Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Lampen branden niet na aansluiten ESU LokPilot v4.0

Gestart door Robrecht, 21 december 2018, 01:14:52 AM

Robrecht

Hoi iedereen

Gisteren een HLD van NMBS (Roco 62772) voorzien van een ESU decoder (54611 LokPilotDCC v4.0).
Hij rijdt goed (al zit voor- en achteruit weer omgewisseld - of ik heb de kap er omgekeerd op).

Grootste probleem: de lampen branden niet (ook niet na F0 in te drukken).

Het zijn de originele lampjes nog, ik heb (nog) niets met de paarse aux draad van de decoder gedaan.
En in de winkel werkten ze, ik heb de loc zien rijden zonder kap, en ze gaven redelijk wat licht, zeker bij hogere snelheden.

Is er een instelling op de decoder die nog moet aangepast worden? Het is een nieuwe decoder vers van de fabriek... (veronderstel ik toch).
Bij de functie toewijzing zitten de regels er nochtans wel in. (vooruit, F0 en achteruit, F0)
En de rijstappen werd gewijzigd van '14' naar '28 of 128'.

Ik vond al zaken ivm helderheid en CV 115 ofzoiets, maar die CV staat niet in de lijst.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Modelspoorhobby

Lijt mij eerder dat het stekkertje verkeerd zit in geplugd.
Het Oranje snoertje moet aan het * op de print.

Robrecht

Citaat van: Modelspoorhobby op 21 december 2018, 07:23:27 AM
Lijt mij eerder dat het stekkertje verkeerd zit in geplugd.
Het Oranje snoertje moet aan het * op de print.
Bij deze Roco was dat een 1 op het metalen frame en de print, daar heb ik op gelet.

Niet de beste foto
Je ziet de 1 niet, maar wel dat er geen 1 staat aan de kant zonder rood en oranje.  ::) Kan helaas nu geen nieuwe foto maken.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

eve

De decoderstekker zit verkeerd.
Je kijkt naar een "1" op de print en op het metalen chassis : die hebben er niets mee te maken.
Pin 1 van de decoderstekker is aangeduid met een "*" :


by Erik Verleysen  on Flickr

Dus stekker 180° draaien.

Loc rijrichting omkeren kan ook eenvoudig door de motor 180° te draaien om zijn langsas.

Mvg, Erik

Robrecht

 ;D  ::) In de handleiding stond een * of een 1, de 1 zag ik meteen staan en heb dus niet verder gekeken. Stom :D vond het wel al raar dat de plaats voor de draadjes aan 'de verkeerde kant' zat.

Straks thuis eens omdraaien, zou dat dan de rijrichting ook niet oplossen?

Merci om me op m'n domheid te wijzen  8)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Rangeerduivel

Citaat van: BrainFeeder op 21 december 2018, 10:20:24 AM
Straks thuis eens omdraaien, zou dat dan de rijrichting ook niet oplossen?

Merci om me op m'n domheid te wijzen  8

Dat is geen domheid, iedereen moet leren...
Het heeft ook zijn voordelen dat niet iedereen dat weet, ik heb in die eerder genoemde winkel reeds loc's gekocht die afgeprijsd werden omdat de verlichting het niet deed! ;D ;D

De rijrichting zal misschien veranderen, maar moest dat niet zo zijn dan kan je dat ook  door CV29 waarde 38(vooruit) of 39(achteruit) te geven,naargelang de richting die je verkiest.
Even uitproberen.
Ik veronderstel dat je weet, indien iets verkeerd gaat, dat je na recet (CV8 -8) terug een nieuwe decoder hebt...

;)

Robrecht

Ik dacht waarde 08? Maar zoiets had ik op het forum al gelezen inderdaad ;)

Bedankt voor uw tijd!
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Rangeerduivel