, en dat blijkbaar niemand interesse heeft om de GCI rijtuigen te laten produceren.
Idem geld voor de K en M rijtuigen van Olaerts. Volgens Guido moeten we die NIET meer verwachten
De enige rijtuigen die nog te verkrijgen zijn, zijn de M2 modellen van Märklin en sommige LSM. (geen van beide Benelux)
Zelfs de M4 rijtuigen van Lima en Oskar worden blijkbaar niet meer geproduceerd
Met vriendelijke groeten
Peter