Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Variatie in treinverkeer op beurzen

Gestart door OlivierV, 29 oktober 2018, 17:50:25 PM

Hechten jullie belang aan het aantal verschillende treinen die op een tentoonstellingsbaan rondrijden?

Maakt mij geen zak uit
7 (11.5%)
Ja toch wel, ik zie graag een verscheidenheid aan materiaal uit een bepaalde periode
40 (65.6%)
Is mooi meegenomen maar hoeft niet
13 (21.3%)
Anders, namelijk ...
1 (1.6%)

Totaal aantal stemmen: 61

Thommy

Alles hangt, zoals reeds gezegd, af van de baan zelf.
Een baan als Hasselt en die van amsac? is de max. Kun je echt lange treinen laten rijden
Een baantje als nonceveux, van olivier, vraagt naar kortere treinen. Loc en een wagon of 3.

Wat Mardig aanhaalt van sluitseinen volg ik wel, echter sinds het digitaal rijden blijf ik me ook beperken tot decoder in klikken ipv met ledjes en functiedecoder ed aan de slag te gaan (en voordien bouwde ik er een hele boel om voor de club waar ik lid was, ok ik had toen ook meer tijd voor modeltreinen), die wagens/locs met meer werk stuur ik ook door naar Olivier.

Nu, een grote baan als Hasselt kan een gelijkaardige (zelfde) trein gemakkelijk meermaals passeren. Dag van vandaag is het meeste treinverkeer nogal uniform geworden met (naar mijn mening saaie locs als 18.2, 13, 29... en dan nog liefst met een berg dubbeldek of I11'en. Sorry dit tijdperk is m'n dada niet als je komt van een diversiteit van diesels 51-62-59 en e-locs 15-16-20-... die enkel voor de NMBS werden gemaakt of de HLE18 die een beest was)
Zelfde als een paar jaar terug, de baan voor de hoge snelheidstreinen. Dat daar dezelfde TGV/ICE/... meermaals passeert, perfect logisch.

Echter op kleinere banen waar diversiteit kan, graag. Zelfs bij ragneerbaantjes. In realiteit werd ook meer dan enkel een 73 gebruikt. Waar ik ooit startte met werken passeerde de 73 regelmatig, maar soms was het een 84, heel soms een 91 en op het laatste een 77 (voor ocharme 3 wagens met schroot)

Dus het gaat hem om de type baan
Greetz

Thommy