Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Stroomdetectie bij gelijkspanning.

Gestart door Belgaboy, 10 december 2018, 13:00:42 PM

raf

https://youtu.be/9k_9eEB0Ezw
zelf bouw detectie op een test stukje waar we de wagons kunnen testen na het aan brengen van de zilverlak
dit moet voldoende worden aangebracht om zeker detectie te geven op de baan vakken
dit is een detector naar het principe van Wim
blijft het probleem dat ik nog steeds niet door de abc diode's door kan detecteren
of geen detectie of de loco remt niet maar detectie met remmen lukt alsnog niet

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Brunel

Citaat van: SuSke op 15 december 2018, 14:02:25 PM
De geleidende verf van Bison - bison electro - is dus blijkbaar niet meer te krijgen.

Bush heeft het in het assortiment. Ik gebruik het om een smd weerstand over de isolatie te lijmen.
Zie ook hier.

https://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php?title=Detectie_van_goederenwagens/rijtuigen

MoVi

Ronald Visser

Brunel

Ik kan wel wat redenen verzinnen.
1. Deze wielstellen passen in veel modellen van andere fabrikanten niet.
2. Voor de prijs van twee wielstellen maak ik met een husje smd weerstanden en een potje Bush geleidende lak ik schat een stuk of vijfitg wielstellen stroomtrekkend.

Klaas Zondervan

Citaat van: Brunel op 16 december 2018, 17:39:17 PM
1. Deze wielstellen passen in veel modellen van andere fabrikanten niet.
Je kan inderdaad niet alles zo maar door elkaar gebruiken. Er zijn minstens 7 verschillende aslengten bij modelspoormerken. Alleen Lilliput en Sachsenmodelle hebben dezelfde lengte als Roco.

Brunel

Sterker, bij sommige Rocomodellen passen ze niet zomaar. Bij modellen waarbij het stangenstelsel van het remwerk rond de as is uitgewerkt, kunnen die assen met ingebouwde weerstand te dik zijn.

Omgekeerd kan zo'n aangeplakt smd weerstandje ook weleens onverwacht in de weg ziten.
Ik gebruik verschillende methoden naar bevind van zaken. Maar de smd weerstand heeft mijn voorkeur: goedkoop, vrijwel onzichtbaar, vast gemonteerd.

MoVi

Ronald Visser