Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM 186

Gestart door Metpetergaathetbeter, 29 november 2018, 15:11:08 PM

Metpetergaathetbeter

daarnet zat hii in de brievenbus
knap  blad met modelbaantjes,nieuwigheden en met vraag hoofdredacteur tot meedenken en suggesties om het blad blijvend actueel te houden

Gerolf

Ik heb hem ook al doorgebladerd. Voor mij persoonlijk is de bijdrage over fotografie het meest interessante artikel.
Als modelspoorbouwer vond ik er verder niet zoveel in terug, maar misschien moet ik zelf ook eens wat vaker iets schrijven  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Andress24

Ik lees het blad nog niet zo heel lang (2-3 jaar), dus geen idee of het al aan bod kwam, maar ik zou een reeks bijdragen over specifieke modelbouwprojecten met Arduino of vergelijkbare bouwstenen wel apprecieren. Misschien ook eens een reeks 3D drukken voor beginners, aan de hand van een paar bruikbare objekten?
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

marctje

Vandaag in de bus gekregen en juist rustig kunnen lezen bij het vrouwtje in het ziekenhuis
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Thommy

Citaat van: Andress24 op 29 november 2018, 16:06:44 PM
Ik lees het blad nog niet zo heel lang (2-3 jaar), dus geen idee of het al aan bod kwam, maar ik zou een reeks bijdragen over specifieke modelbouwprojecten met Arduino of vergelijkbare bouwstenen wel apprecieren. Misschien ook eens een reeks 3D drukken voor beginners, aan de hand van een paar bruikbare objekten?

Dat zou idd wel eens handig zijn om de arduino verder uit te spitten
Greetz

Thommy

doomslu

Ik was al vergeten hoe ie er uit ziet...  :-[

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

gardevil

Citaat van: Thommy op 29 november 2018, 18:31:21 PM
Citaat van: Andress24 op 29 november 2018, 16:06:44 PM
Ik lees het blad nog niet zo heel lang (2-3 jaar), dus geen idee of het al aan bod kwam, maar ik zou een reeks bijdragen over specifieke modelbouwprojecten met Arduino of vergelijkbare bouwstenen wel apprecieren. Misschien ook eens een reeks 3D drukken voor beginners, aan de hand van een paar bruikbare objekten?

Dat zou idd wel eens handig zijn om de arduino verder uit te spitten
Ik volg, voor beide aangehaalde topics.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Michael

Afgelopen zaterdag MSM ontvangen, Arduino daar is toch zat over te vinden via google, hoeft wat mij betreft niet in MSM.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Citaat van: Michael op 04 december 2018, 12:48:10 PMArduino daar is toch zat over te vinden via google, hoeft wat mij betreft niet in MSM.

Er is over veel vanalles te vinden via Google ...  ::)
Een goed artikel kan de bomen voor het bos weghalen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

59erke

Citaat van: Gerolf op 29 november 2018, 15:23:24 PM
Ik heb hem ook al doorgebladerd.
Als modelspoorbouwer vond ik er verder niet zoveel in terug

Het artikel over depot samarix en de ombouw van het N seinhuis vondt ik dan wel weer interessant.
Vraag mij alleen af waarom bij metiers du canal de messing handgrepen chemisch zwart gemaakt zijn ipv gewoon te schilderen ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

ceuleer

Citaat van: Michael op 04 december 2018, 12:48:10 PM
Arduino daar is toch zat over te vinden via google, hoeft wat mij betreft niet in MSM.

Heel juist wat je hier zegt.  ;)
Ik heb juist eens in de MSM gebladerd, 6 pagina's nieuws, 2 pagina's kort getest, 26 pagina's praktijk.
Het zijn toch allemaal geen bouwers, er zijn toch ook verzamelaars en rijders.
Ik zou liever eens wat meer nieuws lezen over toekomstige modellen die de fabrikanten uitbrengen, anders zijn ze weer uitverkocht wanneer je te weten komt dat ze bestaan.
En een test van (vergelijkbare)locomotieven of een sleep wagons, hoe de wagons zich gedragen op de sporen, wordt het gewicht een probleem bij een lange sleep,
ontsporen ze gemakkelijk,...


SuSke

Citaat van: 59erke op 04 december 2018, 19:17:01 PM
...
Vraag mij alleen af waarom bij metiers du canal de messing handgrepen chemisch zwart gemaakt zijn ipv gewoon te schilderen ?

Omdat dat gewoon veel gemakkelijker was dan schilderen, bij gebrek aan operationele spuit.
Bovendien drijf je zo de dikte van het materiaal niet onnodig op.
Het gaat om 0,3mm draad die liefst zo dicht mogelijk van die 0,3mm in de buurt blijft.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

59erke

Merci voor de info Frans
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

tsjoektsjoek

Gezien op de website van Modelbahn Union: Brawa dieselloc BR 231 SNCB tijdperk III  DC euro 219,90
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Thommy

Citaat van: ceuleer op 04 december 2018, 19:27:50 PM
Citaat van: Michael op 04 december 2018, 12:48:10 PM
Arduino daar is toch zat over te vinden via google, hoeft wat mij betreft niet in MSM.

Heel juist wat je hier zegt.  ;)

Toch is dat ergens het probleem. Er zijn zoveel zaken te vinden over vanalles en nog wat. Maar gewoon die beginsels in modelbouw gieten en naar dcc... en er staat hier veel op het forum en toch ook niet. En toch kan ik wel wat met arduino bouwen (gps teller enz.) maar dat is vooral nabouwen en aanpassen naar eigen dunken.


Voor de rest, vandaag de magazine gelezen. Top, eerste keer in maanden dak echt veel gelezen heb
Greetz

Thommy