Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Achtergrond

Gestart door robboxxx, 18 november 2018, 21:35:19 PM

robboxxx

Hallo allen.

De sporen liggen, wisseldecoders geprogrammeerd, alles rijd vlekkeloos........ en nu? Ik zit vast want ik wil een achtergrond maken maar loop daar een beetje vast op. Wat is de beste manier? Een houten frame met daarop het bruine hardboard? Of zijn er betere manieren? Ik hoor het graag.

Groeten uit Maastricht.

59erke

Ik heb mijn achtergrond gemaakt met brickkarton of tetrakarton gemonteerd op een houten frame.

Als je de witte kant neemt kan je die makkelijk spuiten/airbrushen
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Paulogic

Mogelijkheden genoeg.

Ik dacht in Leuven MSM expo zowel iemand gezien te hebben met een bedrukte plastiekfolie als ook iemand met canvasdoek?
mvg,
Paul(ogic)

MoVi

Peard heeft kant en klare achtergronden op een soort hol karton??

Dun MDF kan ook heel goed.   Gronden, gronden, gronden en dan het eigen motief,

Ronald Visser
Ronald Visser

railrunner

Hey Rob,

Kan je wat overweg met de duitse taal, dan heb ik hier en zeer mooie handleiding voor het maken van achtergronden:

https://www.stummiforum.de/viewtopic.php?t=126770


Andress24

Ik vind dat deze gast het anders ook wel goed doet:
https://youtu.be/s8_69havPQU
Ik ben ook bezig met de achtergrondplanning, zijn methode zou ik wel willen volgen. Nu nog het passende motief...
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

robboxxx

Bedankt voor de links. Maar ik doelde meer op de constructie van het geheel. Mijn baan staat midden in de ruimte met twee van de drie zijden waar een achtergrond moet komen vrijstaand. Dat is het probleem.

Gerolf

Vrijstaand, maar het mag niet omvallen  :)
Enkele platen rechtop plaatsen, en daar je achtergrond(folie) tegenaan kleven ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

zoiets misschien gebruiken de meesten voor de n forumbaan


philippe_007

Mijn achtergrond is geprint op polyester reclamedoek.  gewoon opspannen tussen 2 staanders en klaar...
Ik heb er zowel een met zon ondergang als een met blauwe hemel laten printen.  Zo kan ik kiezen welke opstelling ik gebruik :-)

Op de foto niet zo duidelijk te zien :-(