Loc gestolen op beurs Oud Heverlee 28 october 2018

Gestart door Snobby Crash, 28 oktober 2018, 15:51:42 PM

Snobby Crash

Aan de dief die mijn loc schaal N Trix, electrolok DB reeks E50 gestolen heeft op de beurs,
ik geef je 5 dagen de tijd om me te contacteren en het bedrag te betalen.
Zoniet maak ik de beelden waarop je duidelijk ziet wie de dief is over aan de politie !

Je bent gewaarschuwd !

loebaske


Jef

En waarom nog 5 dagen wachten?
Ga met die beelden onmiddellijk naar de politie (of ze die gaan gebruiken is een ander paar mouwen natuurlijk...).
Tuut zei de trein en de statie vertok.

Koen

Triestige zaak  :-[.
Als je geen geld hebt om een loc te kopen, blijf er dan van af.
Hoe kan je in godsnaam zo met je hobby bezig zijn?
Dit zijn mensen waar de hobby geen plezier maar een kwelling is  :-\.

@Geert,
Ik hoop van harte dat je uw loc nog terug krijgt! Dien een klacht in tegen onbekenden en bezorg hen de beelden. Hopelijk kunnen ze hem vatten.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

renstimpie

@Geert:  al je de beelden hebt...   gewoon de stappen ondernemen!   heel menselijk dat je hem de kans nog wil geven..  Maar hij heeft jou ook geen kans gegeven.

Tim

MoVi

Met zoiets moet je niet wachten.
Inmiddels is er wel meer verdwenen misschien.
En is zeker het model niet meer bij hem te vinden.

Ronald Visser
Ronald Visser

mardig23

Allé man, ik snap het concept "stelen" al niet zo goed, maar wie steelt er nu een Loc op een beurs/expo?

Mvg Karl

Snobby Crash

Citaat van: mardig23 op 28 oktober 2018, 17:55:51 PM
Allé man, ik snap het concept "stelen" al niet zo goed, maar wie steelt er nu een Loc op een beurs/expo?

Tja en toch gebeurt het heel vaak ! Onlangs in Merksem nog, maar daar hadden andere standhouders het gelukkig gezien...
Er is zelfs op onze tentoonstelling Het Spoor Sint-Niklaas ook een loc gestolen... gewoon door een bezoeker van de baan genomen...

Gr Geert

Koen

Een mens zou schrik hebben om nog iets tentoon te stellen  :-[.
Begrijpen wie begrijpen kan  ???

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Ronald

Citaat van: Snobby Crash op 28 oktober 2018, 15:51:42 PM
Aan de dief die mijn loc schaal N Trix, electrolok DB reeks E50 gestolen heeft op de beurs,
ik geef je 5 dagen de tijd om me te contacteren en het bedrag te betalen.
Zoniet maak ik de beelden waarop je duidelijk ziet wie de dief is over aan de politie !


Wie zegt dat de dief van hier komt?

Snobby Crash

Citaat van: Ronald op 28 oktober 2018, 19:37:46 PM
Citaat van: Snobby Crash op 28 oktober 2018, 15:51:42 PM
Aan de dief die mijn loc schaal N Trix, electrolok DB reeks E50 gestolen heeft op de beurs,
ik geef je 5 dagen de tijd om me te contacteren en het bedrag te betalen.
Zoniet maak ik de beelden waarop je duidelijk ziet wie de dief is over aan de politie !


Wie zegt dat de dief van hier komt?

Dat zeg ik niet Ronald,
ik probeer op zo veel mogelijke media dit te verspreiden, locje had een waarde van 225€...

Gr Geert

efl045

Let daar toch maar mee op, een dief verplichten te betalen wordt soms gezien als afpersing... en dat mag jij dan weer niet doen, toch maar beter de politie inschakelen denk ik.

Jef

Plaats de beelden waarop duidelijk te zien is dat hij/zij de loc steelt op het forum...
Bitter weinig kans dat de dief zelf gaat reageren, maar misschien dat iemand anders de bandiet herkent... Je weet maar nooit.
Tuut zei de trein en de statie vertok.

ACFI

Ik zou niet zomaar die beelden op het internet gooien.

Voor je het weet heb je een klacht aan je been van smaad van andere mensen die ook te herkennen zijn op de video - of erger nog van de dader.

En dat verhaal gaat je meer dan een loc kosten.

En dus met het filmpje naar de politie en klacht indienen. En/of naar een advocaat. Het eerste gesprek is dacht ik gratis.

Als de politie besluit om zijn signalement te publiceren, kan je dit nog altijd op de meer gekende treinensites gooien.

ACFI

Paulogic

Bij het zelf plaatsen van video's over misdrijven, kan je serieuze straffen/boetes oplopen.

Ik kreeg ooit de vraag om bepaalde beelden, door een klant op zijn website geplaatst, direct van mijn servers
te verwijderen. Verplichte medewerking met de overheid, noemde men dat.

De politie zelf mag en kan dit op haar FB pagina plaatsen of vragen aan lokale pers/tv om de beelden/foto's
te tonen.

De vraag is echter hoe zij het belang er van inzien voor, in hun gedachtegoed, een klein bedrag.

Onlangs nog in CODE 4 (of hoe noemt het programma) : "voor diefstallen tot 150 euro lopen ze na enkele uren al terug
op straat en komt er meestal geen straf/vervolg."

Ik hoop dat je hem vindt Geert ! Elke cent gestolen/bedrogen/opgelicht is een cent teveel !
mvg,
Paul(ogic)