Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Alternatieven voor Flickr en zo

Gestart door Metpetergaathetbeter, 08 november 2018, 12:45:32 PM

Andress24

Ik heb thuis al twee generaties QNAP staan, en ik kan gerust een aanbeveling geven voor de TS-x51 serie, meer infos hier: https://www.qnap.com/nl-nl/product/series/home. Synology is zeker en vast gelijkwaardig.
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Robrecht

Citaat van: PeterVG op 09 november 2018, 12:51:05 PM
De suggestie om een NAS te gebruiken lijkt me wel wat.

Zoals Brainfeeder het voorstelde:
En je kan met een NAS (grote externe harde schijf) zelf een 'server' beschikbaar stellen op het web. Mits de juiste beveiliging en instellingen kan je dan rechtstreeks van NAS thuis afbeeldingen linken op het web via een IP adres dat je publiek open stelt.
Aan welk toestel denkt U dan concreet?

Er zijn veel merken, veel meningen. (Een beetje zoals bij het kiezen van het merk spoor dat je gaat gebruiken :D )
De aangehaalde merken en types van andere MSM leden zijn zeker de moeite. Zelf heb ik nog geen NAS. Voor mij persoonlijk zou de look ook wel een rol spelen, en de mogelijkheid om er meerdere in een 'rek' te bevestigen op termijn. Waarschijnlijk zou ik gaan voor QNAP.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Andress24

Citaat van: BrainFeeder op 09 november 2018, 13:29:45 PM
Voor mij persoonlijk zou de look ook wel een rol spelen, en de mogelijkheid om er meerdere in een 'rek' te bevestigen op termijn. Waarschijnlijk zou ik gaan voor QNAP.

Die van QNAP zijn zeker en vast stijlvol (en stil!!) genoeg om ze in de woonkamer te hebben staan - er zit ook een HDMI op en afstandsbediening zodat je ze direct op de tv kan aansluiten - bij ons staat hij in de kelder, dus maakt het allemaal niet zo veel uit.

Zo, genoeg off-topic, maar het gaat er uiteindelijk alleen toch maar om dat we de prachtige realisaties hier kunnen blijven volgen!
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

OlivierV

Wij hebben bij bijna al onze klanten een QNAP staan, hier worden de backups naartoe geschreven. Soms staat er nog een tweede voor de stockage van de camerabeelden.

Als je zoiets als webserver wil gebruiken, beveilig dan je intern netwerk ook voldoende.
Zelf heb ik nog geen nas-oplossing, later allicht wel.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Aan de moderatoren: misschen het hele Flickr en NAS gedoe uit het draadje van Peter halen en in een apart draadj of dat van FLickr zelf flikkeren??
Dan kan Peter zijn draadje de stille door sterven en in de diepte van het forum wegzinken - hoe spijtig dat het ook mag zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

#20
als Peter hier verder rapporteert en link naar FB plaatst hoeft dit geen einde te  zijn  ;)

stoomlokje

#21
Dan zit je weer op die smoelenboek te kijken.
Dan liever niets meer dan ons te laten watertanden voor iets dat we toch niet kunnen bekijken.
Als je dan op het topic komt , staat er geen enkele foto meer in en krijgen we hetzelfde verhaal as de topics met de Photopucket foto's. m.a.w. topic om zeep.

Michiel

Peter werkt aan een oplossing. Facebook zou maar tijdelijk zijn (gelukkig maar). Kwestie van even geduldig afwachten.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

OlivierV

#23
Citaat van: SuSke op 09 november 2018, 15:35:55 PM
Aan de moderatoren: misschen het hele Flickr en NAS gedoe uit het draadje van Peter halen en in een apart draadj of dat van FLickr zelf flikkeren??
Dan kan Peter zijn draadje de stille door sterven en in de diepte van het forum wegzinken - hoe spijtig dat het ook mag zijn.
Ach sterven, ik kan altijd als Peter daar niks op tegen heeft de foto's van Faceboek hier zichtbaar maken. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 09 november 2018, 21:38:27 PM
Citaat van: SuSke op 09 november 2018, 15:35:55 PM
Aan de moderatoren: misschen het hele Flickr en NAS gedoe uit het draadje van Peter halen en in een apart draadj of dat van FLickr zelf flikkeren??
Dan kan Peter zijn draadje de stille door sterven en in de diepte van het forum wegzinken - hoe spijtig dat het ook mag zijn.
Acht sterven, ik kan altijd als Peter daar niks op tegen heeft de foto's van Faceboek hier zichtbaar maken. ;)

De wegen van PC en JC zijn ondoorgrondelijk... ;D ;D ;D

;)

Gerolf

Het was een terechte opmerking om deze gedachtewissel in een apart draadje te zetten - vandaar  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ronald

Citaat van: stoomlokje op 09 november 2018, 18:06:41 PM

Als je dan op het topic komt , staat er geen enkele foto meer in en krijgen we hetzelfde verhaal as de topics met de Photopucket foto's. m.a.w. topic om zeep.

Leuk :) je bent duidelijk niet op de hoogte. De oude foto's van Photobucket zijn gewoon weer te zien..... Er staat nu alleen een watermerk in van PB. Dat mensen hun account direct opgezegd hebben is dom geweest. Ikzelf had (en heb) 3 gratis accounts en alle 3 lopen ze blijkbaar gewoon nog. De fout is dat iedereen de foto's weggehaald heeft en de draadjes aangepast. Feitelijk is het nog steeds als voorheen.

Ik snap ook dat je geen Facebook wilt vanwege privacy en dergelijke. Ja, helemaal top is het daar blijkbaar niet maar ik ben van mening dat je, op het moment dat je uberhaupt ergens online gaat, je privacy niet meer gewaarborgd is. Dus misschien ook maar niet meer op fora komen? Want ook dat is niet veilig :)

En net als Frans heb ik de aanbieding van Flickr voor 35 dollar maar genomen. Alles gratis is te mooi om waar te zijn, en die iets meer dan 30 euro had ik inderdaad ook aan een wagon uit kunnen geven :) Het was het mij wel waard.